ΔΙΚΗ «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ»
Στοιχεία σοκ για το φονικό κύκλωμα

Στοιχεία - καταπέλτης για  τις ευθύνες πλοιοκτητών - «Ελληνικού Νηογνώμονα», ο οποίος ακόμη χαίρει της προστασίας της κυβέρνησης 

Παρασκευή 15 Δεκέμβρη 2000

Στοιχεία σοκ για το φονικό κύκλωμα εφοπλιστές - «Ελληνικός Νηογνώμονας» - κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ήρθαν στην επιφάνεια και χτες 8η μέρα της δίκης για το πολύνεκρο ναυάγιο του φορτηγού πλοίου «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ», το οποίο στις 3 Σεπτέμβρη 1994 βούλιαξε στον Ατλαντικό μαζί με τους 24 ναυτεργάτες του πληρώματος. Η ιδιωτική εταιρία «Ελληνικός Νηογνώμονας», η οποία εξακολουθεί να χαίρει πλήρης κάλυψης από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, εξέδωσε πιστοποιητικά αξιοπλοΐας στο «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ», ενώ γνώριζε όχι μόνο ότι ήταν άκρως επικίνδυνο, αλλά ότι δεν ήταν ασφαλισμένο και ότι οι πλοιοκτήτες του, αδελφοί Ηλιόπουλοι, είχαν προσυμφωνήσει - δύο περίπου μήνες πριν αυτό ναυαγήσει - την πώληση του πλοίου σε ιαπωνική εταιρία για παλιοσίδερα!

Επί 8 μέρες μαζί με τους αδελφούς Ηλιόπουλους κάθονται στο εδώλιο του κατηγορουμένου του Α` Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Πειραιά και οι επικεφαλής του «Νηογνώμονα» Δ. Μελισσηνός και Τ. Λυσιμάχου, όμως από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, που αποτελεί την εποπτεύουσα αρχή του «Νηογνώμονα», τηρείται σιγήν ιχθύος και όχι μόνο αυτό. Παρά τα στοιχεία που έρχονται στο φως, τα οποία αποτελούν καταπέλτη για το ποιόν αυτών των ανθρώπων, ο Τ. Λυσιμάχου εξακολουθεί να κάθεται στην καρέκλα του προέδρου των ασφαλιστικών εταιριών του δημοσίου Αγροτική Ζωής και Αγροτική Ασφαλιστική, θέση που του «δώρισε» η κυβέρνηση!

Χτες κατέθεσε ο αρχιπλοίαρχος της πλοιοκτήτριας εταιρίας Θ. Ματζούκας, ο οποίος επιχείρησε να «ρίξει» τις ευθύνες για το τραγικό ναυάγιο στον πλοίαρχο και στις κακές καιρικές συνθήκες. Μάλιστα δε δίστασε να καταθέσει ότι «η κατάσταση του πλοίου ήταν πολύ καλή», ενώ άφησε να εννοηθεί ότι το ναυάγιο οφείλεται σε λάθος επιλογές του πλοιάρχου. Βέβαια, τα όσα κατέθεσε ο μάρτυρας καταρρίφτηκαν, όταν από τους δικηγόρους των οικογενειών των θυμάτων κ. Τρανταλίδη και κ. Βρούση παρουσιάστηκε το στοιχείο της προσυμφωνίας των Ηλιόπουλων με ιαπωνική εταιρία για την πώληση του πλοίου για παλιοσίδερα, στην οποία οφείλεται ότι το πλοίο όταν απέπλευσε από Μπιλμπάο, για το μοιραίο του δηλαδή ταξίδι, ήταν χωρίς ασφαλιστική κάλυψη.

Κατατέθηκε επίσης και ένα γράμμα που είχε αποστείλει στις 8 Αυγούστου από το Μπιλμπάο ο πρώτος μηχανικός προς το γιο του, στο οποίο ανέφερε ότι είχε ένα περιπετειώδες ταξίδι από Βενεζουέλα μέχρι Μπιλμπάο και ότι: «Σαραβάλιασε πολύ το πλοίο, αλλά το λυπάμαι που θα το πουλήσουν για παλιοσίδερα»!