ΕΘΝΙΚΟΙ ΔΡΟΜΟΙ
Αυξήσεις στην τιμή των διοδίων μέχρι και 60%!

Το δυσβάσταχτο χαράτσι, που περιμένει τις εργατικές λαϊκές οικογένειες, είναι αποτέλεσμα της πολιτικής των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ που παραχωρεί σε επιχειρηματικούς ομίλους το εθνικό οδικό δίκτυο

Τρίτη 10 Αυγούστου 2010

Eurokinissi

Μέσα σε τρία χρόνια, έγιναν πέντε αυξήσεις στα χαράτσια των διοδίων
Νέος κύκλος με αυξήσεις - «φωτιά» στα διόδια κατά μήκος των εθνικών οδών και τους παράπλευρους δρόμους, αναμένεται να ξεκινήσει το αμέσως προσεχές διάστημα. Το δυσβάσταχτο χαράτσι που περιμένει τις εργατικές λαϊκές οικογένειες είναι αποτέλεσμα της πολιτικής των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ που παραχωρεί σε επιχειρηματικούς ομίλους το εθνικό οδικό δίκτυο, για να ενισχυθεί η κερδοφορία του κεφαλαίου.

Τις επόμενες μέρες, αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία η νέα σήραγγα Στέρνας (αφορά τον δεύτερο κλάδο προς Αθήνα) του αυτοκινητοδρόμου «Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Λεύκτρο - Σπάρτη». Επιπλέον, ολοκληρώνονται και θα δοθούν στην κυκλοφορία και τα ενδιάμεσα τμήματα του δρόμου μεταξύ των σηράγγων κι έτσι συνολικά θα λειτουργούν πλέον τέσσερις σήραγγες με διαχωρισμένη κυκλοφορία. Τρεις στο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος - Τρίπολη, οι σήραγγες Στέρνας, Νεοχωρίου, Αρτεμισίου και η σήραγγα Ραψομάτη στο τμήμα Τρίπολη - Καλαμάτα - Σπάρτη.

Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, στις αρχές Σεπτέμβρη θα αυξηθούν μέχρι και 60% οι τιμές διοδίων στο συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο. Για παράδειγμα, στο σταθμό της Νεστάνης τα δίκυκλα θα πληρώνουν 1,5 ευρώ από 0,9 που πληρώνουν σήμερα, τα ΙΧ 2,2 ευρώ από 1,4 και τα λεωφορεία 5,6 ευρώ από 3,5.

Τετραπλασιασμός της τιμής των διοδίων

Από πρόσφατη κινητοποίηση του ΚΚΕ στο σταθμό Αφιδνών, με αίτημα «Να καταργηθούν τώρα όλα τα διόδια»
Επισημαίνεται ότι από την άνοιξη του 2008 μέχρι τώρα, τα χαράτσια των διοδίων σε όλους τους εθνικούς δρόμους έχουν αυξηθεί 5 φορές, ενώ για ορισμένες κατηγορίες οχημάτων η τιμή τους τετραπλασιάστηκε!

Παράλληλα, άλλη μια αύξηση, ακόμη και μέχρι 50%, αναμένεται να γίνει μέσα στο 2011. Την ίδια στιγμή, αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο οι σταθμοί διοδίων και οι μετωπικοί και οι πλευρικοί που υποχρεώνουν τους κατοίκους ολόκληρων περιοχών να πληρώνουν χαράτσια ακόμη και για διαδρομές από το σπίτι στη δουλειά ή το χωράφι. Για παράδειγμα, οι κάτοικοι της Βορειοανατολικής Αττικής (Καπανδρίτι, Αφίδνες, Βαρνάβας, Ωρωπός κ.ά.) και όσοι δουλεύουν στις επιχειρήσεις της περιοχής, υποχρεώνονται να πληρώνουν καθημερινά διόδια 3,80 ευρώ, να διαθέτουν μόνο για διόδια 1.387 ευρώ το χρόνο, δηλαδή παραπάνω από ένα μισθό!

Νέοι σταθμοί

Μετά το φθινόπωρο, αναμένεται να λειτουργήσουν δύο ακόμη σταθμοί διοδίων στο πέταλο του Μαλιακού, τα οποία θα εισπράττει ο όμιλος του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), παρότι η χρηματοδότηση του έργου έγινε αποκλειστικά με χρήματα του ελληνικού λαού.

Ενας ακόμη σταθμός διοδίων αναμένεται να λειτουργήσει ως το τέλος του χρόνου στο τμήμα Τρίπολη - Καλαμάτα, κοντά στην Ασέα, όταν θα ολοκληρωθεί το τμήμα Τρίπολη - Αθήναιο.

Στο μεταξύ, οι εργολάβοι της Ιονίας Οδού αναμένεται να κάνουν μέσα στο καλοκαίρι άλλη μια προσπάθεια, για να στήσουν τα αμφίπλευρα διόδια στον Κόμβο του Αγίου Στεφάνου, που είχαν σταματήσει, ύστερα από τις κινητοποιήσεις των κατοίκων και εργαζομένων της περιοχής της Βορειοανατολικής Αττικής.

Παράλληλα, η Επιτροπή Μεγάλων Εργων της κυβέρνησης αποφάσισε πρόσφατα την επίσπευση της έναρξης διαδικασίας για την τοποθέτηση ηλεκτρονικών διοδίων, έτσι ώστε σε 2,5 χρόνια, τουλάχιστον τα δύο τρίτα των αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα να λειτουργούν με ηλεκτρονικά διόδια, τα οποία βέβαια θα είναι εξίσου πανάκριβα. Η επίσπευση αυτή αποφασίστηκε, ώστε να μην μπορεί κανείς οδηγός να περνάει χωρίς να πληρώνει το χαράτσι, για να προστατευθούν, δηλαδή, οι εργολάβοι από όσους αρνούνται σήμερα να πληρώσουν.

Οι λεγόμενες ...συμπληρωματικές συμβάσεις

Την ίδια στιγμή, ο λαός υποχρεώνεται να πληρώσει στους μεγαλοεργολάβους και άλλα επιπλέον χρήματα, μέσω διαφόρων συμπληρωματικών συμβάσεων! Ειδικότερα:

Παρεμβάσεις του ΚΚΕ

Υπενθυμίζεται ότι από την πρώτη στιγμή το ΚΚΕ είχε καταγγείλει τις συμβάσεις και μέσα στη Βουλή, ενώ οι δυνάμεις του Κόμματος, της ΚΝΕ και του ΠΑΜΕ, τα τελευταία χρόνια, έχουν πραγματοποιήσει σειρά κινητοποιήσεων και αποκλεισμό σταθμών διοδίων σε όλη τη χώρα, απαιτώντας: