Αλλαγές στις πανελλαδικές εξετάσεις
Σάββατο 12 Δεκέμβρη 2015

Phasma

Τις νέες ρυθμίσεις με βάση τις οποίες θα εξεταστούν φέτος οι υποψήφιοι για την Ανώτατη Εκπαίδευση περιλαμβάνει η Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύτηκε προχτές.

Σύμφωνα με αυτή, ο τελειόφοιτος της Γ' τάξης των Ημερήσιων και της Δ' τάξης Εσπερινών Λυκείων, προκειμένου να συμμετάσχει στις πανελλαδικές, υποβάλλει στο Λύκειο φοίτησής του αίτηση με την οποία δηλώνει: την Ομάδα Προσανατολισμού στα 3 κοινά μαθήματα της οποίας θα εξεταστεί πανελλαδικά. Το 4ο μάθημα στο οποίο θα εξεταστεί πανελλαδικά, για να έχει πρόσβαση σε ένα Επιστημονικό Πεδίο. Το 5ο μάθημα στο οποίο θα εξεταστεί πανελλαδικά (προαιρετικά), για να έχει πρόσβαση σε δύο Επιστημονικά Πεδία. Τα ειδικά μαθήματα που τυχόν επιθυμεί να εξεταστεί.

Σε ό,τι αφορά τον υπολογισμό των μορίων εισαγωγής:

-- Πολλαπλασιάζεται επί 2 το άθροισμα των γραπτών βαθμών των τεσσάρων πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού που ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο.

-- Στη συνέχεια, στο γινόμενο αυτό προστίθενται τα γινόμενα των γραπτών βαθμών των δύο μαθημάτων (με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας), τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο.

-- Το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται με το εκατό (100).

-- Σε περίπτωση που ο υποψήφιος εξεταστεί πανελλαδικά και σε ένα 5ο μάθημα προκειμένου να έχει πρόσβαση σε δεύτερο Επιστημονικό Πεδίο, τότε ο υπολογισμός των μορίων του για κάθε ένα από τα δύο Επιστημονικά Πεδία γίνεται με βάση τα αντίστοιχα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.

Στις παραπάνω αλλαγές που ισχύουν από φέτος στο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί δεν πρόκειται βέβαια να δουν το σχολείο που διεκδίκησαν, ένα σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει, ένα σχολείο που δε θα διαχωρίζει ούτε θα προσανατολίζει τα παιδιά από τα 15 τους χρόνια (Γενικό Λύκειο, ΕΠΑΛ, κατευθύνσεις κ.λπ.). Ούτε βέβαια συνιστούν «αποδέσμευση» του Λυκείου από την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση, αφού η λειτουργία και το πρόγραμμά του εκεί είναι προσανατολισμένα και τα παιδιά εξακολουθούν από την Α' Λυκείου να μπαίνουν σε διαδικασία προετοιμασίας μέσα από τα φροντιστήρια.

Δεν ικανοποιούνται αναγκαία και δίκαια αιτήματα όπως πανελλαδικές εξετάσεις με απεριόριστη δυνατότητα πολλαπλών επιλογών προτίμησης και επανάληψης της διαδικασίας όσες φορές θέλει ο υποψήφιος και κατοχύρωση βαθμολογίας, με ιδιαίτερη μέριμνα για τους εργαζόμενους μαθητές και τα παιδιά ειδικών κατηγοριών (ΑμεΑ, μειονότητα, μετανάστες κ.λπ.).

Το ζήτημα της πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση ενδιαφέρει βέβαια τη λαϊκή οικογένεια, αφού ματώνει δίνοντας χρόνο με το χρόνο τεράστια ποσά από τα πετσοκομμένα εισοδήματά της για να δει τα παιδιά της σε κάποια σχολή. Και είναι κομμάτι της συνολικής σκληρής καθημερινότητας της Εκπαίδευσης, πάνω στο έδαφος της οποίας έρχονται και νέα αντιδραστικά μέτρα.