«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Ξεπούλημα - σκάνδαλο
Τετάρτη 13 Δεκέμβρη 2000

Σε σκάνδαλο πρώτου μεγέθους φαίνεται να εξελίσσεται η πώληση όσο - όσο της «Ολυμπιακής Αεροπορίας», μετά και από όσα είδαν το φως της δημοσιότητας για τις λογιστικές εγγραφές στους ανοιχτούς ισολογισμούς 1999 - 2000, με τις οποίες επιχειρείται με διάφορες αλχημείες η υποτίμηση της αξίας του εθνικού αερομεταφορέα.

Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, που μέχρι στιγμής ουδείς από τους αρμόδιους έχει διαψεύσει, η εντολή που έχει δοθεί στα στελέχη της εταιρίας «Πραϊσγουοτερχάουζ» (προσλήφθηκαν έναντι αδράς αμοιβής για να «νοικοκυρέψουν» τα οικονομικά της ΟΑ) είναι να επιβαρυνθεί η χρήση του 1999, με πολλαπλάσιες ζημιές, ώστε να συρρικνωθεί δραστικά η καθαρή αξία της εταιρίας και να «προσαρμοστεί» στις απαιτήσεις των υποψήφιων μνηστήρων. Οι αδιαφανείς διαδικασίες υποτίμησης της ΟΑ αναμένεται να ολοκληρωθούν σύντομα, καθώς η κυβέρνηση με τη δημοσίευση της «πρόσκλησης ενδιαφέροντος» στο διεθνή και ελληνικό Τύπο, προχωρεί με συνοπτικές διαδικασίες στο ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα, με σκοπό να έχει «ξεμπερδέψει» μέσα στο πρώτο 6μηνο του 2001.

Και ενώ οι δυσμενείς εξελίξεις για την ΟΑ είναι ραγδαίες, η Ομοσπονδία Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ) εξέδωσε ανακοίνωση, με την οποία γνωστοποιεί ότι «θα επιδιώξει με κάθε νομικό και συνδικαλιστικό τρόπο να επιβάλει, έστω και τώρα, έναν ειλικρινή διάλογο με την κυβέρνηση», ενώ αρκείται στην εξαγγελία ενός προγράμματος, που περιλαμβάνει: Ενημερωτικές περιοδείες συνδικαλιστών στα περιφερειακά αεροδρόμια, εξορμήσεις ενημέρωσης της κοινής γνώμης με αφίσες και άλλο υλικό, τη συγκέντρωση υπογραφών για τη σωτηρία της ΟΑ και τη σύγκληση «ανοιχτού» συνεδρίου στο πρώτο 15νθήμερο του Γενάρη.

Σε χτεσινή σύσκεψη που διοργάνωσε η ΟΣΠΑ με τα πρωτοβάθμια σωματεία, τα στελέχη της Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης (ΕΣΚ) επισήμαναν ότι η δράση της Ομοσπονδίας θα πρέπει να κινηθεί σε τρία επίπεδα: α) Ενάντια στην κυβερνητική πολιτική για το ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα και την ανατροπή εργασιακών, ασφαλιστικών, συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, με συγκεκριμένο αγωνιστικό πρόγραμμα. β) Για την αφύπνιση των συνειδήσεων των εργαζομένων και να τους δώσει να καταλάβουν ότι αν δε βγουν στο δρόμο, δεν ενώσουν τη φωνή τους με άλλους εργαζόμενους και άλλες κοινωνικές ομάδες που πλήττονται και αυτοί από την κυβερνητική πολιτική, δεν υπάρχει διέξοδος. γ) Στην κήρυξη τοπικών απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων της ΟΑ, σε συνεργασία με τα τοπικά εργατικά κέντρα, ώστε η υπόθεση σωτηρία της ΟΑ να μην περιοριστεί, αλλά να προβληματίσει την τοπική κοινωνία και να δημιουργήσει κίνημα το οποίο θα αντιπαλέψει την πολιτική της κυβέρνησης συνολικά.

Τα στελέχη της ΕΣΚ θεωρούν ότι μόνο με ένα τέτοιο συγκεκριμένο και ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσης, σε συντονισμό με το υπόλοιπο ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα της χώρας, μπορεί να έχει αποτέλεσμα η δράση των εργαζομένων, διασφαλίζοντας και το δημόσιο ιδιοκτησιακό καθεστώς της ΟΑ, αλλά και τα εργασιακά, ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά τους δικαιώματα. Με τέτοιο πρόγραμμα δράσης, τελικά, προστατεύονται και η δημόσια περιουσία της ΟΑ, που ανήκει στο λαό, αλλά και μια μεγάλη κατηγορία Ελλήνων πολιτών, που θα πληγεί άμεσα από την ιδιωτικοποίηση του εθνικού αερομεταφορέα.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Χωρίς αυτοδυναμία η ΠΑΣΚΕ (2001-06-26 00:00:00.0)
Με μια στάση εργασίας αντιδρά η ηγεσία της ΟΣΠΑ (2001-02-28 00:00:00.0)
Κλιμάκωση του αγώνα απαιτούν οι εργαζόμενοι (1999-07-06 00:00:00.0)
Πρόγραμμα δράσης κόντρα στο ξεπούλημα (1999-02-09 00:00:00.0)
Η "Ολυμπιακή" ξεπουλιέται, η πλειοψηφία σιγοντάρει (1998-11-20 00:00:00.0)
Καθολική αντίδραση στα καταστροφικά κυβερνητικά σχέδια (1998-03-24 00:00:00.0)