ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ ΠΡΩΤΟΔΙΚΩΝ
Νέα ποινική δίωξη για τις κινητοποιήσεις ενάντια στα διόδια

Η δίωξη έγινε μετά από μήνυση της εταιρείας «Νέα Οδός» σε βάρος 9 κατοίκων της Βορειοανατολικής Αττικής που δεν πλήρωναν ή συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις

Πέμπτη 3 Φλεβάρη 2011

Η κυβέρνηση και η αστική Δικαιοσύνη επιχειρούν να προστατεύσουν τη ληστεία που διαπράττουν οι μεγαλοκατασκευαστές στο λαό, μέσω των διοδίων
Στην ποινικοποίηση των λαϊκών αντιδράσεων για το χαράτσι των διοδίων και το μπαράζ των αυξήσεων που τα δύο τελευταία μόλις χρόνια ξεπερνούν ακόμη και το 400% για ορισμένες κατηγορίες οχημάτων, αλλά και στο συνεχή πολλαπλασιασμό των σταθμών είσπραξης, προχώρησε για άλλη μια φορά χτες η αστική Δικαιοσύνη, προφανώς κατόπιν κυβερνητικής παραγγελίας.

Συγκεκριμένα, η Εισαγγελία Πρωτοδικών άσκησε ποινική δίωξη για έξι πλημμελήματα σε εννιά άτομα, κατοίκους της Βορειοανατολικής Αττικής που είναι εκπρόσωποι φορέων και οργανώσεων κατά των διοδίων και δεν πλήρωναν ή συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μηνυτήρια αναφορά είχε κατατεθεί πριν ένα χρόνο από την εταιρεία «Νέα Οδός», η οποία εκμεταλλεύεται τα διόδια στις Αφίδνες. Τα έξι πλημμελήματα για τα οποία κατηγορούνται οι 9 κάτοικοι της Βορειοανατολικής Αττικής είναι διατάραξη ιδιωτικής και κοινής ειρήνης, φθορά ξένης ιδιοκτησίας, διατάραξη οικιακής ειρήνης, παρακώλυση συγκοινωνιών, παρακώλυση ασφάλειας συγκοινωνιών και συκοφαντική δυσφήμιση.

Το νέο μπαράζ διώξεων προανήγγειλε ουσιαστικά μια μέρα πριν ο υπουργός Υποδομών Δ. Ρέππας, ο οποίος δήλωσε στη Βουλή: «το "Δεν πληρώνω" δεν μπορεί να γίνει ανεκτό και δεν μπορεί να συνεχιστεί ούτε στα εισιτήρια, ούτε στα διόδια», φοβούμενος την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων. Με την ποινικοποίηση της μη καταβολής διοδίων και των λαϊκών κινητοποιήσεων για την κατάργησή τους, η κυβέρνηση επιχειρεί να προστατεύσει την ξεδιάντροπη ληστεία που διαπράττουν οι μεγαλοκατασκευαστές στο λαό, μέσω των διοδίων.

Οι συνεχείς αυξήσεις των χαρατσιών είναι αποτέλεσμα της πολιτικής των περιβόητων «συμβάσεων παραχώρησης», τύπου ΣΔΙΤ, που προετοίμασε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και υπέγραψε η κυβέρνηση της ΝΔ, ενώ τα δύο αυτά κόμματα τις ψήφισαν από κοινού στη Βουλή (την τελευταία ψήφισε και ο ΛΑ.Ο.Σ.). Με τις συμβάσεις αυτές, οι κατασκευαστικοί όμιλοι, ενώ συμβάλλουν με 5% έως 8,5% στην κατασκευή των έργων, θα τα εκμεταλλεύονται για τουλάχιστον 30 χρόνια. Και η ελάχιστη όμως αυτή χρηματοδοτική τους συμβολή στα έργα είναι αμφισβητήσιμη, καθώς αυτή υπερκαλύπτεται από τις εισπράξεις των διοδίων - και μάλιστα αυξημένων - που τους παραδόθηκαν προκαταβολικά!