ΑΥΣΤΡΙΑ - ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ F1
Νίκη Μακλάρεν - Κούλθχαρντ

Ντροπιαστικός o τερματισμός της Φεράρι

Κυριακή 20 Μάη 2001

Associated Press

Το γκραν πρι της Αυστρίας θα μπορούσε να θεωρηθεί ένας αρκετά ενδιαφέρων αγώνας, με ένα προβλέψιμο αποτέλεσμα - Κούλθχαρντ, Σουμάχερ, Μπαρικέλο - και να περάσει στην ιστορία. Ομως η επιδεικτική παραχώρηση της δεύτερης θέσης από το Μπαρικέλο στο Σουμάχερ, κατέδειξε την παντελή υποταγή στη λογική του συμφέροντος της Φεράρι, παραβιάζοντας κάθε έννοια του ευ αγωνίζεσθαι (fair play).

Τα δοκιμαστικά στην πίστα Α1 ring της Αυστρίας δεν έδειχναν ότι το δίδυμο της Μακλάρεν - Μερσέντες, Κούλθχαρντ και Χάκινεν, θα χτυπούσε τον αγώνα. Στην 7η θέση ο Σκοτσέζος και στην 8η ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής, με τον κάτοχο και βασικό διεκδικητή του τίτλου Μίκαελ Σουμάχερ στην πρώτη θέση της εκκίνησης. Ο σπουδαίος Γερμανός πιλότος, όμως, δεν τα κατάφερε καλά και με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα έμεινε τρίτος. Ο εκπληκτικός Μοντόγια κρατήθηκε μπροστά μέχρι το 15ο γύρο. Τότε σε μια απόπειρα του Σουμπάχερ να περάσει, τα δύο μονοθέσια ακούμπησαν, οι οδηγοί έπεσαν στα φρένα και έμειναν πίσω. Οι Μπαρικέλο, Φερστράκεν και Κούλθχαρντ έδιναν τη μάχη τους. Ο Σκοτσέζος πέρασε στη δεύτερη θέση όταν ο Φερστράπεν μπήκε για ανεφοδιασμό της Αροους. Με τον ίδιο τρόπο στον 48ο γύρο πέρασε και τον Μπαρικέλο.

Η Μακλάρεν βρέθηκε εμπρός με τις δύο Φεράρι να ακολουθούν. Το σκηνικό δεν άλλαξε μέχρι την ευθεία του τερματισμού. Τότε ο Ρούμπενς Μπαρικέλο φρέναρε και άνοιξε χώρο να περάσει ο Σουμάχερ. Χωρίς καμιά αμφιβολία ο Βραζιλιάνος λειτούργησε κατόπιν εντολής της Φεράρι, ώστε ο Σουμάχερ που κυνηγά τον τίτλο να έχει τις μικρότερες δυνατές απώλειες σε σχέση με τον Κούλθχαρντ που τον καταδιώκει. Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα δηλαδή, αλλά αυτό δεν είναι αγώνας είναι παρωδία. Η παγκόσμια ομοσπονδία είναι ξεκάθαρη στο ότι αυτό είναι παραβίαση του πνεύματος του αγώνα, αλλά η Φεράρι απάντησε ότι αυτό γίνεται και θα γίνεται. Ο Ζαν Τοντ μάλιστα, ως γενικός διευθυντής της ομάδας, χαρακτήρισε την απόφαση σωστή.


Associated Press

Από την άλλη ο Γιούργκεν Χούμπερτ εκπροσωπώντας τα συμφέροντα της Μακλάρεν, χαρακτήρισε ως ντροπή το να μην παίρνει ο οδηγός αυτό που δικαιούται. Ο κ. Χούμπερτ μίλησε για αποδυνάμωση του αθλήματος, και ότι τέτοιες ενέργειες θα αφαιρέσουν το ενδιαφέρον. Ο επικεφαλής της Daimler «κάρφωσε» στο τέλος τη Φεράρι λέγοντας ότι αυτοί δε θα έδιναν ποτέ εντολή στον Χάκινεν να χάσει έναν αγώνα και ας έχει μείνει πίσω από τον Κούλθχαρντ. Την εξάδα στο Σπίλπεργκ συμπλήρωσαν οι Ραϊκόνεν, Πανί και Φερστράπεν. Ο Χάκινεν που έχασε μια σίγουρη νίκη στη Βαρκελώνη κυνηγά το όσκαρ αποτυχίας αφού στην Αυστρία ούτε καν ξεκίνησε.

Στη βαθμολογία ο Σουμάχερ διατήρησε μια διαφορά 4 βαθμών από τον Κούλθχαρντ, και η Φεράρι εξακολουθεί να προηγείται με 18 βαθμούς της Μακλάρεν. Η ταχύτατη φέτος Γουίλιαμς αν καταφέρει να λύσει τα προβλήματα αξιοπιστίας, θα συλλέξει πολύ περισσότερους, από τους 18 βαθμούς που έχει μέχρι τώρα. Επόμενος αγώνας 27 Μάη στο «κλασικό» γκραν πρι του Μόντε Κάρλο.