Παράταση στην ανασφάλεια
Κυριακή 18 Αυγούστου 2013

Eurokinissi

Τον περασμένο Μάρτη κάτοικοι και περαστικοί έξω από το γήπεδο του ΟΦΗ «έπαιξαν ρώσικη ρουλέτα» την ακεραιότητα ή/και τη ζωή τους.

Από τους ισχυρούς ανέμους, διαβρωμένος (!...) πυλώνας φωτισμού έξω από τη Θύρα 6, ξεκόλλησε από τη βάση του και έπεσε πάνω σε τέσσερα αυτοκίνητα και ένα σπίτι. Οι πολύ χειρότερες και μη αναστρέψιμες συνέπειες, για μια ακόμα φορά, αποφεύχθηκαν από θετικές συγκυρίες.

Οι αιτίες που οδήγησαν στην πτώση δεν αφορούν μόνο το συγκεκριμένο γήπεδο, αλλά την πλειοψηφία των υφισταμένων. Οπως αποδείχτηκε, (και αυτό) το γήπεδο λειτουργούσε χωρίς άδεια...

Στην υπ' αριθμόν 46596/2004 Κοινή Υπουργική Απόφαση, προβλέπονταν οι τρόποι ελέγχου και οι προϋποθέσεις παραχώρησης καταλληλότητας σε αθλητικές εγκαταστάσεις. Υποτίθεται πως οι έλεγχοι θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί το 2005. Ποτέ δεν ολοκληρώθηκαν ή/και δεν έγιναν.

Τον Ιούλη του 2010, ο τότε υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μ. Χρυσοχοΐδης, καλεί - μέσω επιστολής - τους αρμοδίους να εφαρμόσουν τη νομοθεσία ελέγχου καταλληλότητας.

Παραδεχόμενος εγγράφως «το φαινόμενο της παράνομης λειτουργίας των γηπέδων και τους κινδύνους που αυτή συνεπάγεται για χιλιάδες ανθρώπινες ζωές, καθώς την αγωνιστική περίοδο 2009 - 2010 μεγάλος αριθμός αθλητικών εγκαταστάσεων δε διέθετε την προβλεπόμενη από το νόμο άδεια καταλληλότητας. Σύμφωνα με τις αναφορές των υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας, σημαντικός αριθμός εγκαταστάσεων δεν ελέγχθηκαν για την καταλληλότητά τους»...


Motion Team

Οσο για την ΕΠΟ - μ' επιστολή στον τότε γγ Αθλητισμού, Π. Μπιτσαξή - αναγνώριζε ότι συνειδητά συμμετέχει στην παραβίαση της κείμενης νομοθεσίας... Επιχειρώντας να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα: «(...) Οπως είναι γνωστό οι αθλητικές εγκαταστάσεις ανήκουν ιδιοκτησιακά κατά 95% στους δήμους. (...)Στο σύνολό τους, οι δήμοι - ιδιοκτήτες αρνούνται την πραγματοποίηση οποιασδήποτε βελτίωσης. (...) Μπροστά στο αδιέξοδο, η ΕΠΟ και τα μέλη της (Super League, Ενωση Β΄- Γ΄ Εθνικής, ΕΠΣ) ανέλαβαν την ευθύνη και εξέδιδαν την απαραίτητη νομοθετικά άδεια διεξαγωγής των αγώνων, ανεξάρτητα από την άδεια καταλληλότητας και λειτουργίας του γηπέδου»!...

Τα όσα θα έπρεπε να (αλλά συνειδητά και διαχρονικά χωρίς συνέπειες δεν) γίνονται, ορίζονται στο άρθρο 56Α του ν. 2725/1999, όπως αυτό τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 22 του νόμου 4049/2012 (ΦΕΚ τ. 35 - 23/2/2012).

Στην παράγραφο 1 ρητά ορίζεται πως «ουδεμία αθλητική συνάντηση ή αγώνισμα διεξάγεται σε αθλητική εγκατάσταση που στερείται άδειας λειτουργίας». Στην παράγραφο 11, αναφέρονται οι ποινές για ιδιοκτήτη και χρήστη αθλητικής εγκατάστασης, χωρίς άδεια. Αλλά αμέσως μετά προβλέπεται: «Ποινική δίωξη δεν μπορεί να ασκηθεί και ο υπεύθυνος απαλλάσσεται από κάθε ποινή αν για οποιονδήποτε λόγο δεν έχουν συγκροτηθεί οι επιτροπές ή δεν είναι εφικτός ο έλεγχος των αθλητικών εγκαταστάσεων από τις επιτροπές του παρόντος άρθρου»...

Ετσι και αλλιώς, πάντως, η παραβίαση όσων προβλέπονται στο νόμο δεν επιφέρουν συνέπειες. Γιατί έχει δοθεί «ρεγάλο» μη εφαρμογής (18 μηνών). Η εκπνοή του φτάνει και θα ξεκινήσει δυναμικά η εφαρμογή; Σας γελάσανε. Εχει ήδη ετοιμαστεί ΚΥΑ (όταν γράφονταν αυτές οι γραμμές, ήταν προς υπογραφή στους συναρμόδιους υπουργούς), για νέα παράταση - μέχρι το τέλος του χρόνου - στη μη εφαρμογή του νόμου...