ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΧΑΝΙΩΝ
Σοβαρά προβλήματα από την υποχρηματοδότηση και τις τεράστιες ελλείψεις προσωπικού

Ερώτηση για το θέμα κατέθεσαν βουλευτές του ΚΚΕ

Παρασκευή 10 Απρίλη 2015

Συνειδητή και μεθοδευμένη δράση με στόχο την προώθηση της ιδιωτικοποίησης και του αεροδρομίου Χανίων, καταγγέλλουν οι βουλευτές του ΚΚΕ
Η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το αεροδρόμιο των Χανίων εξαιτίας της υποχρηματοδότησής του είναι το θέμα της Ερώτησης που κατέθεσαν προς τους υπουργούς Οικονομικών και Οικονομίας, Υποδομών Ναυτιλίας και Τουρισμού, οι βουλευτές του ΚΚΕ Μ. Συντυχάκης, Δ. Μανωλάκου και Στ. Τάσσος.

Στο κείμενο της Ερώτησης επισημαίνεται:

«Σε οικονομική ασφυξία έχει οδηγήσει τον κρατικό αερολιμένα "Ι. Δασκαλογιάννη" των Χανίων, η ελλιπής χρηματοδότηση των κρατικών αεροδρομίων που ακολουθούν οι κυβερνήσεις όλο το προηγούμενο διάστημα. Μέσω του αεροδρομίου Χανίων διακινήθηκαν το 2014 πάνω από 2.500.000 επιβάτες, τα δε καθαρά έσοδά του ξεπέρασαν τα 12.000.000 ευρώ. Ωστόσο, την ίδια περίοδο η κρατική χρηματοδότηση για τα λειτουργικά έξοδα του αεροδρομίου ήταν μόλις 240.000 ευρώ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Συγχρόνως, υπάρχει τεράστια έλλειψη προσωπικού σε κρίσιμες ειδικότητες τεχνικού τμήματος. Για παράδειγμα, δεν υπάρχει μηχανικός καμίας ειδικότητας και ως αποτέλεσμα ακόμα και για απλές επιδιορθώσεις να απαιτούνται διαγωνισμοί, που αυξάνουν τόσο το χρόνο επισκευής όσο και τις απαραίτητες δαπάνες.

Η λειψή χρηματοδότηση και οι σοβαρές ελλείψεις προσωπικού καθιστούν προβληματική τη λειτουργία του αεροδρομίου και μάλιστα στο ξεκίνημα της νέας τουριστικής περιόδου, όπου αναμένονται εκατομμύρια επιβάτες, και δημιουργούν μια σειρά από προβλήματα:

-- Αδυναμία επισκευής βλαβών σε ουσιαστικά και κρίσιμα σημεία του αερολιμένα όπως μεταφορικές ταινίες αποσκευών, αυτόματες πόρτες, βλάβες σε τουαλέτες, βλάβες σε ηλεκτρολογικά κτλ. που οδηγεί σε εκτόξευση του κόστους λειτουργίας και σε δραματική αύξηση του χρόνου που οι υποδομές είναι εκτός λειτουργίας.

-- Εικόνα εγκατάλειψης του περιβάλλοντος χώρου στον οποίο κάθε χρόνο γινόταν συντήρηση. Κήπος εγκαταλελειμμένος με εστίες απορριμμάτων κλπ.

-- Αδυναμία συντήρησης του υφιστάμενου κτιρίου και άλλων τακτικών λειτουργιών του αερολιμένα.

-- Αδυναμία συντήρησης και υποστήριξης των χώρων υγιεινής του αεροδρομίου που συνιστά υγειονομική βόμβα.

-- Αδυναμία συντήρησης του χώρου στάθμευσης και τροχοδρόμησης των αεροσκαφών, με πιθανά αρνητικά αποτελέσματα ακόμα και στην ασφάλεια των αεροδρομίων ή ακόμα και των πτήσεων.

-- Αδυναμία υποστήριξης σε επαρκές ιατροφαρμακευτικό εξοπλισμό του ιατρείου, με σημαντικές πιθανές επιπτώσεις σε περίπτωση ιατρικής ανάγκης.

Συνειδητή εγκατάλειψη που ωθεί στην ιδιωτικοποίηση

Η εν λόγω κατάσταση δεν είναι τυχαία, δεν είναι αποτέλεσμα λαθεμένων τεχνοκρατικών χειρισμών. Αντίθετα, πρόκειται για συνειδητή, μεθοδευμένη δράση με στόχο την προώθηση της ιδιωτικοποίησης και του εν λόγω αεροδρομίου, εντάσσεται οργανικά στην πολιτική ΕΕ - άρχουσας τάξης για την απελευθέρωση των αερομεταφορών, που στοχεύει στην εξασφάλιση πεδίων κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων.

Μέσα απ' την εικόνα εγκατάλειψης προετοιμάζεται η κοινή γνώμη ώστε να δικαιολογηθεί η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων στη συνέχεια. Συγχρόνως, η πολιτική υποχρηματοδότησης των αερολιμένων είναι επίσης απότοκο των εμπορευματοποιημένων αερομεταφορών. Η λειτουργία των αερομεταφορών με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια, δηλαδή με γνώμονα το κέρδος είναι άρρηκτα δεμένη με μεγάλο κόστος χρήσης των αεροδρομίων και των αερομεταφορών για τα λαϊκά στρώματα και με συνεχείς περικοπές στις δαπάνες λειτουργίας, σε αεροδρόμια και στις αερομεταφορές γενικότερα, με μια σειρά δραστικές αρνητικές συνέπειες, άσχετα με τη φύση του ιδιοκτήτη. Οσο οι αερομεταφορές αποτελούν εμπόρευμα, όσο αξιοποιούνται και σχεδιάζονται με γνώμονα την κερδοφορία των ομίλων, τα λαϊκά στρώματα θα βιώνουν συνεχείς αρνητικές συνέπειες».

Καταλήγοντας, οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τους αρμόδιους υπουργούς τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση ώστε: