Στόχοι του Τεχνολογικού Λυκείου σύμφωνα με την πρόταση του ΠΑΣΟΚ είναι οι απόφοιτοί του να μπορούν: Να ασκήσουν με επιτυχία ένα επάγγελμα, να έχουν δυνατότητα συνέχισης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και να μπορούν να «παρακολουθούν τις τεχνολογικές και εργασιακές εξελίξεις, αλλά και προγράμματα διά βίου εκπαίδευσης και κατάρτισης». Τα ίδια αυτά προβλήματα και στόχοι επαναλαμβάνονται σε κάθε αλλαγή στην ΤΕΕ, χωρίς όμως να έχουν δοθεί ποτέ, για την ακρίβεια δεν υπάρχουν, λύσεις στο πλαίσιο του διπλού ταξικού σχολικού δικτύου. Το Τεχνολογικό Λύκειο που προτείνει το ΠΑΣΟΚ έχει την εξής δομή: Το πρώτο έτος είναι κοινό για τους μαθητές, όπως και στο ΕΠΑΛ. Στη Β΄ τάξη ο μαθητής καλείται να επιλέξει ανάμεσα σε δύο κύκλους (διετούς διάρκειας ο καθένας). Ο Α΄ κύκλος, στον οποίο ο μαθητής επιλέγει ειδικότητα από την αρχή (Β΄ τάξη), οδηγεί στο πτυχίο επιπέδου 2 (δε διευκρινίζεται αν θα απαιτούνται επιπλέον εξετάσεις και πιστοποιήσεις). Στον κύκλο αυτό θα υπάρχουν και κάποια μαθήματα γενικής παιδείας (σε αυτό διαφοροποιείται από τις ΕΠΑΣ), χωρίς καμιά διέξοδο προς την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Εδώ αναφέρεται σαν δυνατότητα ο πτυχιούχος του Α΄ κύκλου να εγγραφεί στη Γ΄ τάξη του Β΄ κύκλου, στο «πρόγραμμα γενικής παιδείας», για ν' αποκτήσει δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις για Πανεπιστήμια - ΤΕΙ.
Ο Β΄ κύκλος περιλαμβάνει στη Β΄ τάξη τομείς, όπως τα ΕΠΑΛ και τα παλιά ΤΕΛ, και η Γ΄ τάξη διασπάται, όπως επίσης στα παλιά ΤΕΛ, στα δυο: Στο «πρόγραμμα ειδικότητας», που οδηγεί στο πτυχίο επιπέδου 2 και στα ΤΕΙ μετά από ειδικές εξετάσεις (δεν αναφέρει κάτι για ποσοστά) και στο «πρόγραμμα γενικής παιδείας» που οδηγεί στο Απολυτήριο και με εξετάσεις στα Πανεπιστήμια - ΤΕΙ (δε διευκρινίζεται αλλά προφανώς οι εξετάσεις θα είναι κοινές με το Γενικό Λύκειο). Στην πρόταση περιλαμβάνεται και η ίδρυση «μεταδευτεροβάθμιων τμημάτων τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης διάρκειας ενός έτους», που θα χορηγούν πτυχίο επιπέδου 3 σύμφωνα με την ευρωπαϊκή οδηγία 36/05 (με βάση την πρόταση μόνο όσοι έχουν πτυχίο Β΄ κύκλου θα πηγαίνουν σ' αυτά). Πραγματικά αναρωτιέται κανείς αν αξίζει σοβαρή κριτική η πρόταση αυτή, αφού είναι «μια από τα ίδια»!
