ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ
Παραπέρα ιδιωτικοποίηση και νέα διόδια προωθεί η κυβέρνηση

Αποκαλυπτική η τοποθέτηση του Χρ. Σπίρτζη, χτες, στη Βουλή

Παρασκευή 8 Γενάρη 2016

Eurokinissi

Νέα διόδια και ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης της «Εγνατίας» προωθεί η συγκυβέρνηση, όπως επιβεβαίωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Η δημιουργία τουλάχιστον 15 νέων σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό, εντείνοντας με τον τρόπο αυτό τη ληστεία των εργατικών - λαϊκών στρωμάτων που την χρησιμοποιούν, καθώς και η ιδιωτικοποίησή της ήταν ορισμένα που προέκυψαν από τα όσα ανέφερε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρ. Σπίρτζης, μιλώντας στην Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής.

Η Επιτροπή συνεδρίασε για να γνωμοδοτήσει για το διορισμό στις θέσεις του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου της «Εγνατία Οδός ΑΕ», του Απ. Αντωνούδη και της Γλυκερίας Καλφάκου, αντίστοιχα.

Καταρχάς, ο Χρ. Σπίρτζης παραδέχτηκε ότι η Εγνατία είναι επί της ουσίας ιδιωτικοποιημένη αφού, όπως ανέφερε, «αυτή τη στιγμή υπάρχουν δύο συμβάσεις. Μία σύμβαση για τη συντήρηση της Εγνατίας και μία σύμβαση για τη λειτουργία της. Επομένως, το μόνο που μένει να ιδιωτικοποιηθεί είναι οι νέοι σταθμοί που είχαν προβλεφθεί να υπάρχουν. Δεν έχει μείνει να ιδιωτικοποιηθεί ή να δοθεί σε ιδιώτες κάτι άλλο»!

Ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι στο Δημόσιο θα παραμείνει η εταιρεία «Εγνατία Οδός ΑΕ». Ωστόσο, από τη ΝΔ ο Χρ. Σταϊκούρας, του υπενθύμισε ότι «η πλήρης αποκρατικοποίηση της Εγνατίας περιλαμβάνεται στον κρατικό προϋπολογισμό του 2016», που ψήφισε η κυβέρνηση. Η απάντηση του Χρ. Σπίρτζη ήταν... άλλα λόγια να αγαπιόμαστε: «Το ΤΑΙΠΕΔ όσο ισχύει η νομοθεσία που είχατε προβλέψει εσείς, δηλαδή να ιδιωτικοποιηθεί η Εγνατία, προφανώς προχωράει σύμφωνα με τη νομοθεσία που υπάρχει», ανέφερε...

Οσον αφορά τα διόδια στην Εγνατία, ανέφερε ότι «η προηγούμενη κυβέρνηση είχε έναν σχεδιασμό να φτιάξει μερικές δεκάδες μετωπικούς σταθμούς διοδίων, 15 τον αριθμό και στη συνέχεια να τους ιδιωτικοποιήσει». Παραθέτοντας το σχεδιασμό της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ είπε: «Ο δικός μας σχεδιασμός λέει και έχει εξαγγελθεί ότι θα πρέπει να υπάρχουν αναλογικά διόδια και στην Εγνατία, με ιδιαίτερες προβλέψεις σε σχέση με τους μόνιμους κατοίκους». Με άλλα λόγια, επιβεβαίωσε ότι θα προστεθούν νέα διόδια, ενισχύοντας το χαράτσωμα των εργαζομένων και του λαού, με τη «διαφορά» ότι θα είναι... αναλογικά!

Ακόμα, δείχνοντας ότι οι σχεδιασμοί της κυβέρνησης αφορούν την εξυπηρέτηση των στόχων της αστικής τάξης και όχι τις λαϊκές ανάγκες, πρόσθεσε ότι το «πρόβλημα» είναι πως «η Εγνατία είναι ένας αυτοκινητόδρομος 952 χλμ. περίπου, με ανεπαρκείς κάθετους οδικούς άξονες. Δηλαδή είναι ένας σχεδιασμός των διευρωπαϊκών δικτύων που δεν έχει υπηρετήσει ακόμα την δική μας χώρα. Δεν υπάρχουν ασφαλείς και αξιόπιστες συνδέσεις, ούτε με τα λιμάνια που διέρχεται η Εγνατία, ούτε με τις βιομηχανικές περιοχές, ούτε τις τουριστικές».

Η τοποθέτηση του ΚΚΕ

Ο βουλευτής του ΚΚΕ, Χρ. Κατσώτης, δήλωσε «παρών» όσον αφορά το διορισμό των δύο προτεινόμενων, λέγοντας ότι δεν είναι θέμα προσώπων αλλά το «ποιον εξυπηρετεί ο οργανισμός "Εγνατία ΑΕ". Αν τα έργα υποδομής καλυτερεύουν τη ζωή του λαού και συμβάλλουν στην παραγωγική ανάπτυξη της χώρας ή όχι». Τόνισε ότι το μέλλον της Εγνατίας είναι, «όπως φαίνεται και στο κείμενο που μας μοιράσατε, η αποκρατικοποίηση». Ομως, πρόκειται, όπως τόνισε, «για έναν πολύ μεγάλο οργανισμό με έργα στην Αλβανία, στη Σερβία και αλλού. Με έργα στο Β. Αιγαίο, αλλά και σε όλα τα νησιά, με 200 εργαζόμενους, στην πλειοψηφία τους επιστήμονες (...) Εμείς λέμε ότι η "Εγνατία Οδός" αφού έχει ένα τέτοιο έργο και μπορεί πράγματι στο μέλλον να αναλάβει και άλλα, θα πρέπει να ανήκει στο Δημόσιο, να αναλαμβάνει έργα που έχει ανάγκη σήμερα η χώρα μας και να μην προχωρήσει η αποκρατικοποίησή της».

Κάνοντας αναφορά και στο θέμα των διοδίων τόνισε πως «είμαστε κάθετα αντίθετοι στα διόδια», υπογραμμίζοντας ότι «πρόκειται για ληστεία», αφού «ο εργαζόμενος, ο απλός Ελληνας πολίτης καλείται να πληρώσει ένα έργο δύο και τρεις φορές. Πήγαινε - έλα από δω μέχρι την Αλεξανδρούπολη, πληρώνεις 28 διόδια. Ε, δεν πάει άλλο».