ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ - ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ - ΑΝΕΡΓΟΙ - ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ
Απαίτησαν φτηνά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Κινητοποίηση χτες στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας «Οδικές Συγκοινωνίες» (ΟΣΥ)

Πέμπτη 17 Οχτώβρη 2013

Στιγμιότυπο από τη διαδήλωση, που έγινε υπό βροχή
Ανεργοι, συνταξιούχοι, σπουδαστές και φοιτητές, γυναίκες των εργατικών - λαϊκών οικογενειών χτες το πρωί, παρά τη δυνατή βροχή, συγκεντρώθηκαν μπροστά στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας «Οδικές Συγκοινωνίες» (ΟΣΥ), στου Ρέντη, για να απαιτήσουν συγκοινωνίες, φτηνές, σύγχρονες, που να ικανοποιούν τις λαϊκές ανάγκες. Το στίγμα έδιναν τα πανό τους με τις φράσεις, «δεν αντέχουμε άλλο να πληρώνουμε», «δωρεάν μετακίνηση όλων των ανέργων» και άλλα.

Την κινητοποίηση διοργάνωσαν μαζικοί φορείς του Πειραιά, πρωτοβάθμια σωματεία, Σύλλογοι Γονέων, μαθητών και φοιτητών, Επιτροπές Ανέργων, συνταξιουχικά σωματεία και οι επιτροπές του ΠΑΜΕ στα Αμαξοστάσια Πειραιά και Πέτρου Ράλλη. Την Πέμπτη 24/10 θα γίνει νέα κινητοποίηση, με πικετοφορία στις 8.30 το πρωί στον Ηλεκτρικό Σταθμό Πειραιά ενάντια στις νέες περικοπές που σχεδιάζονται στον προϋπολογισμό των αστικών συγκοινωνιών. Στην κινητοποίηση καλεί η Γραμματεία Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ.

Στο πλαίσιο της χτεσινής διαδήλωσης, αντιπροσωπεία των διοργανωτών συναντήθηκε με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΣΥ Γ. Οικονόμου. Κατέθεσε συγκεκριμένα αιτήματα για μείωση της τιμής του εισιτηρίου κατά 50%, δωρεάν μετακίνηση ανέργων, σπουδαστών, μαθητών, ΑμΕΑ και αύξηση του συγκοινωνιακού έργου. Η αντιπροσωπεία απαίτησε να «σβηστούν» τα πρόστιμα που έχουν καταλογιστεί σε ανέργους, επειδή δεν είχαν εισιτήριο.

«Είμαι άνεργος ναυτεργάτης, ορίστε το χαρτί του πρόστιμου που μου έκοψαν. 70 ευρώ επειδή δεν είχα εισιτήριο», ανέφερε ο Νίκος από την Επιτροπή Ανέργων Ναυτεργατών. Από τους περίπου 13.000 άνεργους ναυτεργάτες, οι 3.800 είναι οι «επίσημοι» και από αυτούς μόλις οι 600 παίρνουν 294 οι έγγαμοι, 235 οι άγαμοι! «Πώς να ψάξουμε για μπάρκο όταν θέλουμε τουλάχιστον 3 ευρώ την ημέρα για μετακίνηση;», είπε και συμπλήρωσε ότι και στην εφορία να πάει το πρόστιμο, «δεν έχω να πληρώσω».

Από τη Σαλαμίνα για Πέραμα ή Πειραιά, που μόνο το εισιτήριο του πορθμείου είναι ένα ευρώ (2 ευρώ πήγαινε - έλα) ο εργαζόμενος για να πάει στη δουλειά του θέλει το λιγότερο 5 ευρώ τη μέρα. Το ίδιο ο σπουδαστής και ο συνταξιούχος. Ο άνεργος βέβαια, είναι αποκλεισμένος. Ο Γ. Οικονόμου ανέφερε ότι η τιμολογιακή πολιτική του ΟΣΥ δεν είναι υπόθεση της εταιρείας, ενώ προανήγγειλε ότι με τις νέες περικοπές στον προϋπολογισμό των συγκοινωνιών η κατάσταση «θα γίνει χειρότερη, αν όχι και επικίνδυνη» προαναγγέλλοντας επί της ουσίας τις επόμενες αυξήσεις.

Η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες

-- Σε συνθήκες κρίσης που το λαϊκό εισόδημα πιάνει πάτο, το εισιτήριο είναι στα 1,40 ευρώ (από 0,80 ευρώ που ήταν το 2009) αύξηση δηλαδή 75% μέσα σε 4 χρόνια. Η κάρτα απεριορίστων διαδρομών είναι στα 45 ευρώ, το 10% δηλαδή του πενιχρού κατώτατου μισθού που έχουν επιβάλει κυβέρνηση και ΕΕ.

-- Για την αντιμετώπιση της περιβόητης εισιτηριοδιαφυγής, βάζουν τους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες να κάνουν το χωροφύλακα στους ανέργους, στους χαμηλόμισθους.

-- Τα δρομολόγια έχουν κοπεί πάνω από 30% τα τελευταία 3,5 χρόνια, διαμορφώνοντας απίστευτη ταλαιπωρία και μακρόχρονη αναμονή για τους επιβάτες ακόμα και σε περιοχές του βασικού αστικού ιστού, όπως το Μενίδι και τα Λιόσια. Είναι αποτέλεσμα της μείωσης της κρατικής επιχορήγησης, της μείωσης του προσωπικού, της μείωσης και της κατάργησης γραμμών. Στα λεωφορεία λειτουργούν 1.400 οχήματα από τα 2.200 του συνολικού στόλου και στα τρόλεϊ τα 190 από τα 350 οχήματα. Στον ΗΣΑΠ είναι σε λειτουργία τα 2/3 των συρμών, στο ΤΡΑΜ είναι σε λειτουργία 24 στους 35 συρμούς.

-- Κατακτήσεις και δικαιώματα των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες συρρικνώνονται συνεχώς. Ο αριθμός των εργαζομένων έχει πέσει σχεδόν στο μισό, οι ΣΣΕ τσακίζονται και η μείωση του εισοδήματος φτάνει στο 45%. Οι συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας λόγω των συνθηκών εργασίας, της εντατικοποίησης και της μείωσης του προσωπικού χειροτερεύουν, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των ίδιων των εργαζομένων και των επιβατών.