Ολα τα παιδιά μπορούν να μάθουν

Εκδήλωση για την Παιδεία διοργάνωσε προχτές η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων

Παρασκευή 15 Απρίλη 2011

«Να αγωνιζόμαστε για ένα καλύτερο σχολείο δεν είναι διαφορετικό από το να αγωνιζόμαστε για καλύτερο μεροκάματο, καλύτερη υγεία, καλύτερη ειδική αγωγή. Ολα αυτά συνθέτουν ένα παζλ και προϋποθέτουν έναν κόσμο που ο παραγωγός θα καρπώνεται αυτό που παράγει»...

Τα παραπάνω είναι ο πυρήνας των όσων ειπώθηκαν κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης - συζήτησης που έγινε προχτές για τις εξελίξεις στην Παιδεία και την Ειδική Αγωγή, με πρωτοβουλία της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Αναπήρων (ΣΕΑΑΝ). Μια εκδήλωση μάχης «για να αντιμετωπίσεις πιο αποτελεσματικά τον αντίπαλο, να μελετήσεις πώς κινείται, πού το πάει», όπως επισήμανε ο Χάρης Χουρδάκης, εκ μέρους της ΣΕΑΑΝ.

Στο βήμα ο Μάνος Δούκας, μέλος της Πανελλαδικής Γραμματείας Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, αναλύει τον μακροχρόνιο σχεδιασμό του εκπαιδευτικού μοντέλου, το «νέο σχολείο» πολλών ταχυτήτων που στοχεύει στο ξεσκαρτάρισμα των «χαρισματικών» παιδιών - με την οικονομική έννοια του όρου - από τα δικά μας παιδιά. Μίλησε για το αντιδραστικό περιεχόμενο αυτού του σχολείου, τη διδασκαλία π.χ. αστρολογίας, όχι όμως της αστρονομίας και του Δαρβίνου, τη μετατροπή των εκπαιδευτικών σε εισπράκτορες και πλασιέ των εταιρειών κ.ά.

«Ολα τα παιδιά μπορούν να μάθουν. Η Ειδική Αγωγή δε θα μπορούσε να ξεφύγει από αυτό το βάρβαρο σύστημα που καθρέφτισμά της είναι το βάρβαρο σχολείο. Η κοινωνία και η γνώση της ανθρωπότητας προχωράει, το ίδιο προχωράει η επιστήμη και η τεχνολογία, άρα χρειάζεται το σχολείο να γίνει 12χρονο, υποχρεωτικό για όλα τα παιδιά, γιατί πρέπει ακόμη κι αυτός που δε θα γίνει επιστήμονας να είναι μορφωμένος. Πριν από αυτό δύο χρόνια υποχρεωτική προσχολική αγωγή και μετά από αυτό δύο χρόνια τεχνικές σχολές, δημόσιες και δωρεάν», είπε μεταξύ άλλων.