ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Bελτιωμένες οι βαθμολογίες, οξυμένα τα προβλήματα
Σάββατο 20 Ιούνη 2009

MotionTeam

Ανακοινώθηκαν χτες οι βαθμολογίες των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις, που φέτος εμφανίζονται βελτιωμένες σε σχέση με πέρσι. Τώρα πια, οι υποψήφιοι μπαίνουν στη διαδικασία συμπλήρωσης του μηχανογραφικού τους δελτίου, το οποίο θα πρέπει να υποβάλουν στις Διευθύνσεις και τα Γραφεία Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όπου ανήκει το σχολείο τους, από την Τετάρτη 1 Ιούλη μέχρι και τη Δευτέρα 20 Ιούλη.

Θυμίζουμε ότι φέτος έδωσαν εξετάσεις 85.354 υποψήφιοι. Παρά τις βελτιωμένες επιδόσεις σε σχέση με πέρσι, φαίνεται ότι ένα ποσοστό άνω του 30% βρίσκεται και φέτος κάτω από τη βάση του 10, και ως εκ τούτου οι πανηγυρισμοί του υπουργείου Παιδείας ότι «θα υπάρξουν λιγότερες κενές θέσεις στα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας», δεν είναι βέβαιο ότι θα επαληθευτούν με την ανακοίνωση των βάσεων.

Παράλληλα, πέρα από τους υποψηφίους που είδαν από χθες κλειστή την πόρτα των ΑΕΙ (εφόσον δε συγκεντρώνουν τη βάση του 10), υπάρχει κι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό υποψηφίων που βλέπει ότι δε συγκεντρώνει τα απαιτούμενα μόρια για να εισαχθεί στη σχολή που επιθυμεί ή που προβλέπει ότι θα αναγκαστεί να ξενιτευτεί σε άλλη πόλη προκειμένου να σπουδάσει. Και είναι πολλοί αυτοί που δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στο οικονομικό βάρος της «φοιτητικής μετανάστευσης», οπότε και πάλι θα μείνουν εκτός ανώτατης εκπαίδευσης.

Με δεδομένη την απουσία ενός συστήματος δημόσιων και δωρεάν επαγγελματικών σχολών υψηλού επιπέδου, για όλα αυτά τα παιδιά που μένουν εκτός ανώτατης εκπαίδευσης η μόνη διέξοδος είναι τα - κυρίως - ιδιωτικά ΙΕΚ και τα διάφορα προγράμματα κατάρτισης, όπου ακριβοπωλούν δεξιότητες με σύντομη ημερομηνία λήξης. Και αυτό το αδιέξοδο διαιωνίζεται τόσο από τις κυβερνήσεις της ΝΔ όσο και από αυτές του ΠΑΣΟΚ. Μοιάζει λοιπόν κοροϊδία προς αυτούς τους τελειόφοιτους μαθητές και τις οικογένειές τους, η χτεσινή δήλωση του υπουργού Παιδείας, Α. Σπηλιωτόπουλου, ότι τάχα «η τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν είναι μονόδρομος, υπάρχουν και άλλες δυνατότητες για τους νέους ανθρώπους»... Οι «δυνατότητες» που υπονοεί είναι πανάκριβες και χαμηλότατου εκπαιδευτικού επιπέδου.

Γενικά στοιχεία για τις φετινές βαθμολογίες

Εξαίρεση στη γενική εικόνα βελτίωσης των βαθμολογιών αποτελούν το μάθημα της Ιστορίας γενικής παιδείας, όπου το 62,23% των μαθητών πέφτει κάτω από τη βάση (το αντίστοιχο ποσοστό στο ίδιο μάθημα πέρσι ήταν 54,28%), αλλά και η Χημεία - Βιοχημεία τεχνολογικής κατεύθυνσης, όπου κάτω από τη βάση πέφτει φέτος το 22,93% των υποψηφίων, ενώ πέρσι κάτω από τη βάση στο ίδιο μάθημα είχε γράψει μόνο το 14,78% των υποψηφίων. Υπάρχουν ακόμα άλλα τρία μαθήματα (Βιολογία γενικής παιδείας, Ηλεκτρολογία και Φυσική τεχνολογικής κατεύθυνσης) που οι βαθμολογίες των υποψηφίων είναι χαμηλότερες από πέρσι, ενώ σε όλα τα υπόλοιπα μαθήματα η εικόνα των βαθμολογιών είναι βελτιωμένη.

Τις καλύτερες επιδόσεις εμφανίζουν οι υποψήφιοι στην Ηλεκτρολογία τεχνολογικής κατεύθυνσης με το 85,02% των υποψηφίων πάνω από τη βάση και το 52,83% αριστούχους (με βαθμολογίες ανάμεσα σε 18 και 20), στη Βιολογία θετικής κατεύθυνσης με το 85,12% πάνω από τη βάση και το 32,52% αριστούχους, στη Χημεία θετικής κατεύθυνσης με το 83,97% πάνω από τη βάση και το 45,33% αριστούχους, στη Φυσική θετικής κατεύθυνσης με το 80,70% πάνω από τη βάση και το 31,57% αριστούχους και στη Φυσική γενικής παιδείας με το 79,46% πάνω από τη βάση και το 46,96% αριστούχους.

Στον αντίποδα, τα μαθήματα όπου εμφανίζονται τα μεγαλύτερα ποσοστά υποψηφίων κάτω από τη βάση είναι: 67,09% στα Μαθηματικά της δεύτερης τεχνολογικής κατεύθυνσης, 62,23% στην Ιστορία γενικής παιδείας, 53,45% στη Φυσική της δεύτερης τεχνολογικής κατεύθυνσης, 45,91% στην Ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης και 45,10% στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον.