Ισχυροποιούνται οι ιδιώτες σε στρατηγικούς τομείς

Ενέργεια και μεταφορές θα υποταχθούν πλήρως στον έλεγχο των μονοπωλίων και θα ακριβύνουν περισσότερο για το λαό

Τρίτη 24 Αυγούστου 2010

Η αποτελεσματική αντίσταση στα σχέδια για τον ΟΣΕ και τις άλλες πρώην ΔΕΚΟ συνδέεται άμεσα με την ισχυροποίηση του ΠΑΜΕ, την πάλη σε ενιαίο μέτωπο με όλο το λαό
Στην κορυφή την επίθεσης, σύμφωνα και με το επικαιροποιημένο μνημόνιο, βρίσκονται η ΔΕΗ και ο ΟΣΕ, ενώ παρεμβάσεις προβλέπεται να γίνουν στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, στις πολεμικές βιομηχανίες (Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα, ΕΒΟ, ΕΑΒ), αλλά και στις υποδομές (περιφερειακά αεροδρόμια, λιμάνια, αυτοκινητόδρομοι), οι οποίες παραδίδονται ολοσχερώς στο ιδιωτικό κεφάλαιο.

Το κύμα των ιδιωτικοποιήσεων θα επεκταθεί και στις τράπεζες όπου το δημόσιο συμμετέχει στο μετοχικό τους κεφάλαιο (ΑΤΕ, ΤΤ, Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων). Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έχει ήδη εξαγγείλει την παράδοση στους ιδιώτες και νέων μετοχικών πακέτων των εταιρειών ύδρευσης ΔΕΥΑΘ και ΕΥΑΘ.

Για την περίπτωση του ΟΣΕ, στο επικαιροποιημένο μνημόνιο προβλέπεται η κατάθεση σχεδίου νόμου «για την αναδιάρθρωση του τομέα των σιδηροδρόμων», το οποίο θα συζητηθεί στη Βουλή έως το τέλος Σεπτέμβρη, ενώ σε κυβερνητικό επίπεδο θα εγκριθεί επιχειρησιακό σχέδιο το οποίο προβλέπει την επαναφορά στην κερδοφορία για το οικονομικό έτος 2011.

Στο σχέδιο νόμου θα προβλέπεται η είσοδος του ιδιωτικού κεφαλαίου στις επιχειρηματικές δραστηριότητες του ΟΣΕ, η δραστική μείωση της κρατικής επιχορήγησης μόλις στα 50 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2011 - 2013, ενώ τα Διοικητικά Συμβούλια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΣΕ - ως ιδιωτικές πλέον εταιρείες - θα μπορούν να διαπραγματεύονται νέες συλλογικές συμβάσεις για το ύψος των αμοιβών και των συνθηκών εργασίας. Υπάρχει, επίσης, όρος ότι η μεταφορά χρέους της επιχείρησης προς το κράτος δεν μπορεί να γίνει παρά μόνο στην περίπτωση που έχει ξεκινήσει να υλοποιείται η ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού.

Στο επιχειρησιακό σχέδιο, μεταξύ άλλων, θα προβλέπεται το κλείσιμο ζημιογόνων γραμμών, η αύξηση των τιμών των εισιτηρίων, η μείωση των μισθών του προσωπικού και οι απολύσεις εργαζομένων, καθώς ο νέος ιδιωτικός ΟΣΕ θα είναι σαφώς μικρότερος από τον υπάρχοντα. Θα προβλέπει επίσης τη δυνατότητα δημιουργίας αμιγώς ιδιωτικών σιδηροδρομικών εταιρειών, οι οποίες θα εκμεταλλεύονται το υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ θα υπάρξει αναδιάρθρωση της εταιρείας συμμετοχών, με την εκποίηση ακινήτων και άλλων περιουσιακών στοιχείων.

Στην περίπτωση της ΔΕΗ, έως το τέλος του Οκτώβρη, η κυβέρνηση θα παρουσιάσει αναλυτικά τα σχέδια για την «απελευθέρωση» της αγοράς ενέργειας. Παράλληλα με αυτό, παραδίδονται τα λιγνιτικά αποθέματα της χώρας σε ιδιώτες προκειμένου να τα εκμεταλλευτούν για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και με νέα νομοθετική πρωτοβουλία παραδίδονται τα υδάτινα αποθέματα σε «ανεξάρτητο φορέα».

Τα τιμολόγια της ΔΕΗ και ειδικά τα οικιακά τιμολόγια, σταδιακά και μέχρι τον Ιούνη του 2013, απογειώνονται, δεδομένου ότι η είσοδος του ιδιωτικού κεφαλαίου στην ηλεκτρική ενέργεια θα πρέπει να συνοδευτεί και με ανάλογη υψηλή κερδοφορία. Δεδομένη, τέλος, θεωρείται και η συρρίκνωση του προσωπικού, μέσω απολύσεων εργαζομένων.