Ποια είναι τα απαραίτητα οδικά έργα για το 2004
Σάββατο 14 Απρίλη 2001 - Κυριακή 15 Απρίλη 2001

Τα οδικά έργα που θεωρούν οι αρμόδιοι απαραίτητα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 είναι τα εξής:

Τραμ, προαστιακός και ΗΣΑΠ

Ως «υπερκρίσιμο εργαλείο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004» χαρακτηρίζει το τραμ ο Παναγιώτης Πρωτοψάλτης, γενικός διευθυντής Μεταφορών και Διακίνησης της «Αθήνα 2004», μιλώντας στο «Ρ».

«Οι αθλητικές εγκαταστάσεις έχουν φορτωθεί στη μία άκρη της παραλίας, στο Ελληνικό. Στην ουσία μιλάμε για ένα δεύτερο ΟΑΚΑ στο σύνολο της παραλιακής ζώνης. Το τραμ θα βοηθήσει σημαντικά στην ομαλή μεταφορά και διακίνηση προς την παραλία. Υπολογίζεται ότι 550.000 θεατές, εθελοντές και εργαζόμενοι θα διακινούνται ανά ημέρα τις ώρες αιχμής».

«Υπάρχει ο απόλυτος περιορισμός», λέει ο Π. Πρωτοψάλτης. «Εχουμε μόνο την παραλιακή λεωφόρο και μετά το τραμ. Χωρίς το τραμ, που θα μπορεί να μεταφέρει 8.500 ανθρώπους ανά ώρα και ανά κατεύθυνση, θα έχουμε πολύ μεγάλο πρόβλημα».

Οσον αφορά τον προαστιακό σιδηρόδρομο, ο Π. Πρωτοψάλτης λέει: «Θα βοηθήσει σημαντικά στην εξυπηρέτηση του ΟΑΚΑ. Αν πάρουμε για παράδειγμα το βράδυ της 22ας Αυγούστου 2004, έχουμε υπολογίσει ότι από το ΟΑΚΑ θα αποχωρήσουν 120.000 θεατές κατά τη βραδινή περίοδο. Υπολογίζεται ότι η αποχώρησή τους θα γίνει μέσα σε 2,5 με 3 ώρες. Μεταξύ των ωρών 9-12 το βράδυ θα διακινηθούν 120.000 θεατές. Μεταξύ 10 και 11 το βράδυ, υπολογίζουμε ότι θα αποχωρήσουν περίπου 64.000 θεατές». «Πώς θα διοχετευτεί αυτός ο αριθμός;», συνεχίζει ο γεν. διευθυντής Μεταφορών: «Ο ΗΣΑΠ θα μεταφέρει 32.000 θεατές και στις δύο κατευθύνσεις σε αυτή τη μία ώρα. Οι υπόλοιποι 5.000 θα χρησιμοποιήσουν τον προαστιακό, ορισμένοι θα φύγουν με τα πόδια και οι υπόλοιποι 30.000 με λεωφορεία. Από αυτό προκύπτει πόσο σημαντικός είναι ο προαστιακός γιατί θα μπορέσει να αποφορτίσει σημαντικά τη λεωφόρο Κηφισίας. Με τον προαστιακό θα μπορέσουμε να αποφύγουμε την υπερβολική φόρτωση της Κηφισίας και τα τυχόν προβλήματα», καταλήγει.

Οσον αφορά τον ΗΣΑΠ, θα είναι σε θέση να μεταφέρει περισσότερους επιβάτες ανά ώρα και ανά κατεύθυνση, λόγω της αύξησης κατά 30% της μεταφορικής ικανότητας. Η αύξηση των βαγονιών από 5 σε 6, το νέο σύστημα σηματοδότησης και η αναβάθμιση των σταθμών είναι ορισμένα από τα μέτρα.