ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Μαθήματα χρήσης των νέων μέσων από ... τις πολυεθνικές

Η βιομηχανία των οπτικοακουστικών μέσων θα μαθαίνει στους νέους και τους εργαζόμενους τη χρήση των νέων τεχνολογιών

Σάββατο 22 Αυγούστου 2009

Η χρήση νέων τεχνολογιών και σύγχρονων οπτικοακουστικών μέσων είναι ένα από τα πεδία που οι πολυεθνικές εταιρείες επενδύουν εκατομμύρια ευρώ. Από αυτές τις εταιρείες η ΕΕ ζητά να ...βοηθήσουν στην εκπαίδευση των νέων και των εργαζομένων.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με ανακοίνωσή της κάλεσε τις χώρες της ΕΕ και τη βιομηχανία των οπτικοακουστικών μέσων να αναπτύξουν πολιτικές που θα διευκολύνουν τους πολίτες να προσεγγίζουν περισσότερο όλα τα μέσα επικοινωνίας (τηλεόραση, κινηματογράφο, ΜΜΕ, διαδίκτυο, ψηφιακές τεχνολογίες επικοινωνιών). Ουσιαστικά, καλεί τα κράτη - μέλη και τους αρμόδιους φορείς για οπτικοακουστικά - ηλεκτρονικά μέσα να «ζυμώσουν» και να προωθήσουν την εκπαίδευση στα μέσα, εντάσσοντάς την στα σχολικά προγράμματα και στη διά βίου εκπαίδευση.

Ολα αυτά, όπως προείπαμε, με τη ...βοήθεια της πανίσχυρης βιομηχανίας των μέσων. Οι ίδιες οι εταιρείες δηλαδή, της διαφήμισης και των νέων τεχνολογιών, θα συμβάλουν ώστε να προωθούνται εντατικότερα τα προϊόντα τους ως εκπαιδευτικό υλικό στην εκπαίδευση. Και φυσικά, πέρα από το κέρδος που θα αποκομίζουν, θα υπαγορεύουν και τον ανάλογο τρόπο ζωής.

Με βάση την ανακοίνωση της Κομισιόν οι εταιρείες καλούνται να διοργανώσουν, μεταξύ άλλων, καμπάνιες για τον τρόπο που διαμορφώνεται η πληροφορία ή το προϊόν τους, για τη χρήση του διαδικτύου και των μηχανών αναζήτησης και τους κινδύνους που έχουν. Ακόμα, να ενημερώνουν για τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται στην εμπορική επικοινωνία (διαφήμιση κ.ά.), αλλά και στον εντοπισμό των ορίων μεταξύ του πραγματικού περιεχομένου του προϊόντος και του μάρκετινγκ! Επίσης θα μας μαθαίνουν για τον τρόπο που η προσωπική ανάγκη του καθενός μετατρέπεται σε προϊόν - προσφορά για όλους τους καταναλωτές...

Θυμίζουμε ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει σπεύσει ήδη να εναρμονιστεί με αυτό το πνεύμα της ΕΕ, αφού έχει έτοιμο για πιλοτική εφαρμογή από φέτος στα Δημοτικά Σχολεία ένα σχετικό πρόγραμμα, το «Μίντια Σμαρτ», που όπως είχε αποκαλύψει ο «Ρ» (18/7/2009) «μαθαίνει» σε μαθητές 6-11 χρονών να είναι ...καλοί καταναλωτές διαφημίσεων! Ουσιαστικά, τους υπαγορεύει να κάνουν τρόπο ζωής τους τη διαφήμιση, να δεχτούν ότι τα πάντα μπορούν να διαφημιστούν και άρα να γίνουν εμπόρευμα, να δεχτούν και να υποστηρίζουν με κάθε τρόπο την αξία του καπιταλιστικού κέρδους.