ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Καταγγέλλει την παράδοση κρίσιμων μεταφορικών υποδομών στα μονοπώλια

Κατέθεσε 3 Ερωτήσεις στην Κομισιόν για τις ιδιωτικοποιήσεις των αεροδρομίων, του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και των σιδηροδρόμων

Παρασκευή 12 Δεκέμβρη 2014

MotionTeam

Οι ευρωβουλευτές του ΚΚΕ αναδεικνύουν τις οδυνηρές συνέπειες που έχουν για όλο το λαό οι ιδιωτικοποιήσεις στις μεταφορικές υποδομές
Την παράδοση στους μονοπωλιακούς ομίλους στρατηγικής σημασίας μεταφορικών υποδομών της χώρας καταγγέλλει, με τρεις Ερωτήσεις της προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, σχετικά με τις ιδιωτικοποιήσεις των αεροδρομίων, του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και των σιδηροδρόμων, που προωθούν η συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και η ΕΕ.

Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ αναδεικνύει στις Ερωτήσεις της τις οδυνηρές συνέπειες της ιδιωτικοποίησης των αεροπορικών, λιμενικών και σιδηροδρομικών μεταφορών για τους εργαζόμενους στους αντίστοιχους κλάδους και για ολόκληρο το λαό, προκειμένου να υπηρετηθεί ο στόχος της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων, που θα βάλουν στο χέρι λαϊκή περιουσία, το σύνολο σχεδόν των υποδομών μεταφοράς της χώρας.

Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Αναλυτικά, η Ερώτηση των ευρωβουλευτών του ΚΚΕ επισημαίνει:

«Η αντιλαϊκή πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων συνεχίζεται.

Μετά το λιμάνι του Πειραιά και άλλων ελληνικών πόλεων, σε τελική φάση βρίσκεται η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Οι περισσότερες λιμενικές εγκαταστάσεις, στρατηγικής σημασίας παραδίνονται σε εγχώριους και ξένους οικονομικούς ομίλους, στο πλαίσιο της πολιτικής της ΕΕ και της κυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ που υπηρετεί τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου.

Είναι φανερό ότι με όποια μορφή κι αν γίνει η ιδιωτικοποίηση (απευθείας πώληση, παραχώρηση χρήσης υπό τον έλεγχο ενός "δημοσίου" - τροχονόμου επιχειρηματικών συμφερόντων, συμπράξεις δημόσιου ιδιωτικού τομέα) θα έχει αρνητικές επιπτώσεις σε βάρος του λαού:

-- Ανοδος λιμενικών τελών με μετακύλιση στους λαϊκούς καταναλωτές.

-- Αρνητικές επιπτώσεις στην τοπική οικονομία με κατακλυσμό ανεξέλεγκτων εισαγωγών, εξοβελισμό μικρών επαγγελματιών.

-- Αδυναμία κρατικού έλεγχου τι εισάγεται και τι εξάγεται.

-- Πρόσθετα προβλήματα για τα νησιά.

-- Απολύσεις εργαζομένων και κατάργηση εργασιακών δικαιωμάτων, όπως δείχνει ήδη η πείρα από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά.

Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, όπως και των άλλων λιμανιών υπηρετεί σχεδιασμό για συνδυασμένες μονοπωλιακές δομές σε μεταφορές (θαλάσσιες, σιδηροδρομικές, χερσαίες), logistics, Ενέργεια κ.λπ. σε κρίσιμη περίοδο και γεωστρατηγική περιοχή, όπου ανταγωνίζονται μεγάλα οικονομικά και στρατιωτικοπολιτικά συμφέροντα.

Ερωτάται η Επιτροπή:

Πώς τοποθετείται για τα παραπάνω ζητήματα και τις συνέπειες της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών σε βάρος του λαού;».

Για τα περιφερειακά αεροδρόμια

Η Ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ υπογραμμίζει:

«Τα 22 πιο εμπορικά ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια, με πάνω από 50% της αεροπορικής κίνησης, παραδίδει για 40 χρόνια η κυβέρνηση σε μονοπωλιακούς ομίλους, ενώ πουλάει το ποσοστό του Δημοσίου στον αερολιμένα Αθηνών. Υλοποιούνται προαπαιτούμενα της τρόικας και η ευρωενωσιακή στρατηγική συγκέντρωσης - μονοπώλησης των αερομεταφορών με την απελευθέρωσή τους στο πλαίσιο του "Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού". Στόχος η κερδοφορία των επιχειρήσεων που σε 10 χρόνια θα αποσβέσουν την "επένδυση" και για άλλα τριάντα θα εκμεταλλεύονται τα αεροδρόμια δωρεάν, ενώ προικοδοτούνται με έργα επεκτάσεων - εκσυγχρονισμού που έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός.

