«Είναι ολόκληρο ένας εκρηκτικός μηχανισμός», έλεγε ο Γκαίτε για το νεανικό μυθιστόρημά του που, εξυμνώντας τον αδιέξοδο έρωτα του νεαρού Βέρθερου για την Λότε, του χάρισε πανευρωπαϊκή φήμη. Εμπνευσμένο από έναν «απαγορευμένο» έρωτά του και την αυτοκτονία ενός φίλου του, το μυθιστόρημα αποτέλεσε για τον Γκαίτε «ξόρκι» κατά της μελαγχολίας του. Στο αυτοβιογραφικό έργο του «Ποίηση και αλήθεια» (1809), ομολογούσε ότι Γκαίτε και Βέρθερος ήταν «δύο πρόσωπα σε ένα, που το ένα πέθανε και το άλλο έμεινε ζωντανό, προκειμένου να γράψει την ιστορία του πρώτου».
Ο Γιάννης Σκουρλέτης και ο συνθέτης Κώστας Δαλακούρας (πέρσι ανέβασαν την παράσταση «Graveyard Cafe Band / In Extremisσε», με κείμενα Ελλήνων νεορομαντικών ποιητών), με τρεις ηθοποιούς καταδεικνύουν τις σχέσεις του τριγώνου Γκαίτε - Βέρθερος - Λότε. Με πρωτότυπη μουσική σύνθεση και κινούμενη εικόνα (βιντεοσκοπημένες και ζωντανές προβολές), η παράσταση συνιστά ένα ιλιγγιώδες παιχνίδι αντικατοπτρισμών που καταργεί τα όρια ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία, στο σώμα και το φάσμα, στη ζωή και το θάνατο. Μετάφραση Στέλλα Νικολούδη, δραματουργία Κατερίνα Κωνσταντινάκου, σκηνοθεσία - σκηνογραφία Γιάννης Σκουρλέτης, φωτισμοί Ευθύμης Θεοδόσης, κοστούμια Ιωάννα Τσάμη.