ΕΠΙΒΑΤΗΓΟ - ΟΧΗΜΑΤΑΓΩΓΟ «ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ»
Ηταν θέμα χρόνου να συμβεί το φονικό

Κλιμάκιο της ΠΕΜΕΝ βρέθηκε χτες στο καράβι και διαπίστωσε εγκληματικές ελλείψεις σε μέτρα ασφάλειας για ναυτεργάτες και επιβάτες

Σάββατο 23 Αυγούστου 2008

Το ράουλο της φωτογραφίας βρίσκεται κολλημένο σε βάση έτοιμη να αποκολληθεί από το κατάστρωμα!
Τις εγκληματικές ελλείψεις στο σαπιοκάραβο «ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ», όπου προχτές ένας 49χρονος ναυτεργάτης αποκεφαλίστηκε όταν το ράουλο του κάβου ξεκόλλησε από τη βάση του (!) στο λιμάνι του Γυθείου, αλλά και τις τεράστιες ευθύνες της πλοιοκτήτριας εταιρείας «HELLENIC SEAWAYS», του «Ελληνικού Νηογνώμονα» του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων, του ΥΕΝ και της κυβέρνησης, φέρνει στο φως η έρευνα που έκανε στο πλοίο κλιμάκιο της ΠΕΜΕΝ, με επικεφαλής τον πρόεδρο Σάββα Τσιμπόγλου, όταν αυτό κατέπλευσε χτες το πρωί στο λιμάνι του Πειραιά. Στο συνδικαλιστικό κλιμάκιο συμμετείχε και ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Τούσσας.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην καταγγελία που απέστειλαν στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, τον αρχηγό του Λιμενικού, τον Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων και το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, διαπίστωσαν πως: Η συγκόλληση στη βάση του ράουλου που έσπασε και σκότωσε το ναύτη ήταν πρόχειρα φτιαγμένη. Η διαπίστωση αυτή αφήνει έκθετο το ΥΕΝ, το οποίο από την πρώτη στιγμή και διαρκώς ισχυριζόταν πως αποκόπηκε ο πρυμναίος κάβος. Βέβαια, αν ομολογούσε την αλήθεια, θα έπρεπε το πλοίο να μείνει στο λιμάνι του Γυθείου και αυτό προφανώς θα ήταν πλήγμα για την εταιρεία. Ετσι το πλοίο έφυγε, έστω κι αν εγκυμονούσε κινδύνους για ναυτεργάτες και επιβάτες. Επίσης, όπως διαπίστωσε η ΠΕΜΕΝ, οι βάσεις που εδράζονται τα ράουλα, απ' όπου περνούν οι κάβοι, είναι διαβρωμένες και πρόχειρα συγκολλημένες.

Η κατάσταση αυτή, τονίζεται στην καταγγελία, εγκυμονεί άμεσο κίνδυνο για τη ζωή των ναυτεργατών, αφού μπορεί να υπάρξει κι άλλο ατύχημα στο ίδιο σημείο και για την ίδια αιτία. Είναι προφανές ότι χρειάζεται να απαγορευτεί ο απόπλους του πλοίου από τον Πειραιά, να αντικατασταθούν τα φθαρμένα ελάσματα και να ελεγχθεί συνολικά η αξιοπλοΐα του πλοίου. «Σας καθιστούμε υπεύθυνους, καταλήγει η καταγγελία και απαιτούμε να προβείτε άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες για να εξασφαλιστούν οι κανόνες ασφαλείας της ζωής των ναυτεργατών και των επιβατών».

Ενοχη η φιλεφοπλιστική πολιτική

Στη φωτογραφία διακρίνεται η βάση χωρίς το ράουλο που αποκολλήθηκε και σκότωσε το ναυτεργάτη
Σε κοινή ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ επισημαίνουν ότι ο άδικος χαμός του ναύτη Μιχάλη Κοκώνη αποτελεί έναν ακόμα κρίκο στη μεγάλη αλυσίδα των εργοδοτικών εγκλημάτων σε βάρος των εργαζομένων. Αναδεικνύεται ότι η αντιλαϊκή πολιτική της ανταγωνιστικότητας, της αύξησης των κερδών του κεφαλαίου της ΕΕ, που από κοινού συνδιαμορφώνουν και υλοποιούν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ και τα άλλα κόμματα του ευρωμονόδρομου με τους εφοπλιστές, είναι άκρως επικίνδυνη για τη ζωή των ναυτεργατών, των επιβατών, γενικότερα των εργαζομένων.

Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, μετά από τις συνεχείς ναυτικές τραγωδίες που συγκλόνισαν τη διεθνή κοινή γνώμη (δεξαμενόπλοιο «SAILOR», «IRON ANTONIS», «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» «SEA DIAMOND» «FRIENDSHIP GAS»), στις οποίες έχασαν τη ζωή τους δεκάδες ναυτεργάτες, εργαζόμενοι, επιβάτες στα πλοία, όχι μόνο δεν πήραν κανένα μέτρο ενίσχυσης των κανόνων ασφαλείας των πλοίων, αλλά αντίθετα έδωσαν στους εφοπλιστές την κρατική εταιρεία «Ελληνικός Νηογνώμονας» για να ελέγχουν οι ίδιοι οι εφοπλιστές την αξιοπλοΐα των πλοίων τους.

Ενάντια στο κεφάλαιο και τους πλασιέ του

Εγκυμονούν, τονίζουν, τεράστιοι κίνδυνοι για την προστασία και την ασφάλεια της ζωής των επιβατών και των εργαζομένων στα πλοία με την κυβέρνηση της ΝΔ, τον υπουργό και υφυπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας να λειτουργούν ως ατζέντης - πλασιέ των εφοπλιστικών συμφερόντων. Μεθοδεύουν νέο πακτωλό επιδοτήσεων των ακτοπλοϊκών εταιρειών μέσα από την αφαίμαξη του λαϊκού εισοδήματος που γίνεται από τους μηχανισμούς της ΕΕ, με το φαιδρό επιχείρημα ότι δήθεν θα κρατηθούν σε χαμηλά επίπεδα οι τιμές των εισιτηρίων των επιβατών.

Τέλος, καλούν τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους να δυναμώσουν την πάλη τους για να παρθούν άμεσα μέτρα για την προστασία και την ασφάλεια των εργαζομένων στα καράβια, σε όλους τους τόπους δουλειάς. Να κλιμακώσουν την πάλη τους ενάντια στο σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής της ΕΕ, των κομμάτων του ευρωμονόδρομου, να διεκδικήσουν ασφαλή, σύγχρονα πλοία με μειωμένα εισιτήρια κατά 50% και δρομολόγια σε όλη τη διάρκεια του χρόνου.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Γνωστός ο ένοχος και οι αιτίες του νέου εφοπλιστικού εγκλήματος (2022-02-26 00:00:00.0)
Δύο ναυτεργάτες τραυματίστηκαν από έκρηξη στο μηχανοστάσιο (2018-05-03 00:00:00.0)
Εφοπλιστικά εγκλήματα (2002-07-21 00:00:00.0)
Το αίμα πάνω τους (2001-08-24 00:00:00.0)
Κερδίζουν σκορπίζοντας θάνατο (2001-01-20 00:00:00.0)
Πιστοποιητικά αξιοπλο'ϊας σε "σαπάκια" (1997-06-08 00:00:00.0)