«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Σήμερα η ψηφοφορία της ντροπής

Ολοκληρώνεται στη Βουλή η συζήτηση για τη σύμβαση παραχώρησης στην MIG

Τετάρτη 8 Απρίλη 2009

Eurokinissi

Στην τελική ευθεία της τυπικής μεταβίβασης της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» στην MIG μπήκαμε απο χτες, αφού ξεκίνησε στη Βουλή η συζήτηση για τη σύμβαση παραχώρησης, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί σήμερα. Υπέρ της σύμβασης τάχθηκαν μόνον οι κυβερνητικοί βουλευτές, ενώ ο εισηγητής του ΚΚΕ Ν. Καραθανασόπουλος τόνισε ότι η ιδιωτικοποίηση γίνεται προς όφελος του μεγάλου κεφαλαίου και υπονομεύει τις λαϊκές ανάγκες.

«Σήμερα έχουμε την ολοκλήρωση του εγκλήματος για 179,5 ...αργύρια», επισήμανε στην ομιλία του ο Ν. Καραθανασόπουλος, ενώ, αναφερόμενος στη σύμβαση, τόνισε ότι «παραδίδετε την ΟΑ καθαρή από χρέη» και «καθαρή από εργατικά δικαιώματα και κατακτήσεις». Επισήμανε ότι «η μόνη υποχρέωση που αναλαμβάνει ο αγοραστής είναι η εκτέλεση μόνο του 65% του πτητικού έργου», ενώ «ο προσανατολισμός του πτητικού έργου δε θα είναι με βάση τις ανάγκες μεταφορές, αλλά με το ποια δρομολόγια θα είναι κερδοφόρα» και παράλληλα θα υπάρξουν «ακριβές υπηρεσίες για τη λαϊκή οικογένεια». Οσον αφορά το προσωπικό, έκανε λόγο για «τρομακτικές επιπτώσεις στους νεοπροσλαμβανόμενους», αφού θα επικρατήσει «εργασιακός Μεσαίωνας».

Σχολιάζοντας το κεντρικό κυβερνητικό επιχείρημα, σύμφωνα με το οποίο η «Ολυμπιακή» πωλείται προκειμένου να μην επιβαρύνεται ο Ελληνας φορολογούμενος, ο Ν. Καραθανασόπουλος επισήμανε ότι «λέτε ψέματα όταν λέτε πως προχωράτε σε αυτή την επιλογή για να μη χρεώνεται η λαϊκή οικογένεια». Αναφέρθηκε στις ιδιωτικοποιήσεις ΟΤΕ - ΔΕΗ, λέγοντας ότι «ήταν κερδοφόρες επιχειρήσεις» και τονίζοντας πως αυτά γίνονται «για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες των κεφαλαιοκρατών. Αυτό είναι το πρόβλημα που θέλετε να επιλύσετε». Επισης πρόσθεσε ότι «το πρόβλημά σας ήταν τα εργατικά δικαιώματα και κατακτήσεις, καθώς και η ασφάλεια των πτήσεων», καταλήγοντας στο ότι «η σπουδή σας για την ιδιωτικοποίηση είναι η υλοποίηση της ευρωενωσιακής πολιτικής, δηλαδή της απελευθέρωσης της αγοράς». Ειδικά για το χώρο των μεταφορών, επισήμανε ότι θα έχουμε μια «νέα περίοδο συγκέντρωσης στον κλάδο των αερομεταφορών και ο έλεγχος θα περάσει στις 3 μεγάλες αεροπορικές εταιρείες». Κλείνοντας την παρέμβασή του, τόνισε ότι το ΚΚΕ εκτιμά πως «βασικό κριτήριο είναι να ικανοποιηθούν οι λαϊκές ανάγκες» και ότι «οι μεταφορές δεν μπορεί να είναι εμπόρευμα και να λειτουργούν με τη λογική της κερδοφορίας», προτείνοντας έναν «ενιαίο φορέα μεταφορών».

Εκ μέρους της ΝΔ, η Κ. Παπακώστα υποστήριξε ότι «περιφρουρήσαμε τα δικαιώματα όλων των κλάδων των εργαζομένων», ενώ έκανε λόγο για «τίμημα συμβατό με την αποτίμηση που διενεργήθηκε από τον ανεξάρτητο σύμβουλο αποτίμησης». Οσον αφορά το ΠΑΣΟΚ, ο εισηγητής του Ν. Σηφουνάκης άσκησε κριτική για τη διαδικασία εκποίησης και όχι για την ιδιωτικοποίηση, λέγοντας ότι «μετά την εκκαθάριση θα δούμε πόσο θα την πουλήσετε», θέτοντας το θέμα «γιατί το κράτος να μην έχει μειοψηφικό πακέτο;».