ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΑΦΟΣ ΤΩΝ «ΜΑΛΑΙΣΙΑΝΩΝ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΩΝ»
Ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα
Τετάρτη 12 Μάρτη 2014

Κινέζοι δύτες ετοιμάζονται να πάρουν μέρος στις έρευνες που επεκτάθηκαν και στο βυθό
ΚΟΥΑΛΑ ΛΟΥΜΠΟΥΡ.--

Η είδηση ότι οι δύο επιβάτες που χρησιμοποίησαν ξένα διαβατήρια δε φαίνεται να είναι (όπως προκύπτει από τη χτεσινή συνέντευξη Τύπου της Ιντερπόλ) μέλη τρομοκρατικών οργανώσεων απομάκρυνε κατά πολλούς το ενδεχόμενο η εξαφάνιση του Μπόινγκ 777 των «Μαλαισιανών Αερογραμμών» να συνδέεται με τρομοκρατική επίθεση. Οι δύο επιβάτες που χρησιμοποίησαν ένα ιταλικό και ένα αυστριακό διαβατήριο (που είχαν κλαπεί το 2012 και το 2013 στην Ταϊλάνδη) σύμφωνα με την Ιντερπόλ είναι ο 19χρονος Ιρανός Πούρια Νουρ Μοχάμαντ Μεχρντάντ που εικάζεται ότι σκόπευε να φτάσει στη Γερμανία για να ζητήσει πολιτικό άσυλο και ο επίσης Ιρανός Ντελαβάρ Σεβέντ Μοχαμαντρέζα 29 ετών.

Πάντως, όλες οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες τόνιζαν και χτες ότι δεν αποκλείεται κανένα ενδεχόμενο, ακόμα κι αυτό της έκρηξης ψηλά στην ατμόσφαιρα. Κάτι τέτοιο θα εξηγούσε - σύμφωνα με ειδικούς - και τη δυσκολία να εντοπιστούν συντρίμμια, αφού έκρηξη σε μεγάλο ύψος οδηγεί σε πλήρη διαμελισμό. Πάντως, χτες το μεσημέρι, το πρακτορείο «Ρόιτερς» επικαλέστηκε πηγή από την Αστυνομία της Μαλαισίας, σύμφωνα με την οποία το σκάφος άλλαξε - άγνωστο για ποια αιτία - την πορεία του προς τα δυτικά και κατέβηκε σε χαμηλότερο ύψος από το προβλεπόμενο σύμφωνα με το δρομολόγιο της συγκεκριμένης πτήσης. Επιπλέον, συνεχίζουν οι ισχυρισμοί πολλών ότι κλήσεις σε κινητά ορισμένων επιβατών έδειχναν προσωρινά να «δίνουν σήμα».

Το σίγουρο είναι ότι η αγωνία των οικογενειών των 227 επιβατών και του 12μελούς πληρώματος γιγαντώνεται όσο περνούν οι μέρες από το περασμένο Σάββατο που το συγκεκριμένο αεροπλάνο «χάθηκε» ξαφνικά από τα ραντάρ.

Οι έρευνες χτες (από αέρα αλλά και θάλασσα) επικεντρώθηκαν στα Στενά της Μάλακα (μεταξύ Ινδονησίας και Μαλαισίας) με τη συμμετοχή ανθρώπινου δυναμικού και μέσων από Κίνα, Μαλαισία, ΗΠΑ, Σιγκαπούρη, Βιετνάμ, Νέα Ζηλανδία, Ινδονησία, Αυστραλία και Ταϊλάνδη. Στις έρευνες άρχισαν να χρησιμοποιούνται και 10 κινεζικοί δορυφόροι υψηλής ευκρίνειας που θα βοηθούσαν στην πλοήγηση, στην παρατήρηση των μετεωρολογικών συνθηκών, στις επικοινωνίες και άλλες πλευρές των επιχειρήσεων.