Στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας θα συζητηθεί σήμερα η απελευθέρωση του επαγγέλματος των οδηγών ΤΑΧΙ, φορτηγών αυτοκινήτων και νομικών επαγγελμάτων (δικηγόρων)
Ανεξάρτητα από τους ελιγμούς και τις τακτικές, ο τελικός στόχος του κυβερνητικού εγχειρήματος, είναι βέβαια η βίαιη διάρρηξη του υφιστάμενου νομικού πλαισίου που διέπει πολλά επαγγέλματα, και η διάνοιξη νέων πηγών κερδοφορίας για το μεγάλο κεφαλαίο, το οποίο θα είναι πλέον σε θέση να προβεί σε επενδύσεις σε παρθένα γι' αυτό πεδία οικονομικής δράσης. Ετσι, για παράδειγμα, αντί της έκδοσης άδειας για την άσκηση της λειτουργίας του οδηγού ταχί ή του φαρμακοποιού, θα μπορεί να συσταθεί Ανώνυμη Εταιρία αλυσίδας φαρμακείων, ταχί κλπ.
Στη σύσκεψη, εκτός από τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου, έχουν κληθεί να συμμετάσχουν οι υπουργοί Μεταφορών Χ. Βερελής, Δικαιοσύνης Μ.Σταθόπουλος, ΥΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, Ανάπτυξης Ν. Χριστοδουλάκης κλπ.
Κατά τη συνήθη της τακτική η κυβερνητική προπαγάνδα επιχειρεί να παρουσιάσει τις αντιδραστικές της επιλογές που αφορούν τα «κλειστά» επαγγέλματα, με θετική κοινωνική χροιά. Ετσι λόγος γίνεται για... απελευθέρωση των επαγγελμάτων και για μείωση των γραφειοκρατικών εμποδίων, απλούστευση διαδικασιών για την αδειοδότηση επιχειρήσεων κλπ. Το όλο ιδεολογικό και πολιτικό πλαίσιο, μέσα στο οποίο κινείται η κυβέρνηση, είναι αυτό της «ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας», την πατέντα δηλαδή που προωθούν διεθνώς το ΔΝΤ και ο ΟΟΣΑ, με στόχο βέβαια την απελευθέρωση της ασύδοτης δράσης του μεγάλου κεφαλαίου και την επακόλουθη αύξηση της κερδοφορίας του.
Είναι, άλλωστε, γνωστό ότι ο ΟΟΣΑ είχε συντάξει έκθεση για τα «κλειστά» επαγγέλματα στην Ελλάδα, όπου διαπίστωνε σημαντικό βαθμό ανελευθερίας στην οικονομική δραστηριότητα και έλλειψης ανταγωνισμού για το λόγο αυτό. Τα πορίσματα της έκθεσης αυτής υλοποιεί σήμερα η κυβέρνηση, υπό τον ιδεολογικό μανδύα αντίστοιχης έκθεσης του ΚΕΠΕ.
Για την έκθεση του ΚΕΠΕ, παράγοντες του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας αναφέρουν ότι εξετάζει περί τα 90 «κλειστά» επαγγέλματα και ότι ήδη έχουν εξεταστεί περισσότερο διεξοδικά και σε βάθος περίπου 15 επαγγέλματα. Εκτός από αυτά που πρόκειται να συζητηθούν κατά προτεραιότητα, δηλαδή τα επαγγέλματα των ιδιοκτητών ΤΑΧΙ, των ιδιοκτητών δημόσιας χρήσης οχημάτων και των νομικών, πρόκειται να συζητηθεί και η «απελευθέρωση» των επαγγελμάτων των συμβολαιογράφων, των μηχανικών, των ορκωτών λογιστών, των φαρμακοποιών κλπ.