Icon |
«Το επαγγελματικό ποδόσφαιρο είναι σύμφυτο με τη διαφήμιση, τους χορηγούς. Δεν μπορούμε να ξεφύγουμε από αυτό το μοντέλο. Αυτό φέρνει το χρήμα. Ο,τι και να κάνουμε αυτή είναι η αλήθεια».
Η υποκρισία σε όλο της το μεγαλείο. Πριν 7 χρόνια σε συνέντευξή του στη γαλλική εφημερίδα «ΕΚΙΠ» ο Μπλάτερ έλεγε... άλλα: «Αν οι χορηγοί καταδυναστεύουν το παγκόσμιο ποδόσφαιρο θα μιλάμε για συμφορά. Πρέπει να βρεθεί μια λύση, αφού το άθλημα από τη φύση του έχει στοιχεία του ερασιτεχνικού αθλητισμού». Ο ορισμός της αντίφασης.
Ομως και ο Μισέλ Πλατινί, αφεντικό της ΟΥΕΦΑ, φάσκει και αντιφάσκει: «Οι χορηγοί είναι απαραίτητοι στο σύγχρονο ποδόσφαιρο. Ασφαλώς και δεν θα πρέπει να αντικαθιστούν τους θεσμούς όμως καλώς ή κακώς είναι απαραίτητοι». Ως γνωστόν, ο ίδιος είναι φίλα προσκείμενος σε μεγάλη αθλητική εταιρεία και όπου σταθεί και όπου βρεθεί κάνει... λεζάντα υπέρ της.
Οσοι, πάντως, βρεθούν στη Νότια Αφρική τις ημέρες του τουρνουά θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. Οι τιμές των ενοικιαζόμενων δωματίων έχουν ανέβει κατά 50% σε σχέση με πέρυσι.
Το φετινό Παγκόσμιο Κύπελλο φαίνεται, αλλά και θα είναι, διαφορετικό συγκριτικά με τα προηγούμενα. Μια βασική αλλαγή που ανακοινώθηκε αφορά στην ανάδειξη του κορυφαίου παίκτη εκάστοτε αγώνα. Μέχρι σήμερα, η τεχνική επιτροπή της FIFA ήταν αυτή που επέλεγε τον παίκτη που θα λάμβανε την τιμητική διάκριση, πλέον όμως, ο ρόλος αυτός περνά στους φιλάθλους.
Ολα αυτά έχουν να κάνουν βέβαια με σπόνσορες, αυτή είναι η εποχή τους. Οι φίλαθλοι ανά τον πλανήτη θα μπορούν να ψηφίζουν μέσω κινητών τηλεφώνων, αλλά και του ίντερνετ τον παίκτη της προτίμησής τους. Πίσω από την καινοτομία αυτή, βρίσκεται η εταιρεία που παράγει την μπίρα Budweiser, η οποία και θα λανσάρει διάφορες μεθόδους promotion για να επιλέγεται ο φίλαθλος που θα απονέμει το τρόπαιο στον MVP καθενός από τους 64 αγώνες του προγράμματος.
Βασισμένο σε μια άλλη δραστηριότητα της ίδιας εταιρείας, θα δημιουργηθεί και το Bud House, ένα κανονικό ριάλιτι δηλαδή. Το σπίτι θα στηθεί στο Κέιπ Τάουν και θα φιλοξενήσει 32 άτομα, ένα από κάθε χώρα που συμμετέχει. Από το ξεκίνημα της διοργάνωσης, οι 16 γυναίκες και 16 άνδρες θα κοιμούνται σε δωμάτια ανάλογα με τους ομίλους που έχουν σχηματιστεί στο Μουντιάλ, ενώ οι δύο φιναλίστ θα πάρουν ως έπαθλο εισιτήρια για τον τελικό...