ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ προσπαθούν να εκτονώσουν κάθε αγωνιστική διάθεση
Την ίδια στιγμή, οι δυνάμεις του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού (ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ) φαίνονται αποφασισμένες να εκτονώσουν κάθε αγωνιστική διάθεση. Είναι ενδεικτικό ότι ακύρωσαν τη σημερινή γενική συνέλευση των εργαζομένων, επικαλούμενες την υπόσχεση πως θα καταβληθεί μέρος των χρημάτων από το Δημόσιο (συνολικά 1,5 εκατ. ευρώ), που όμως δε φτάνουν ούτε για το δώρο. Στην πραγματικότητα οι δυνάμεις αυτές θέλουν τους εργάτες υποταγμένους και γι' αυτό ακριβώς τους καλούν σε «υπομονή» και «ψυχραιμία».
Ετσι, βγάζοντας το πραγματικό τους πρόσωπο, όταν οι ταξικές δυνάμεις κάλεσαν τους εργαζόμενους σε νέα συνέλευση και κλιμάκωση του αγώνα, ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ έλεγαν πως δε θα γίνουν «Χαλυβουργία» τα ναυπηγεία. Καθόλου τυχαία, η πρόταση του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού είναι να μπουν όλα τα ναυπηγεία σε ενιαίο ιδιωτικό φορέα (σ.σ.: στρατηγικό επενδυτή), που στην ουσία σημαίνει ένταση της εργοδοτικής επιθετικότητας, αλλαγή των εργασιακών σχέσεων, μείωση μισθών κλπ. Γι' αυτό το λόγο ο υπουργός Ανάπτυξης έχει καλέσει σε κοινή σύσκεψη μόνο τους προέδρους των σωματείων εργαζομένων των Ναυπηγείων Ελευσίνας, Σκαραμαγκά και Νεωρίου.
Απέναντι σε αυτή την κατάσταση, χτες το απόγευμα στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά, πραγματοποιήθηκε κοινή σύσκεψη των παρατάξεων που συσπειρώνονται στο ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα στα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά, καθώς και των Σωματείων της Ζώνης, μετά από πρωτοβουλία της Γραμματείας Μετάλλου του ΠΑΜΕ.
Εκεί συζητήθηκε η κατάσταση που επικρατεί στη ναυπηγική βιομηχανία, καθώς και οι πρωτοβουλίες που θα παρθούν το επόμενο διάστημα. Αποφάσισαν να καλέσουν μαζικά τους εργαζόμενους της ναυπηγικής βιομηχανίας σε κοινή σύσκεψη με την απαίτηση τα 37 νέα πλοία, που εξήγγειλε η κυβέρνηση, να κατασκευαστούν στα ναυπηγεία της χώρας, ενώ ζητούν και την κατάργηση της συμφωνίας με την Κίνα. Την ίδια στιγμή οι εργαζόμενοι στο Σκαραμαγκά είναι αντιμέτωποι με την εκ περιτροπής εργασία. Απέναντι στη νέα συρρίκνωση και παραπέρα διάλυση των ναυπηγείων, μόνη λύση είναι να δημιουργηθεί ενιαίος αποκλειστικά δημόσιος φορέας ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στα πλαίσια ενός ριζικά διαφορετικού δρόμου ανάπτυξης που θα υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες.