ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ» ΤΟΥ ΟΣΕ
Ενταγμένη στην εξυπηρέτηση των «μεταφορικών» αναγκών του κεφαλαίου

Ξεκίνησε χτες η συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής. ΠΑΣΟΚ και ΝΔ διαγκωνίζονται για την πατρότητα του ξεπουλήματος των σιδηροδρόμων

Τρίτη 26 Οχτώβρη 2010

Eurokinissi

Με το ν/σ ο χάρτης των μεταφορών προσαρμόζεται ακόμα πιο στενά στις ανάγκες των πολυεθνικών
«Ναι» στην ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ είπαν χτες ΠΑΣΟΚ και ΝΔ υπερψηφίζοντας επί της αρχής στην Ολομέλεια της Βουλής, το σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών. Κατηγορηματικά αντίθετο το ΚΚΕ, με τον βουλευτή του Γιώργο Μαυρίκο να καταγγέλλει την υλοποίηση των κατευθύνσεων της «απελευθέρωσης» των μεταφορών προς όφελος του κεφαλαίου.

Το νομοσχέδιο έχει ως στόχο την «υλοποίηση των ευρωενωσιακών επιλογών για την απελευθέρωση των μεταφορών» και είναι «προσπάθεια για συγκέντρωση και συγκεντροποίηση του κεφαλαίου», επισήμανε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιώργος Μαυρίκος. Οσον αφορά την επίκληση της οικονομικής κατάστασης της χώρας επισήμανε ότι το επιχείρημα είναι ψεύτικο, αφού «τα ίδια έχουμε και σε μια σειρά άλλες ευρωπαϊκές χώρες», τονίζοντας πως «τα ελλείμματα είναι πρόσχημα και αξιοποιούνται, προκειμένου να πειστεί ο ελληνικός λαός να αποδεχθεί τη λογική της ιδιωτικοποίησης».

Ο Γ. Μαυρίκος κατήγγειλε ως «επικίνδυνη» την τακτική του «διαίρει και βασίλευε» που ζητά «όταν απεργούν οι εργαζόμενοι στις πρώην ΔΕΚΟ πρέπει να τους χτυπάει όλος ο ελληνικός λαός»! Αναφερόμενος στην υποτιθέμενη ευθύνη των εργαζομένων για την κατάσταση στον ΟΣΕ ο Γ. Μαυρίκος αναρωτήθηκε ρητορικά: «Τις συμβάσεις με την Ζήμενς οι εργαζόμενοι τις υπέγραφαν; Για το ότι δεν έγινε σύνδεση όταν χτίστηκε η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου φταίνε οι εργαζόμενοι; Οι εργαζόμενοι εμπόδισαν να πάει ο εμπορευματικός σταθμός του τρένου μέχρι τον Πειραιά; Αυτοί φταίνε που υπάρχουν γραμμές από την εποχή του Τρικούπη; Οι εργαζόμενοι διαμόρφωσαν πολιτικές υπέρ του ΙΧ;» σημειώνοντας ότι «τα επιχειρήματα της κυβέρνησης είναι υποκριτικά και ψεύτικα».

Ειδικά για το θέμα των ελλειμμάτων τόνισε πως «φταίνε οι διοικήσεις που διορίζατε εσείς οι κυβερνήσεις για να εφαρμόσουν πολιτικές που γεννούσαν την κακοδιαχείρηση και το φαγοπότι με μεγαλοεργολάβους, τράπεζες και δανειστές» θέτοντας τα ερωτήματα του «ποιοι έκαναν τις χαριστικές διαγραφές εκατομμυρίων ευρώ σε "ημέτερες" μεταφορικές εταιρίες;» και αν «το κράτος κατέβαλε τη συμμετοχή του στα έργα ή ανάγκαζε τον ΟΣΕ να δανείζεται;». Επιπρόσθετα, ο βουλευτής του ΚΚΕ σημείωσε ότι «ο σιδηρόδρομος είναι στρατηγικής σημασίας μεταφορικό μέσο», σημειώνοντας πως «οι επιπτώσεις θα είναι σκληρές για τους εργαζόμενους. Τα εργασιακά δικαιώματα χτυπιούνται, γίνονται έρμαια στους εργολάβους, χτυπιέται η μονιμότητά τους». Τέλος, τόνισε ότι «το ΚΚΕ υποστηρίζει ότι οι μεταφορές πρέπει να καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες του λαού» και «όχι το καπιταλιστικό κέρδος», ζητώντας «σχεδιασμένη ανάπτυξη, με στόχο την ευημερία που προϋποθέτει την κοινωνική ιδιοκτησία».

Στιγμιότυπο από κινητοποίηση στις 7/9/2010
Την κυβερνητική επιχειρηματολογία περί εξυγίανσης του οργανισμού λόγω ελλειμμάτων επανέλαβε στην παρέμβασή του ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ, Ε. Στρατάκης, υποστηρίζοντας ότι με τους σιδηροδρόμους μετακινείται πλέον μόλις το 8% του πληθυσμού.

Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκε η ΝΔ, με τον εισηγητή της Γ. Καλαφάτη, υποστηρίζοντας ότι «υπερψηφίζουμε για την εξυγίανση και την ανάπτυξη του ΟΣΕ, εμείς την είχαμε σχεδιάσει. Την ΝΔ δεν την διακρίνει ο αρνητισμός και η ισοπέδωση των πάντων». Το νομοσχέδιο δήλωσε ότι θα καταψηφίσει ο εκπρόσωπος του ΛΑ.Ο.Σ. Μ. Βορίδης αν και «έχει θετικές διατάξεις», ενώ κατά του νομοθετήματος τάχθηκε ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Παπαδημούλης.