ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Στην τελική ευθεία το ξεπούλημα

Η κυβέρνηση αποφάσισε να διαπραγματευτεί με τον Θ. Λιακουνάκο, ο οποίος δήλωνε χτες ότι η εταιρία χρειάζεται περικοπές πτήσεων, προσωπικού αλλά και μισθών!

Παρασκευή 6 Ιούλη 2001

Το «πράσινο φως» για το ξεπούλημα της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) «άναψε» χτες η κυβέρνηση, υιοθετώντας την πρόταση της εταιρίας-συμβούλου «Φερστ Μπόστον», για την έναρξη διαπραγματεύσεων με τους τρεις από τους τέσσερις υποψήφιους αναδόχους του εθνικού αερομεταφορέα.

Οπως ανακοίνωσε χτες μετά τη συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής ο υπουργός Τύπου, Δ. Ρέππας, αποφασίστηκε ομόφωνα: Η σύσταση επιτροπής, η οποία θα κάνει τις διαπραγματεύσεις με τους τρεις υποψήφιους αγοραστές. Στην επιτροπή θα συμμετέχουν εκπρόσωπος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, στελέχη των υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Μεταφορών-Επικοινωνιών, καθώς και στελέχη της «Μπόστον». Ο αποκλεισμός από το διαγωνισμό του ομίλου Στ. Ρέστη και η διενέργεια «ειδικού διαγωνισμού» για τη θυγατρική εταιρία της ΟΑ, την «Ολύμπικ Κέτερινγκ», για την οποία δεν εκδήλωσαν ενδιαφέρον οι υποψήφιοι αγοραστές.

Σε δηλώσεις του ο υπουργός Μεταφορών- Επικοινωνιών, Χρ. Βερελής, είπε ότι η προσφορά του εφοπλιστή Στ. Ρέστη απορρίφθηκε επειδή αφορούσε μόνο σε τμήμα της ΟΑ, ενώ για την έναρξη των διαπραγματεύσεων ανέφερε ότι σε έναν μήνα περίπου θα περατωθεί η διαπραγμάτευση με την ΑΧΟΝ του Θ. Λιακουνάκου, που αξιολογήθηκε ως η καλύτερη από τη «Φερστ Μπόστον». Παράλληλα, πρόσθεσε, θα υπάρξει συζήτηση και με τους άλλους δύο υποψήφιους, τις Κυπριακές Αερογραμμές και τον όμιλο των Αυστραλών επιχειρηματιών, οι οποίοι θα κληθούν να προσκομίσουν τις απαραίτητες διαβεβαιώσεις και αποδείξεις για τα όσα δήλωσαν στην προσφορά τους περί διαθεσιμότητας κεφαλαίων, όπως και επιβεβαίωση του ενδιαφέροντος των δηλωθέντων συμμάχων τους.

Αισιόδοξος για την πορεία ξεπουλήματος της ΟΑ εμφανίστηκε μετά τη συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής και ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας, Γ. Παπαντωνίου, δηλώνοντας ότι «ο εθνικός μας αερομεταφορέας έχει μέλλον». Αραγε ο υπουργός να μη γνωρίζει ότι μετά το ξεπούλημα δε θα υπάρχει εθνικός αερομεταφορέας, αλλά μια ακόμα ιδιωτική αεροπορική εταιρία;

Με ανακοίνωσή της η ΟΣΠΑ (Ομοσπονδία Εργαζομένων) επισημαίνει ότι δε θα αφήσει να στηθεί το μεγάλο φαγοπότι της ΟΑ, με ετήσιο τζίρο άνω των 300 δισ. δρχ., και προειδοποιεί ότι «πλανώνται πλάνην οικτράν» όσοι θεωρούν πως οι εργαζόμενοι θα είναι εύκολη λεία, αν τολμήσουν να θίξουν τη δουλιά τους, το μισθό τους, το συνταξιοδοτικό τους και τις συμβάσεις τους.

Στο μεταξύ, ο πρόεδρος της ΑΧΟΝ, Θ. Λιακουνάκος, με χτεσινές του δηλώσεις ξεκαθάρισε ότι το σχέδιό του για τη νέα ΟΑ περιλαμβάνει: Δραστικές μειώσεις στο πτητικό έργο της ΟΑ κατά 20% και στο προσωπικό κατά 30%, ενώ όσοι παραμείνουν στη νέα εταιρία θα δουλεύουν με το καθεστώς που ισχύει στην ΑΧΟΝ, καθώς ο Θ. Λιακουνάκος... θεωρεί «δυσανάλογα υψηλό» το κόστος μισθοδοσίας! Την εκχώρηση του «χάντλινγκ» (υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης) στην εταιρία ISS, αλλά και της τεχνικής βάσης σε ξένους, με τη μετατροπή της σε ανώνυμη εταιρία. Απαντώντας σε ερώτηση για τα δρομολόγια στις «άγονες γραμμές», ο πρόεδρος της ΑΧΟΝ είπε ότι αυτό είναι πρόβλημα της κυβέρνησης, η οποία θα πρέπει να εξασφαλίσει την επιδότηση του εισιτηρίου, με την προκήρυξη διαγωνισμού.