Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2008 μέχρι τώρα σε όλο το εθνικό οδικό δίκτυο έγιναν πέντε και έξι φορές αυξήσεις των διοδίων και σε κάποιες κατηγορίες οχημάτων οι τιμές έχουν πενταπλασιαστεί. Είναι χαρακτηριστικό ότι για τη διαδρομή Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα οι οδηγοί ΙΧ υποχρεώνονται πλέον από το Σεπτέμβρη και μετά να πληρώνουν υπερδιπλάσια τιμή στα διόδια, καθώς από 2,80 ευρώ έφτασαν να πληρώνουν 6,30 ευρώ, δηλαδή έχουμε μια αύξηση κατά 125%! Σε πολλές πλέον περιπτώσεις, το αντίτιμο σε διόδια μιας διαδρομής με ΙΧ αυτοκίνητο ισοδυναμεί με ...αεροπορικό εισιτήριο, καθώς από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη στοιχίζει 22,10 ευρώ, από την Πάτρα στη Θεσσαλονίκη 27,90 ευρώ και από την Καλαμάτα στη Θεσσαλονίκη 31,30 ευρώ!
Η κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκεται ήδη σε διαπραγματεύσεις με τους ιδιωτικούς ομίλους, προκειμένου να τους παραχωρήσει, ακόμη και νομοθετικά, τόσο την επιμήκυνση του χρόνου ολοκλήρωσης των έργων, όσο και την παράταση των «συμβάσεων παραχώρησης», από τα 30 στα 35 χρόνια εκμετάλλευσης. Ηδη, μάλιστα, έχει ψηφίσει τροπολογία με την οποία παρέχεται το δικαίωμα στο υπουργείο Υποδομών να προπληρώνει τη χρηματοδοτική συμμετοχή με «ζεστό» χρήμα του ελληνικού Δημοσίου στα έργα, ακόμη κι αν δεν έχουν οι μεγαλοεργολάβοι τηρήσει τα χρονοδιαγράμματα κατασκευής που προβλέπουν οι συμβάσεις. Με τον τρόπο αυτό, η κυβέρνηση αποδέχεται ότι ολόκληρη η ευθύνη για τις απαλλοτριώσεις ανήκει στο Δημόσιο...
MotionTeam |
Παράλληλα η κυβέρνηση, ύστερα από την ψήφιση του νόμου για τις μεγάλες επενδύσεις (φαστ - τρακ), στις οποίες περιλαμβάνονται και τα έργα με «συμβάσεις παραχώρησης», επισπεύδει τις διαδικασίες για τις απαλλοτριώσεις, που υπολογίζεται ότι μέσα στο 2011 θα στοιχίσουν στον ελληνικό λαό γύρω στα 500 εκατ. ευρώ.
Αποδεικνύεται, λοιπόν, ότι ο ελληνικός λαός πληρώνει τα έργα αυτά τριπλά. Πληρώνει τη χρηματοδότηση της κατασκευής των έργων που γίνονται από ιδιώτες με τη σύμπραξη του κράτους. Ξαναπληρώνει με την αντιλαϊκή φορολογία. Πληρώνει πάλι διόδια για να τα χρησιμοποιεί. Δικαιολογημένα, επομένως, παλεύει με το ΚΚΕ και το ΠΑΜΕ για κατάργηση όλων των διοδίων, για δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές και με δωρεάν χρονικές ζώνες, συγκοινωνίες, για δημόσια έργα λαϊκή περιουσία.