Οι 3.500 κενές οργανικές θέσεις, η εξαντλητική δουλειά, τα επικίνδυνα οχήματα και ο ελλιπής εξοπλισμός αποτελούν μόνιμη απειλή
Eurokinissi |
Εκτός από τις φωτιές αντιμετωπίζουν την έλλειψη πρόληψης, την απουσία ενιαίου σχεδιασμού και τη συνειδητή απαξίωση της Δασικής Υπηρεσίας. Παράλληλα, την υποχρηματοδότηση της Πυροσβεστικής. Επιπλέον, δουλεύουν εξαντλητικά - σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και επί ένα 24ωρο ή και παραπάνω - χωρίς ρεπό εξαιτίας των ελλείψεων, περιμένοντας να πληρωθούν τα 27 ευρώ για το 8ωρο, που τα περιμένουν ακόμα και ένα χρόνο.
Οι οργανικές θέσεις της Πυροσβεστικής είναι συνολικά 12.776. Από αυτές, οι περίπου 3.500 είναι κενές! Παρ' όλα αυτά, η πολιτική και φυσική ηγεσία του Σώματος προχώρησε στην ίδρυση νέων υπηρεσιών, όπως, οι 6 Βιομηχανικές Περιοχές, οι 6 ΕΜΑΚ, τα 13 Συντονιστικά Κέντρα, οι 13 περιφερειακές διοικήσεις και οι διάφορες επιτελικές υπηρεσίες. Οι θέσεις αυτές δεν καλύφθηκαν με νέους πυροσβέστες αλλά με άνδρες που ανήκαν στις Πυροσβεστικές Υπηρεσίες της κάθε περιοχής. Οι 6 ΕΜΑΚ που κανονικά, ως οργανική δύναμη, έχουν 900 άνδρες (150 η καθεμία), καλύπτονται από τους άνδρες της υπηρεσίας της περιοχής, δηλαδή περίπου 70. Αλλο ένα παράδειγμα είναι πως η υπηρετούσα δύναμη στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Λαμίας ενώ φτάνει - στα χαρτιά - τους 74 άνδρες, στην πραγματικότητα, αυτοί που απομένουν στις βάρδιες για την κάλυψη της μάχιμης υπηρεσίας είναι 48. Ας μην ξεχνάμε πως ο αριθμός των νεοπροσλαμβανόμενων πυροσβεστών δεν μπορεί να καλύψει ούτε αυτούς που θα συνταξιοδοτηθούν μέσα στο τρέχον έτος (553 έναντι 700 αποχωρήσεων).
Eurokinissi |
Η «Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πυροσβεστών» (ΕΑΚΠ) έδωσε στη δημοσιότητα τα στοιχεία τριών πυροσβεστικών οχημάτων, τύπου Unimog, τα οποία είναι σε κυκλοφορία πάνω από 35 χρόνια και τα οποία, λόγω προβλημάτων στα φρένα, βρέθηκαν σε γκρεμούς, χωρίς ευτυχώς να υπάρξουν θύματα. Χαρακτηριστικά αναφέρει πως το πρώτο (με πινακίδα «Π.Σ. 1561») είχε έτος πρώτης κυκλοφορίας το 1973 και «παρέμενε ενεργό μετά από υπηρεσιακές διαβεβαιώσεις της ΠΥ Ιστιαίας ότι είναι ελεγμένο και αξιόπιστο», μέχρι που βρέθηκε στις 27/7/08 σε γκρεμό. Συνεχίζοντας αναφέρει το «Π.Σ. 1650», της ίδιας υπηρεσίας, με πρώτη κυκλοφορία το 1982, που είχε την ίδια κατάληξη με το πρώτο, ένα μήνα αργότερα. Αν και ζητήθηκε από την ΕΑΚΠ η άμεση απόσυρση όλων των οχημάτων ίδιου τύπου, η Περιφερειακή Διοίκηση Στερεάς Ελλάδας τόνισε πως εξέτασε το θέμα και δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας.
Ετσι, στις 14 του μήνα βρέθηκε σε γκρεμό της Ριτσώνας το όχημα της ΠΥ Χαλκίδας («Π.Σ. 1569» με έτος πρώτης κυκλοφορίας 1974). Και παρά το γεγονός ότι τα τρία οχήματα γκρεμίστηκαν μέσα σε ένα χρόνο, υψηλόβαθμα στελέχη της Πυροσβεστικής έλεγαν στους παραπονούμενους οδηγούς να βάζουν πέτρες ή τάκους στους τροχούς για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα με το χειρόφρενο. Οσο γι' αυτά που δεν έχουν διαλυθεί, είναι γεμάτα σκουριά και το πιο συνηθισμένο πρόβλημα είναι η αποκόλληση των βυτίων τους. Φυσικά δεν είναι μόνο αυτά τα οχήματα που μετρούν αρκετά χρόνια ζωής αλλά σύμφωνα με την ΕΑΚΠ περίπου το 60% του μηχανολογικού εξοπλισμού του Σώματος είναι πέραν της 15ετίας.
Eurokinissi |