Γιατί παραφράζοντας τη μεταφυσική των γραφών: «Εν αρχή ην ο λόγος» και αυτός ο λόγος (η λογική, η γνώση, το επιχείρημα), είναι σε ευθεία σχέση προς την αγωνιστική πράξη. Και δεν εννοούμε τη «βαλσαμωμένη» ακαδημαϊκή γνώση και παιδεία που επιδιώκει τη ρυμούλκηση σε προκατασκευασμένες καταστάσεις, παραδοχές και υποταγές προς το σύστημα της εκμετάλλευσης, της βίας, της κοινωνικής αγριότητας, της πολιτικής αγυρτείας.
Χρειαζόμαστε την πολύπλευρη ζωντανή εκείνη γνώση που εμπλουτίζεται από τη ραγδαία εξελισσόμενη επιστήμη και την τεχνολογία και ενισχύει την ιδεολογική μας επιχειρηματολογία.
Σ'αυτή την κατεύθυνση καλούνται να συμβάλλουν, ακόμη περισσότερο, ο «Ριζοσπάστης», η ΚΟΜΕΠ, οι εκδόσεις του Κόμματος, γενικότερα, «ώστε να καλύπτουν ευρύτερο φάσμα θεμάτων, ιδεολογικών, πολιτικών, κοινωνικών...». «Το κυριότερο όμως ζήτημα, τονίζεται στις Θέσεις, αφορά την αλλαγή στάσης των στελεχών πριν απ' όλα, όπως και των μελών, απέναντι στη μελέτη, στο διάβασμα, στο βιβλίο γενικότερα».
Και δεν είναι μια σημερινή παρότρυνση του Κόμματος αυτή, αφού με την ίδια επιμονή μάς είχε οδηγήσει ακόμη και μέσα στα χρόνια της Κατοχής και της Αντίστασης, στην αναζήτηση της γνώσης.