ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ
Τα χαράτσια τα πληρώνουν κυρίως οι εργαζόμενοι
Σάββατο 27 Ιούνη 2009

Από συμβολική κατάληψη σταθμού διοδίων της Αττικής Οδού, από δυνάμεις του ΚΚΕ, με αίτημα να καταργηθούν τα χαράτσια
Μία μέρα ακριβώς μετά την απόρριψη στη Βουλή από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ της πρότασης νόμου του ΚΚΕ για την κατάργηση της έμμεσης φορολογίας από τα είδη λαϊκής κατανάλωσης(μαζί και των διοδίων), έρευνα της Αττικής Οδού, αποκαλύπτει ότι το 73% από τους 300.000 οδηγούς που χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο τον αυτοκινητόδρομο καθημερινά, είναι εργαζόμενοι και επαγγελματίες για να πάνε και να έλθουν στη δουλειά τους, πληρώνοντας βέβαια για κάθε μετακίνηση το χαράτσι των 2,70 ευρώ!

Σοβαρές βέβαια για την κατάσταση αυτή είναι οι ευθύνες των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ που παρέδωσαν τους οδικούς άξονες στους επιχειρηματίες και μαζί τη δυνατότητα να τους εκμεταλλεύονται για χρόνια, επιβάλλοντας υπέρογκα χαράτσια. Ετσι, ενώ οι οδικοί άξονες όπως η Αττική Οδός και όλα τα άλλα αναγκαία μεγάλα έργα φτιάχτηκαν με τον ιδρώτα του ελληνικού λαού, που τα χρυσοπλήρωσε μέσα από την άγρια φορολόγησή του, αντί να αποτελούν περιουσία του και να τα χρησιμοποιεί ελεύθερα, υποχρεώνεται να τα χρυσοπληρώνει και για τη χρήση τους.

Σύμφωνα με την έρευνα της Αττικής Οδού που έγινε το Μάρτη και Απρίλη ανάμεσα σε 8.000 οδηγούς, αποδείχτηκε ότι κυρίως αυτή τη χρησιμοποιούν οι εργαζόμενοι (κατά 44,1%) και οι επαγγελματίες (κατά 28,9%). Το 80% - 85% των οδηγών χρησιμοποιεί τον αυτοκινητόδρομο για να πάει και να γυρίσει στην εργασία του, εκτιμώντας ότι κερδίζει σε χρόνο πάνω από 16 λεπτά ανά διαδρομή. Το 51% περίπου των οδηγών πληρώνει το χαράτσι των 2,70 ευρώ, διανύοντας μικρές αποστάσεις (ως 15 χιλιόμετρα) του συνολικού μήκους της, που είναι 65,20 χιλιόμετρα.

Η κυκλοφορία στην Αττική Οδό σημειώνει όλο και νέα ρεκόρ. Ενώ το 2004 ο μέσος όρος των ημερήσιων διελεύσεων ήταν 231.542, το 2008 έφτασε στις 300.999. Φέτος μάλιστα σημειώνει ακόμη μεγαλύτερα ρεκόρ, φτάνοντας την Παρασκευή 19 Ιούνη στις 399.000 διελεύσεις!

Παρ' όλα τα τεράστια έσοδα, οι εκπρόσωποι του ιδιωτικού ομίλου δεν σκοπεύουν να παραδώσουν το έργο στο Δημόσιο νωρίτερα από το 2023, ισχυριζόμενοι ότι μέχρι τώρα αυτά τα έσοδα πηγαίνουν αποκλειστικά για την αποπληρωμή των τραπεζικών δανείων και για τη λειτουργία της...

Αξίζει να αναφέρουμε ότι οι εργαζόμενοι της Αττικής θα αναγκαστούν να πληρώνουν ακόμη πιο ακριβά το «μάρμαρο» της ιδιωτικοποίησης των οδικών αξόνων, αφού: