ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
«Διαβούλευση» και στο βάθος το σχολείο της αγοράς

Αναρτήθηκε στο διαδίκτυο το πρώτο σχέδιο για το σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών. Διατηρούνται οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις, αποσυνδέεται διπλά το πτυχίο από το επάγγελμα και ανοίγει ο δρόμος για το σχολείο της αγοράς

Πέμπτη 26 Νοέμβρη 2009

Το αίτημα για μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους τους εκπαιδευτικούς είναι η απάντηση στα σχέδια και τις διαβουλεύσεις της κυβέρνησης
Με το προπαγανδιστικό καμουφλάζ της «διαβούλευσης» μέσω διαδικτύου ξεκινάει η προώθηση των κυβερνητικών σχεδίων για το νέο σύστημα «για την Πρόσληψη και τις Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού, για την Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης». Σύμφωνα με το πρόγραμμα που ορίζεται, η πρώτη «διαβούλευση» επί των «προτάσεων», που ανάρτησε το υπουργείο Παιδείας στο διαδίκτυο, θα διαρκέσει μέχρι την επόμενη Παρασκευή, 4 Δεκέμβρη. Στη συνέχεια θα παρουσιαστεί ένα σχέδιο νόμου, το οποίο θα μπει ξανά σε διαβούλευση στο διαδίκτυο και θα συζητηθεί με τους φορείς και μετά από αυτά το νομοσχέδιο θα πάει στη Βουλή για ψήφιση.

Την ίδια στιγμή, τα κενά στα σχολεία καλύπτονται με ρυθμούς χελώνας (με βάση το παλιό σύστημα διορισμού που θα ισχύσει και του χρόνου), ενώ περίπου 30.000 εκπαιδευτικοί δουλεύουν με ελαστικές εργασιακές σχέσεις, περνούν από χίλια κύματα, τρέχοντας από σχολείο σε σχολείο, μαζεύοντας προϋπηρεσία, μήπως και μονιμοποιηθούν. Ηδη με το ΑΣΕΠ υπήρχε η πρώτη αποσύνδεση πτυχίου - επαγγέλματος. Τώρα, επιπλέον, ενεργοποιείται ο «θεσμός» του δόκιμου εκπαιδευτικού για δύο χρόνια. Μετά, δηλαδή, από την «κρίση» του ΑΣΕΠ και την «κρίση» της δοκιμαστικής περιόδου μπορεί και ...να μονιμοποιηθεί!

Εκτός αυτών, στο κείμενο της διαβούλευσης γίνεται λόγος και για «πολιτικές για την πιστοποίηση της διδακτικής και παιδαγωγικής τους επάρκειας», απ' το οποίο κανείς μπορεί να αντιληφθεί ότι μπορεί να περάσουν από «κρίση», εκτός απ' τους νέους εκπαιδευτικούς, και οι υπόλοιποι.

Στην ουσία η κυβέρνηση στήνει ένα ολόκληρο παιχνίδι στο όνομα της «αξιοκρατίας» για να ρίξει στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς την ευθύνη για την αδιοριστία, την ανεργία, την εργασία τους με ελαστικές εργασιακές σχέσεις.

Οι επιμέρους προτάσεις έχουν διαχειριστικό χαρακτήρα μέχρι να ισχύσει το καινούριο σύστημα. Συγκεκριμένα, στον εκπαιδευτικό που θα επιτυγχάνει στο ΑΣΕΠ «θα προσμετράται για το διορισμό του και η προϋπηρεσία του». Επίσης, θα υπάρξει μεταβατική περίοδος που «θα εξακολουθήσουν να ισχύουν οι υφιστάμενοι πίνακες διοριστέων με την αντίστοιχη προϋπηρεσία, οι οποίοι όμως πίνακες θα σταματήσουν να τροφοδοτούνται με νέες προϋπηρεσίες μετά τον Ιούλιο του 2010».

Προσλήψεις απ' τις διευθύνσεις και τα σχολεία

Οι προσλήψεις, σύμφωνα με το κείμενο της «διαβούλευσης», «θα γίνονται από το υπουργείο Παιδείας αλλά με σαφή προσδιορισμό του τόπου διορισμού. Η πρόσληψη δηλαδή θα γίνεται σε επίπεδο αρμόδιας διεύθυνσης ή περιοχής αυτής ή σχολείου». Ανοίγει, δηλαδή, ο δρόμος για το «ανοιχτό σχολείο», που όπως περιγράφεται στο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ «δίνει ρόλο και συμμετοχή στους γονείς, στους περιφερειακούς και τοπικούς φορείς» (βλέπε και επιχειρήσεις). Οπως δήλωσε η ίδια η υπουργός, αυτά «αφορούν τη μεγάλη διοικητική μεταρρύθμιση της χώρας στην οποία η Αυτοδιοίκηση και στο χώρο της εκπαίδευσης θα πρέπει να παίξει έναν πολύ σημαντικό χώρο», παραδεχόμενη ότι η αποκέντρωση και η πλήρης διαφοροποίηση των σχολείων θα έρθει μαζί με τον «Καποδίστρια 2».

Πληροφοριακά αναφέρουμε ότι ο χρόνος υπηρεσίας στον τόπο του πρώτου διορισμού θα είναι εξαρχής προσδιορισμένος (προτείνεται να είναι τριετής).

Στο θέμα των μεταθέσεων και των αποσπάσεων κυριαρχεί ο «καταγγελτικός» λόγος για ρουσφετολογικούς μηχανισμούς που έχουν συνδιαμορφωθεί όμως από το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ. Στις «κρίσεις και επιλογές στελεχών εκπαίδευσης» το υπουργείο αναμασά τα περί αναξιοκρατίας και αναφέρεται σε σύστημα κρίσης των στελεχών με μετρήσιμα κριτήρια, με στόχο τη δημιουργία ικανών στελεχών για την υλοποίηση του σχεδίου για το σχολείο της αγοράς, σύμφωνα με τις αρχές της ΕΕ.