ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ
Γενικευμένες ανατιμήσεις στα εισιτήρια
Τρίτη 28 Δεκέμβρη 2010

Eurokinissi

Γενικευμένες ανατιμήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών, αλλά και για τα δρομολόγια του ΟΣΕ, σχεδιάζει να επιβάλει η κυβέρνηση από τις πρώτες κιόλας βδομάδες του 2011, στα πλαίσια των διαρθρωτικών παρεμβάσεων που κάνει, σε αγαστή συνεργασία με ΕΕ και ΔΝΤ, για τη μετατροπή των συγκοινωνιακών φορέων σε επιχειρήσεις, που θα λειτουργούν αποκλειστικά με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Με κριτήριο, δηλαδή, το οικονομικό αποτέλεσμα, στην προοπτική της εξασφάλισης κερδών, κάτι που θα διευκολύνει την είσοδο ιδιωτικών κεφαλαίων τόσο στις αστικές συγκοινωνίες όσο και στον ΟΣΕ.

Οι ρυθμίσεις που αφορούν τον κατακερματισμό του ΟΣΕ, στα πλαίσια της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων, έχει ψηφιστεί ήδη στη Βουλή από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Στα πλαίσια του νόμου - πρόκληση, προβλέπεται μείωση του προσωπικού του Οργανισμού, μείωση των αποδοχών των εργαζομένων, κατάργηση των δρομολογίων που θεωρούνται οικονομικά ασύμφορα και μεγάλες ανατιμήσεις στα δρομολόγια που θα διατηρηθούν.

Οι ανατιμήσεις που πρόκειται να ισχύσουν για τον ΟΣΕ θα είναι ιδιαίτερα υψηλές και σε πολλές περιπτώσεις θα σημάνουν και διπλασιασμό των σχετικών εισιτηρίων. Εντολή της κυβέρνησης προς τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ο καθορισμός του ύψους των νέων εισιτηρίων να καθοριστεί με βάση τους οικονομικούς στόχους της επιχείρησης παίρνοντας υπόψη όχι τις ανάγκες του πληθυσμού για μετακινήσεις με το σιδηρόδρομο, αλλά τα εισιτήρια των... ΚΤΕΛ. Στόχος είναι η τιμή των κοινών δρομολογίων - εισιτηρίων να είναι ανταγωνιστική των τιμών των αντίστοιχων δρομολογίων των λεωφορείων, κάτι που σημαίνει ότι θα επιδιωχθεί να κλείσει η μεγάλη ψαλίδα που υπάρχει σήμερα και άρα τα εισιτήρια του ΟΣΕ θα συγκλίνουν στα επίπεδα των εισιτηρίων των ΚΤΕΛ.


Εντελώς ενδεικτικά αναφέρεται ότι το εισιτήριο Θεσσαλονίκη - Καλαμπάκα από 8,90 ευρώ θα «πετάξει» στα 15 ευρώ (τιμή ΚΤΕΛ 17 ευρώ). Το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα διαμορφωθεί στα 39 ευρώ (όσο και του ΚΤΕΛ), ενώ για τα Inter City η τιμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη από 36,30 ευρώ θα φτάσει τα 55,20 ευρώ. Με τις ίδιες ρυθμίσεις έχει αποφασιστεί η αύξηση κατά 50% στα εισιτήρια του προαστιακού της Αθήνας.

Γραμματεία Λάρισας του ΠΑΜΕ

«Οι αυξήσεις - φωτιά στα εισιτήρια των τρένων μαζί με την κατάργηση δρομολογίων του ΟΣΕ, είναι ένα πρώτο απτό δείγμα τού τι σημαίνει για το λαό μας η προωθούμενη ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων» επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Γραμματεία Λάρισας του ΠΑΜΕ σχετικά με τις εξελίξεις στον ΟΣΕ. «Η εξυγίανση του ΟΣΕ - συνεχίζει - που επικαλείται η κυβέρνηση δεν είναι τίποτε άλλο παρά η αποστείρωση από τον όποιο κοινωνικό χαρακτήρα είχαν κάποτε τέτοιου είδους οργανισμοί (φθηνό εισιτήριο, δρομολόγια σε απομακρυσμένες περιοχές κ.ά.), απαλλαγή από ό,τι είναι βάρος και δεν θα αποδίδει κέρδη στους επιχειρηματικούς ομίλους που θα τον αγοράσουν».

Και καταλήγει: «Καλούμε τους εργαζόμενους, το λαό της περιοχής να αντιδράσουν αποφασιστικά με οργάνωση και κλιμάκωση του αγώνα όχι μόνο ενάντια σε αυτές τις εξελίξεις αλλά και ενάντια στο διαρκές έγκλημα της κυβέρνησης και της πλουτοκρατίας σε βάρος τους. Να απαιτήσουν σιδηρόδρομο στην υπηρεσία του λαού και όχι των μονοπωλίων. Ο ελληνικός σιδηρόδρομος μπορεί να αναπτυχθεί και να εκσυγχρονιστεί σε όλη την Ελλάδα. Μπορεί να γίνει το βασικό μέσο μεταφοράς των λαϊκών στρωμάτων και της σύνδεσης των περιοχών της χώρας μέσα από ένα πυκνό, φθηνό και αξιόπιστο δίκτυο γραμμών. Μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη της περιφέρειας, της αγροτικής παραγωγής, του εμπορίου, της βιομηχανίας, του τουρισμού, της προστασίας του περιβάλλοντος. Ενας τέτοιος σιδηρόδρομος που θα έχει σαν αποκλειστικό κριτήριο την ικανοποίηση των εργατικών λαϊκών αναγκών είναι ρεαλιστικός όχι όμως στα πλαίσια της σημερινής καπιταλιστικής ανάπτυξης αλλά μιας άλλης ανάπτυξης υπέρ του λαού».

Οι αστικές συγκοινωνίες

Εξίσου αντιλαϊκό - αντιδραστικό είναι και το σχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Με πρόσχημα τα ελλείμματα και τα μεγάλα χρέη που υποτίθεται ότι έχει ο Οργανισμός, το υπουργικό συμβούλιο αποφάσισε να επιβάλει ρυθμίσεις αντίστοιχες με το νόμο διάλυσης του ΟΣΕ. Τα κριτήρια που θα παίξουν και εδώ καθοριστικό ρόλο είναι η οικονομική απόδοση και με αυτή την έννοια είναι λογικό επακόλουθο να συνδυαστεί με περικοπές εργαζομένων και μισθών, με περικοπές δρομολογίων και μεγάλες ανατιμήσεις στα εισιτήρια.

Η νέα τιμολογιακή πολιτική, προβλέπει: