Motion Team |
Ηδη η κοινοπραξία του μετρό της Θεσσαλονίκης απαίτησε με επιστολή που απέστειλε προς την «Αττικό Μετρό» (που διαχειρίζεται το έργο για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου) πρόσθετα κονδύλια ύψους 113 εκατ. ευρώ, ποσό ίσο με το 10% του έργου, εκβιάζοντας ότι αλλιώς θα σταματήσει το έργο και θα απολύσει τους περισσότερους εργαζόμενους. Μέχρι το τέλος του 2009, τέσσερα χρόνια από την έναρξη κατασκευής του έργου, αν και είχε περάσει περίπου το 58% του συμβατικού χρόνου κατασκευής του, είχε κατασκευαστεί περίπου το 13% του φυσικού αντικειμένου, ενώ είχαν απορροφηθεί 104 εκατ. ευρώ για το κυρίως έργο και 20 εκατ. ευρώ για τις αρχαιολογικές εργασίες. Το υπόλοιπο έργο υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί σε τέσσερα χρόνια, αν βέβαια όλα πάνε καλά και αν τηρηθούν οι δεσμεύσεις που ανέλαβε πρόσφατα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών για επιτάχυνση των αρχαιολογικών εργασιών και για καλύτερο συντονισμό, με τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων του μετρό Θεσσαλονίκης στη Θεσσαλονίκη.
Προβλήματα καθυστερήσεων, παρατάσεων και πρόσθετων απαιτήσεων των εργολάβων παρατηρούνται και στο μετρό της Αθήνας. Για παράδειγμα, ο σταθμός στο Χολαργό επρόκειτο να παραδοθεί φέτος το Μάρτη και ο σταθμός της Αγίας Παρασκευής το Δεκέμβρη. Κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί, καθώς η εργολήπτρια εταιρεία έχει σταματήσει όλες τις εργασίες, προβάλλοντας σημαντικές οικονομικές αξιώσεις, τις οποίες κοινοποίησε με έγγραφό της προς το υπουργείο Υποδομών στις 4 Γενάρη 2010. Μάλιστα, όπως επισημαίνει, αν δεν ικανοποιηθούν οι αξιώσεις αυτές, «θα διακόψουμε εργασίες διότι είναι αδύνατον να υποστούμε περαιτέρω οικονομική ζημία»...
Καθυστέρηση παρατηρείται και στις επεκτάσεις του μετρό προς τη Δυτική Αθήνα. Ειδικότερα, οι επεκτάσεις προς Ανθούπολη, με ενδιάμεσο σταθμό το Περιστέρι και το Χαϊδάρι, που επρόκειτο να παραδοθούν αρχικά στο τέλος του 2008, έχουν ήδη λάβει δύο παρατάσεις: Η πρώτη για το τέλος του 2009 και η δεύτερη για το Μάρτη του 2010, που μάλλον και αυτή δεν πρόκειται να τηρηθεί, καθώς καθυστερεί η προμήθεια του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού. Για τον ίδιο λόγο καθυστερεί και η επέκταση προς το Ελληνικό, που μετά από δύο παρατάσεις η ολοκλήρωσή της υπολογίζεται τώρα για τον Οκτώβρη του 2010.