Δύο πράγματα κάνει το ΠΑΣΟΚ: Το πρώτο ενσωματώνει στο Τεχνολογικό Λύκειο τις ΕΠΑΣ και τα ΕΠΑΛ ως δύο παράλληλοι και διακριτοί κύκλοι και μετατρέπει τα ΕΠΑΛ στα γνωστά από το 1983 ΤΕΛ. Η επαναφορά των ΤΕΛ που καταργήθηκαν από το ΠΑΣΟΚ το 1997 ως αποτυχημένα και η ενσωμάτωση στο Τεχνολογικό Λύκειο των ΕΠΑΣ, που επίσης, σύμφωνα και με το ΠΑΣΟΚ, είναι αποτυχημένες, αποκαλύπτουν ότι έχουμε συνέχιση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής με ανακύκλωση των ίδιων υλικών (ούτε καν σε νέα έκδοση). Προσπαθώντας το ΠΑΣΟΚ να λύσει τη γνωστή διαχρονική εσωτερική αντίφαση της ΤΕΕ - αν αποτελεί σκαλοπάτι για τα Πανεπιστήμια - ΤΕΙ, τότε ακυρώνεται η έννοια της επαγγελματικής εκπαίδευσης, αν ενισχυθεί το επαγγελματικό προφίλ της ΤΕΕ, τότε γίνεται απαγορευτική η πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (κάτι στο οποίο αντιδρά η κοινωνία) - επανέρχεται στα παλιά αποτυχημένα μοντέλα.
Οποιος πραγματικά θέλει αναβάθμιση της ΤΕΕ και συνολικά της εκπαίδευσης, πρέπει πρώτα απ' όλα να καταγγείλει το διπλό δίκτυο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που υπηρετεί την πολιτική της ταξικής διαφοροποίησης και των ταξικών φραγμών στη μόρφωση. Χωρίς την ολοκλήρωση της βασικής - γενικής παιδείας, τη σφαιρική μόρφωση των νέων ως τα 18 τους, κάθε προσπάθεια πρόωρης επαγγελματικής ειδίκευσης είναι κοινωνικά ταξική και παιδαγωγικά - επιστημονικά αναποτελεσματική λόγω των αυξημένων απαιτήσεων της τεχνολογίας και της εποχής μας.
Γι' αυτό χρειαζόμαστε Ενιαίο 12χρονο βασικό υποχρεωτικό σχολείο δημόσιο και δωρεάν για όλους, με ενιαία δομή, διοίκηση και λειτουργία, ώστε μέσα από αληθινά ενιαίο πρόγραμμα να παρέχει σε όλους την απαραίτητη για την εποχή μας πολυτεχνική - γενική παιδεία. Ενα σχολείο που ενοποιεί Δημοτικό - Γυμνάσιο - Λύκειο και δε διχοτομείται σε Γενικό - Τεχνικό, γιατί δεν επιδιώκει την αναπαραγωγή της αντίθεσης πνευματικής - χειρωνακτικής εργασίας, δεν εξορίζει από το πρόγραμμά του την τεχνική, σαν «κατώτερη» ενασχόληση των φτωχότερων κοινωνικών στρωμάτων, ούτε θεωρεί την τεχνολογία, την επιστήμη των μέσων παραγωγής, προνόμιο κάποιων υψηλά καταρτισμένων ειδικών, που οι πολλοί δεν μπορούν να κατανοήσουν. Ενα σχολείο που στο εύρος και το βάθος του απαιτεί νέα, συλλογική μορφή οργάνωσης της εργασίας, κι άλλη εξουσία, με το λαό αφέντη και νοικοκύρη στην οικονομία του τόπου του. Η πείρα των ΤΕΛ - ΤΕΣ και πρόσφατα των ΤΕΕ αποδείχνει ότι η Επαγγελματική Εκπαίδευση έχει υποκατασταθεί από την επιφανειακή κατάρτιση. Γι' αυτό η αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης προϋποθέτει την κατάργηση των δομών των διαφόρων καταρτίσεων (ΙΕΚ - ΚΕΚ κ.ά.). Αυτός είναι ο λόγος που η εργασιακή αβεβαιότητα και το άγχος του ωραρίου και των εκπαιδευτικών θα έρχονται και θα επανέρχονται. Χρειάζεται συνολικά, λοιπόν, να δούμε το ζήτημα της εκπαίδευσης, με βάση τις λαϊκές - κοινωνικές ανάγκες και όχι συντεχνιακά.
Στην κατεύθυνση του κεντρικού διεκδικητικού μας στόχου για το Ενιαίο 12χρονο βασικό σχολείο προβάλλουμε ιδιαίτερα επιτακτικά αιτήματα, όπως: