ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ
Κράτος εν κράτει η «Χόχτιφ»!

Απαγορεύτηκε η είσοδος σε χώρους του αεροδρομίου σε δημοσιογράφους του «902» και του «Ριζοσπάστη», κατά τη χτεσινή περιοδεία κλιμακίου στελεχών του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου

Τετάρτη 4 Απρίλη 2001

Στελέχη του ΠΑΜΕ μοιράζουν στους εργαζόμενους υλικό
Κράτος εν κράτει η γερμανική κοινοπραξία «Χόχτιφ», απαγόρευσε χτες την τηλεοπτική και δημοσιογραφική κάλυψη περιοδείας κλιμακίου συνδικαλιστικών στελεχών του ΠΑΜΕ, της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) στους χώρους δουλιάς του αεροδρομίου Σπάτων.

Η περιοδεία του πολυπληθούς κλιμακίου είχε γνωστοποιηθεί εγγράφως στη διοίκηση του αερολιμένα από την προηγούμενη μέρα, αλλά μόλις οι συνδικαλιστές, το τηλεοπτικό συνεργείο του «902» και συντάκτης του «Ρ», έφτασαν χτες το πρωί στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) και ζήτησαν από τους αρμόδιους να προμηθευτούν τις ειδικές άδειες για τη μετάβασή τους στους λεγόμενους «ελεγχόμενους χώρους», αφού έγιναν «μπαλάκι», στο τέλος ο διευθυντής ασφάλειας του αεροδρομίου Τ. Τασσόπουλος, απαγόρευσε την είσοδο στο συντάκτη του «Ρ» και το τηλεοπτικό συνεργείο του «902», επικαλούμενος τον κανονισμό ασφάλειας πολιτικής αεροπορίας.

Στις έντονες διαμαρτυρίες των συνδικαλιστών και των δημοσιογράφων ότι ουδέποτε στο παρελθόν υπήρξε παρόμοια απαγόρευση στους χώρους εργασίας στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, αλλά και ότι πρόσφατα επιτράπηκε σε τηλεοπτικά συνεργεία και δημοσιογράφους να καταγράψουν σε «ελεγχόμενους χώρους» τις υπουργικές φιέστες τόσο του Κ. Λαλιώτη όσο και του Χρ. Βερελή, ο Τ. Τασσόπουλος «έχασε» τα επιχειρήματά του και τους παρέπεμψε στον Γερμανό γενικό διευθυντή του αεροδρομίου Ματίας Μίτσερλιχ!

Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι σε ανάλογο αίτημα προς την ΥΠΑ, οι αρμόδιοι της υπηρεσίας χορήγησαν τις απαιτούμενες άδειες και υπήρξε τηλεοπτική και δημοσιογραφική κάλυψη της περιοδείας που έκαναν οι συνδικαλιστές στους χώρους εργασίας της ΥΠΑ. Η ουσία της αντιδημοκρατικής αυτής ενέργειας των αρμοδίων του αεροδρομίου, είναι ότι οι ιδιώτες επιχειρούν να επιβάλλουν το δικό τους αυταρχικό καθεστώς στη λειτουργία του αεροδρομίου, συγκαλύπτοντας με κάθε τρόπο ότι δε θέλουν να «βγουν» προς τα έξω αναφορικά με το εργασιακό καθεστώς που επικρατεί στο ιδιωτικό αεροδρόμιο.

Η χτεσινή απαγόρευση αποδεικνύει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι αφεντικά στο νέο αεροδρόμιο είναι οι Γερμανοί της «Χόχτιφ» και ότι η συμμετοχή του δημοσίου (κράτους) στην εταιρία του αεροδρομίου είναι επί της ουσίας τυπική. Στα αξιοσημείωτα, είναι, επίσης, ότι οι υπάλληλοι της ΥΠΑ αποκαλούνται επίσημα «επιστάτες»! Οσον αφορά την περιοδεία των συνδικαλιστικών στελεχών στους χώρους δουλιάς, που είχε ως στόχο την ενημέρωση των εργαζομένων για τις αντιασφαλιστικές ρυθμίσεις που προωθεί η κυβέρνηση και το κάλεσμά τους στο αυριανό συλλαλητήριο που διοργανώνει το ΠΑΜΕ στην Ομόνοια, πραγματοποιήθηκε κανονικά.

Ετσι, παρά τα γερμανικά εμπόδια οι εργαζόμενοι ενημερώθηκαν από τους συνδικαλιστές και πήραν το μήνυμα της αντίστασης στην αντιασφαλιστική πολιτική της κυβέρνησης. Μετά την περιοδεία, ο Στ. Μανούσος, συνδικαλιστής από την ΟΑ, δήλωσε πως επιβεβαιώθηκε περίτρανα ότι το αεροδρόμιο Σπάτων είναι ιδιωτικό και «ξένο έδαφος στην Ελλάδα». Στηλίτευσε την επιλεκτική απαγόρευση φίμωσης του «Ρ» και του «902» και πρόσθεσε: «Εδώ διαπιστώθηκε και αυτό θα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο στον ελληνικό λαό, ότι η ΥΠΑ δεν είναι η κρατική αρχή του αεροδρομίου, δεν έχει δικαιοδοσίες και το γενικό πρόσταγμα το έχουν οι ιδιώτες. Το αεροδρόμιο Σπάτων δεν ανήκει στην Ελλάδα, δεν υπόκειται στους νόμους και το Σύνταγμα της Ελλάδας. Είναι φέουδο των Γερμανών σε ελληνικό χώρο».

Από την πλευρά του ο Χρ. Κατσιώτης, μέλος της γραμματείας του ΠΑΜΕ, δήλωσε: «Εμείς κάνουμε καιρό τώρα προσπάθεια να σηκώσουμε το ζήτημα της Κοινωνικής Ασφάλισης, που όλες οι υπόλοιπες συνδικαλιστικές δυνάμεις, αλλά και τα περισσότερα ΜΜΕ προσπαθούν να το θάψουν. Η ουσία είναι ότι η κυβέρνηση προχωρεί με γρήγορους ρυθμούς να φέρει στη Βουλή τις αντιασφαλιστικές ρυθμίσεις και τα στελέχη του ΠΑΜΕ σε όλη την Ελλάδα προσπαθούν να ενημερώσουν τους εργαζόμενους για τις συνέπειες που θα έχει ο νόμος, εφόσον ψηφιστεί. Γι' αυτό θα πρέπει τώρα, μέσα από ευρύτερες συσπειρώσεις, διαμαρτυρίες και δραστηριότητα να αποτραπεί η κατάθεση του αντιασφαλιστικού νόμου στη Βουλή και βέβαια να μην πάρει μέρος στον "κοινωνικό διάλογο" η ΓΣΕΕ. Με όλους τους τρόπους και τα μέσα θα προσπαθήσουμε να έρθουμε σε επαφή με τους εργαζόμενους. Κανείς δε θα μπορέσει να μας σταματήσει. Και αυτό το λέμε για να το γνωρίζουν κάποιοι ότι μπορεί να προσπαθούν να περιστείλουν τις δημοκρατικές και συνδικαλιστικές ελευθερίες, αλλά πάντα το λαϊκό κίνημα θα βρίσκει τρόπους να τους σταματήσει».

Τέλος, ο Χρ. Κατσιώτης καταδίκασε την επιλεκτική φίμωση του «Ρ» και του «902» στην καταγραφή των προβλημάτων και των προβληματισμών των εργαζομένων.