«Η απόδοση της απόλυτης ποίησης είναι υποδεέστερη της ανάγνωσής της. Η "Θεία Κωμωδία" δεν είναι ένα θεατρικό υλικό. Σε καταβροχθίζει. Η σύλληψη είναι να φανταστείς κάτι που δεν μπορείς να το δεις. Εχουμε ένα έργο φαντασίας πάνω στις λέξεις» των τριών μερών του έργου, «Κόλαση», «Καθαρτήριο», «Παράδεισος», τόνισε ο Ρομέο Καστελούτσι και εξήγησε ότι με τη δουλειά του δεν αναπαριστά τους 14.235 ομοιοκατάληκτους στίχους που συναποτελούν τα τρία μέρη που ποιητικού έργου. Ακολουθώντας τη σειρά των τριών μερών δημιούργησε τρεις διαφορετικές - σε ύφος και φόρμα - παραστάσεις, που εικόνες, ήχους και κίνηση «διερμηνεύουν» τον ψυχολογικό «κόσμο» και τους συμβολισμούς του Δάντη. «Η "Κόλαση" είναι το πιο ανθρώπινο από τα τρία μέρη. Ενα πανόραμα του ανθρώπινου τόπου, όπου υπάρχει "πείνα" για ζωή». Το μέρος αυτό ο Καστελούτσι το «διαβάζει» σχεδόν αυτοβιογραφικά. Ο ίδιος επί σκηνής, κυνηγημένος και κατασπαρασσόμενος από εφτά σκυλιά, με κραυγές, κίνηση και ήχους του ανθρώπινου σώματος, κι ένα άλογο με αναβάτη, αρχίζει το ταξίδι στον τόπο του θανάτου (παίζουν 30 ηθοποιοί και 50 ερασιτέχνες). Το μέρος του «Καθαρτηρίου», με ψιθυριστά λόγια, τοποθετείται σε ένα πολυτελές μεγαλοαστικό σπίτι, ενώ το τρίλεπτο παραστασιακά μέρος του «Παραδείσου» αποδίδεται με «μια σκληρότητα απόκοσμου», με ήχους νερού, σε μια εγκατάσταση εκτυφλωτικού λευκού φωτός.
Η τρίωρης, συνολικά, διάρκειας παράσταση θα παιχθεί: Πειραιώς 260 «Κόλαση» (οι ημερομηνίες δεν καθορίστηκαν ακόμα). Μέγαρο Μουσικής 8,9/6 «Καθαρτήριο». Γκαράζ Πειραιώς 260, 2-6/6 «Παράδεισος».