Eurokinissi |
Από τους δύο προτεινόμενους έγινε ξεκάθαρο ότι αυτό που αναλαμβάνουν είναι να φέρουν σε πέρας την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με το διαγωνισμό να αναμένεται τον Απρίλη.
Ο υπουργός καταρχήν επέρριψε ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ για τον άγονο διαγωνισμό, λέγοντας ότι «θα πρέπει να απολογηθούν όσοι σχεδίασαν τον διαγωνισμό γιατί απέτυχε», ενώ ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση θα προωθήσει με αποφασιστικότητα την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας, γιατί «αυτό είναι μία δέσμευση όχι μόνο σε σχέση με τους δανειστές αλλά το έχει ζητήσει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή».
Είπε ακόμα ότι η ιδιωτικοποίηση αφορά τη μετατροπή της Ελλάδας σε διαμετακομιστικό κόμβο, αλλά και τη σύνδεση του σιδηρόδρομου με τα «εμπορευματικά κέντρα όπως το Θριάσιο» και την ανάπτυξη «μεταποιητικών δραστηριοτήτων». Οπως σημείωσε, τέτοια εμπορευματικά κέντρα, πέρα από το Θριάσιο - το οποίο βρίσκεται επίσης σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης - προωθούνται στην Αλεξανδρούπολη, στη Λάρισα «και ψάχνουμε και άλλα σημεία». Πρόκειται για σχεδιασμούς που δεν αφορούν τις λαϊκές ανάγκες, αλλά αυτές των επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών.
Οι εκπρόσωποι των άλλων αστικών κομμάτων ψήφισαν «παρών» ασκώντας διαχειριστικού τύπου κριτική, ενώ η Χρυσή Αυγή απείχε από την ψηφοφορία.
Την κάθετη αντίθεση του ΚΚΕ σε αυτούς τους σχεδιασμούς, και κατά συνέπεια στους προτεινόμενους, χωρίς να τίθεται προσωπικό θέμα, όπως και συνολικά στις ιδιωτικοποιήσεις που προωθεί η κυβέρνηση, εξέφρασε ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης, τονίζοντας: «Εχουμε πει πολλές φορές ότι εμείς θέλουμε οι φορείς αυτοί να λειτουργούν προς όφελος του κοινωνικού συνόλου, των λαϊκών αναγκών».
Επισήμανε τις ευθύνες των προηγούμενων κυβερνήσεων και της σημερινής όσον αφορά «την κατάσταση με τους εργαζόμενους στο σιδηρόδρομο. Με το ότι λείπουν μηχανοδηγοί, λείπει προσωπικό, υπάρχει έλλειψη ανταλλακτικών, δεν αποκαθιστώνται οι βλάβες. Ολα αυτά είναι σε μία εξελικτική πορεία - δεν έγιναν τώρα βεβαίως - και συνεχίζουν». Ενώ προειδοποίησε ότι από τις ελλείψεις αυτές σε συνδυασμό με τη μεγάλη εντατικοποίηση της δουλειάς των εργαζομένων καραδοκεί ο κίνδυνος ατυχήματος.
Τόνισε ακόμα ότι «οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας πάνε πίσω και επιπρόσθετα οι εργαζόμενοι ανησυχούν τι θα γίνει με την ιδιωτικοποίηση. Μέχρι τώρα αυτό που συνήθως γίνεται είναι απολύσεις, αλλαγή των εργασιακών σχέσεων, επιδείνωση της ζωής των εργαζομένων, εργασιακή ζούγκλα». Επισήμανε ότι «στα τρένα δεν μπορεί να υπάρχει έλλειψη προσωπικού, δεν μπορεί να μην έχουμε ασφαλή, σίγουρα τρένα και βέβαια με φτηνό εισιτήριο».