Εργασιακός μεσαίωνας στην εταιρία του μετρό

Το θέμα στη Βουλή με Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ

Σάββατο 30 Ιούνη 2001

Τα σοβαρά εργασιακά προβλήματα που αντιμετωπίζει το προσωπικό της εταιρίας που λειτουργεί το μετρό της Αθήνας «Αττικό Μετρό Εταιρία Λειτουργίας» (ΑΜΕΛ ΑΕ), φέρνουν στη Βουλή με Ερώτηση που απευθύνουν στους υπουργούς Μεταφορών και Εργασίας οι βουλευτές του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος και Λιάνα Κανέλλη.

Οπως αναφέρουν οι βουλευτές, ο Ν. 1955/1991 για την ΑΜΕΛ ΑΕ που επικύρωσε τη σύμβαση κατασκευής των γραμμών 2 και 3 του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου της Αθήνας, καθόρισε το ιδιοκτησιακό καθεστώς της Εταιρίας, σύμφωνα με τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας και την, καθ' όλα λογική για ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, μη υπαγωγή της στους οργανισμούς και επιχειρήσεις του ευρύτερου δημόσιου τομέα (άρθρο 1 παρ. 2). Στη συνέχεια ο Ν. 2668/1998 (άρθρο 7) προβλέπει τη συγχώνευση θυγατρικής της ΑΜΕΛ ΑΕ εταιρίας με την ΗΣΑΠ ΑΕ.

«Το ΚΚΕ - τονίζουν οι βουλευτές - έχει αντιταχθεί στους συγκεκριμένους νόμους και υποστηρίζει τη δημιουργία ενός Ενιαίου Δημόσιου Φορέα Συγκοινωνιών. Ανεξάρτητα όμως από αυτό, ερωτηματικά προκαλεί το ότι αποφεύγει μέχρι σήμερα η κυβέρνηση να προχωρήσει στη συγχώνευση ΑΜΕΛ - ΗΣΑΠ. Ταυτόχρονα, σοβαρότατα εργασιακά προβλήματα αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στην ΑΜΕΛ ΑΕ και συγκεκριμένα:

- Την πρόσληψή τους με ατομική σύμβαση, χωρίς μισθολόγιο, ενώ δεν τους καταβάλλονται βασικά επιδόματα. Δεν προβλέπεται επαγγελματική κατοχύρωση και το σημαντικότερο, ότι αποκλείονται από μελλοντική καταβολή κάποιου επιδόματος ή αύξησης λόγω ΕΓΣΣΕ και γενικά αύξησης εισοδήματος.

- Την εισαγωγή της λεγόμενης πολυειδικότητας, που σημαίνει ασαφείς ειδικότητες περιλαμβανόμενες στις ατομικές συμβάσεις.

- Την απορύθμιση των εργασιακών σχέσεων (μερική απασχόληση κλπ).

- Την έλλειψη κανονισμού εργασίας, με όλα όσα αυτό συνεπάγεται σε βάρος της εργασιακής τους κατάστασης μέσα στην εταιρία.

- Την έλλειψη προσωπικού, που σε συνδυασμό με τις απόπειρες εισαγωγής ελαστικών σχέσεων εργασίας, δημιουργεί εργασιακή πίεση, πράγμα επικίνδυνο για την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου.

- Τη μη αναγνώριση, για το 90% τουλάχιστον των εργαζομένων, της βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας που προσφέρουν, με αποτέλεσμα η ασφαλιστική τους κάλυψη να μην είναι ανάλογη».

Τέλος, οι δύο βουλευτές του ΚΚΕ απευθύνουν τα εξής καίρια ερωτήματα προς τους υπουργούς: