ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Νέο προκλητικό δώρο στους εφοπλιστές

Προβλέπει μεταξύ άλλων ότι σκάφη μπορούν να εκναυλώνονται χωρίς να ... υπηρετεί σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα!

Παρασκευή 2 Δεκέμβρη 2011

Νέο χτύπημα στα ναυτεργατικά δικαιώματα συνεπάγεται το νομοσχέδιο που κατατέθηκε (φωτ. από την προχτεσινή απεργία)
Απανωτά είναι τα προνόμια που παρέχει στο εφοπλιστικό κεφάλαιο η συγκυβέρνηση του «μαύρου μετώπου» με στόχο την θωράκιση της κερδοφορίας που συνεχίζει να διαγράφει ακόμα και τώρα εν μέσω κρίσης. Χτες και ενώ η 24ωρη απεργία των ναυτεργατών ήταν σε εξέλιξη, δόθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας στη δημοσιότητα νομοσχέδιο με τίτλο «Ανάπτυξη Θαλάσσιου και Αλιευτικού Τουρισμού και Λοιπές Διατάξεις» που όπως προκύπτει από τις διατάξεις του, οι ναυτεργάτες καλούνται να αντιμετωπίσουν την ένταση της ήδη σφοδρής επίθεσης που δέχονται στο σύνολο των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών τους δικαιωμάτων αφού προαναγγέλλει τη διάλυση επί της ουσίας του ΝΑΤ, καθώς από την 1η Γενάρη του 2012 το εντάσσει στο υπουργείο Εργασίας, την ενίσχυση του καθεστώτος της «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας σε κρουαζιερόπλοια και τουριστικά σκάφη αναψυχής και άλλα.

Επιπρόσθετα το νομοσχέδιο, περιλαμβάνει και μέτρα, όπως απαλλαγή από ΦΠΑ και φόρο εισοδήματος στο εφοπλιστικό κεφάλαιο που δραστηριοποιείται στον τομέα των τουριστικών σκαφών αναψυχής, διευρύνει το καθεστώς των συμβάσεων δημόσιας ανάθεσης, αλλά και απευθείας ανάθεσης σε πλοιοκτήτες έναντι μισθώματος για την κάλυψη των ακτοπλοϊκών γραμμών και άλλα, δηλαδή μέτρα, που πέρα από τους ναυτεργάτες, θα κληθούν να πληρώσουν το σύνολο των εργατικών, λαϊκών οικογενειών, που ήδη έχουν γονατίσει από τα άγρια αντιλαϊκά μέτρα. Και βέβαια το πράγμα δεν σταματάει εδώ. Ο Μ. Χρυσοχοΐδης, σε δηλώσεις του χτες προανήγγειλε νέα μέτρα και υπέρ των ποντοπόρων εφοπλιστών λέγοντας ότι: «Εργαζόμαστε συστηματικά σε συνεργασία με την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών, με όλους τους συναρμόδιους φορείς προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα πλαίσιο κινήτρων» για την ενίσχυση της ελληνικής σημαίας.

Πιο συγκεκριμένα σε ό,τι αφορά τα τουριστικά σκάφη αναψυχής παρά το γεγονός ότι περιλαμβάνονται και αυτά που μεταφέρουν δεκάδες επιβάτες, όπως προβλέπεται στο κεφάλαιο Β' άρθρο 5, «επιτρέπεται να εκναυλώνονται χωρίς να υπηρετεί σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα»(!) δηλαδή συγκροτημένη οργανική σύνθεση που σημαίνει πως πάει περίπατο ό,τι έχει σχέση με την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και θα αποτελούν άντρα της μαύρης ανασφάλιστης εργασίας.

Και το καλύτερο: Οπως προβλέπεται στο άρθρο 14 του Γ' κεφαλαίου για τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, δηλαδή τις θαλαμηγούς: «Σε περίπτωση μεταβίβασης ιδιωτικού σκάφους αναψυχής, νομίμως εισαχθέντος ή νομίμως ευρισκόμενου στην Ελλάδα από φυσικό ή νομικό πρόσωπο (....) η μεταβίβαση αυτή απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος ή δικαιώματα τρίτου, συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ. Επίσης τα τουριστικά σκάφη αναψυχής απαλλάσσονται όπως προβλέπεται από τα άρθρα του Κεφαλαίου Δ από «ΦΠΑ και φόρο εισοδήματος»!

Στο άρθρο 49 καταργεί πλήρως και κάποιες απαιτήσεις που υπήρχαν από το Δημόσιο με την μορφή συμβάσεων για τα κρουαζιερόπλοια αίροντας πλήρως πλέον το καμποτάζ εφαρμόζοντας δηλαδή κατά γράμμα τον εκτρωματικό κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης και βέβαια υπόκειται στην ...καλή διάθεση των εταιρειών των κρουαζιεροπλοίων, αν θα ναυτολογήσουν κανέναν Ελληνα ναυτεργάτη, δηλαδή ναυτεργάτη με συγκροτημένα δικαιώματα.

Στο κεφάλαιο Θ που είναι οι λοιπές διατάξεις, στο άρθρο 54 προβλέπεται ότι «Από 1.1.2012 η εποπτεία του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ), (....) ασκείται από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης».

Την ενίσχυση του καθεστώτος των συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας και των επιδοτήσεων των ακτοπλόων εφοπλιστών, δηλαδή την επιδότηση με ζεστό χρήμα με την πατέντα των άγονων γραμμών, αναφέρει το άρθρο 47 καθώς προβλέπεται ότι ο υπουργός μπορεί να συνάπτει συμβάσεις απευθείας ανάθεσης με πλοιοκτήτες για την κάλυψη γραμμών, ενώ η νομιμότητα της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο θα μπορεί να ελέγχεται «κατόπιν εορτής». Βέβαια προβλέπονται κάποιες υποτυπώδεις ρυθμίσεις αν βρεθεί πρόβλημα, ωστόσο το θέμα παραμένει.

Τέλος στα τελευταία άρθρα, περιέχονται μέτρα ενίσχυσης των κατασταλτικών μηχανισμών στο λιμάνι του Πειραιά σε βάρος των ναυτεργατικών και συνολικά των εργατικών αγώνων, «με την εγκατάσταση συστημάτων» και εξοπλισμού «στα πλαίσια της εφαρμογής της Συνθήκης Σένγκεν».