Με την παραχώρηση των αεροδρομίων παραδίνεται σε μεγάλα συμφέροντα ένας νευραλγικός τομέας οικονομικής και στρατιωτικής κρισιμότητας σε γεωστρατηγική περιοχή - πυριτιδαποθήκη. Πλήττονται τα δικαιώματα των εργαζομένων στις αερομεταφορές διαλύεται η κρατική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας. Οι αυξήσεις τελών θα μετακυλιστούν στους επιβάτες, κοινωνικά αναγκαία δρομολόγια σε μη τουριστικές περιοχές ή περιόδους θα καταργηθούν, λόγω περιορισμένης κερδοφορίας.

Η αντιλαϊκή αυτή πολιτική είναι μέρος της γενικότερης πολιτικής της κυβέρνησης και της ΕΕ, της ανάπτυξης που έχει κριτήριο το κέρδος και δεν έχει καμία σχέση με την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών που διαφημίζουν στελέχη της ΕΕ και κόμματά της.

Ερωτάται η Επιτροπή: Πώς τοποθετείται στη λαϊκή απαίτηση για αποκλειστικά δημόσια αεροδρόμια και φορέα αερομεταφορών για ασφαλείς, συχνές, οικονομικές αερομεταφορές, για αποκλειστική ευθύνη του κράτους στον ελληνικό εναέριο χώρο;».

Για τους σιδηροδρόμους

Καταγγέλλοντας την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων, οι ευρωβουλευτές του ΚΚΕ επισημαίνουν στη σχετική Ερώτησή τους:

«Ελληνική κυβέρνηση και ΕΕ, στο πλαίσιο της γενικότερης αντιλαϊκής πολιτικής, ολοκληρώνουν την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων, ενώ προικοδοτούν επιπλέον τον ιδιώτη που θα καρπωθεί τον οργανισμό με 50 εκατ. ευρώ το χρόνο έως το 2019.

Η διαδικασία ιδιωτικοποιήσεων, που ξεκίνησε πολύ πριν την κρίση, είχε σοβαρότατες αρνητικές επιπτώσεις, στο κόστος και την ασφάλεια των μεταφορών για το λαό, όπως δείχνει κι η ανάλογη πείρα σε άλλα κράτη - μέλη (βλ. Μ. Βρετανία):

-- Μείωση του προσωπικού (πάνω από 50%), τσάκισμα μισθών και δικαιωμάτων.

-- Διακοπή δρομολογίων που θεωρούνται επιζήμια, αποκόπτοντας πολλές απομακρυσμένες περιοχές. Απογείωση της τιμής των εισιτηρίων.

-- Απαξιώνεται ειδικευμένο επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό και παραγωγικές δυνατότητες που στήριζαν το σιδηρόδρομο με τροχαίο υλικό (Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ΕΛΒΟ).

-- Τις υποδομές της συντήρησης θα τις εκμεταλλεύεται ο ιδιώτης, επιβαρύνοντας το λαό.

Ο Σιδηρόδρομος παραδίδεται σε επιχειρηματικούς ομίλους απαλλαγμένος από χρέη που φορτώνονται στο λαό και δημιουργήθηκαν, επειδή, με ευθύνη του κράτους και της υποχρηματοδότησης ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων οδηγήθηκε σε δανεισμό.

ΕΕ και αστικές κυβερνήσεις με την απελευθέρωση των μεταφορών και τον "Ενιαίο Ευρωπαϊκό Σιδηροδρομικό Χώρο", διασφαλίζουν φθηνές διασυνδεμένες μεταφορές (χερσαίες, σιδηροδρομικές, θαλάσσιες, αεροπορικές) για τις μονοπωλιακές επιχειρήσεις σε βάρος των λαϊκών συμφερόντων.

Ερωτάται η Επιτροπή: Πώς τοποθετείται για τις αρνητικές συνέπειες για το λαό που προκύπτουν από τη διαδικασία απελευθέρωσης και ιδιωτικοποιήσεων των σιδηροδρόμων;».