ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Τα ξεπουλάνε φτηνότερα απ' τη βίλα της... Εκάλης!

Επιχειρώντας να κατατροπώσει όσους έχουν το θράσος να την αμφισβητούν ότι «δεν παράγει έργο» στον τομέα των ιδιωτικοποιήσεων, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ξεπουλά μέχρι την Τετάρτη 25 Ιούλη, το μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας και της Αν. Μεσογείου

Κυριακή 22 Ιούλη 2001

Προϋπόθεση που θέτει η κυβέρνηση για το ξεπούλημα είναι η διατήρηση το πολύ 1.400 θέσεων εργασίας από τους 2.000 που εργάζονται σήμερα. Αυτό όμως σε πρώτη φάση, αφού και ο ιδιώτης που θα το βάλει στο χέρι, έχει το δικαίωμα να προχωρήσει σε παραπέρα μείωση του προσωπικού
Η λέξη σκάνδαλο, είναι πολύ αδύνατη, για να περιγράψει κανείς την απόφαση της κυβέρνησης να πουλήσει τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Και το σκάνδαλο, δεν έγκειται στην ιδιωτικοποίηση - αφού η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έχει επιλέξει και ακολουθεί πιστά το δρόμο που χάραξε η Θάτσερ - αλλά στο γεγονός ότι στην κυριολεξία ξεπουλά τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με την αξιόλογη «προίκα τους», όσο θέλει να πουλήσει η Δ. Λιάνη - Παπανδρέου τη βίλα της Εκάλης και μάλιστα... χωρίς τα έπιπλα! Του λόγου το αληθές, βεβαιώνουν οι προσφορές των υποψήφιων αγοραστών - που ανοίχτηκαν και δημοσιοποιήθηκαν την περασμένη βδομάδα - και οι δηλώσεις της Δ. Λιάνη - Παπανδρέου, ότι είναι πρόθυμη να πουλήσει τη βίλα της Εκάλης αντί του ποσού των 2,5 δισ. δραχμών. Στην ουσία, δηλαδή, ο ελληνικός λαός, καλείται να πληρώσει κι από πάνω, για να υλοποιηθεί η σκανδαλώδης απόφαση της κυβέρνησης να παραδώσει στο ιδιωτικό κεφάλαιο τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και να εισπράξει σαν αντάλλαγμα, το πολύ μέχρι 1,5 δισ. δραχμές.

Και όταν λέμε, ο ελληνικός λαός καλείται να πληρώσει, για την ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, κυριολεκτούμε. Πρόκειται, ίσως για την πρώτη φορά, που το ελληνικό δημόσιο θα πληρώσει περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια δραχμές για την ιδιωτικοποίηση μιας επιχείρησης και θα εισπράξει - αν εισπράξει - το εξευτελιστικό ποσό των 1 - 1,5 δισεκατομμύριων δραχμών!

Ας πάρουμε τα πράγματα, με τη σειρά:

Την περασμένη βδομάδα, η κυβέρνηση δημοσιοποίησε τα αποτελέσματα των δύο - μόνο - δεσμευτικών προσφορών που κατατέθηκαν, από τους υποψήφιους αγοραστές των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Ηταν οι προσφορές της γερμανικής εταιρίας HDW και του Ομίλου Ταβουλάρη (στη δεκαετία που ελέω ΠΑΣΟΚ έγινε ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων Ελευσίνας και Νεωρίου Σύρου καταβάλλοντας συμβολικά ποσά). Το ποσό και των δύο προσφορών, φτάνει μόλις στα 2,5 δισεκατομμύρια δραχμές, που είναι υποπολλαπλάσιο για τα καθ' εαυτά οικονομικά μεγέθη του ναυπηγείου, αλλά και για τη σημαντικότητα που έχει το ναυπηγείο στην ασφάλεια της χώρας και την απασχόληση.

Συγκεκριμένα η γερμανική εταιρία HDW, προσφέρει ως τίμημα 1,5 δισεκατομμύρια δραχμές και μάλιστα υπό προϋποθέσεις. Από την πλευρά του, ο Ν. Ταβουλάρης - που ανήκει στα «νέα τζάκια» του ΠΑΣΟΚ (έγινε ξαφνικά αφεντικό στα Ναυπηγεία Νεωρίου και Ελευσίνας) - προσφέρει... 1 δισεκατομμύριο δραχμές. Αξίζει εδώ να σημειωθεί, το εξής, αποκαλυπτικό, που τεκμηριώνει και το μέγεθος του σκανδάλου. Ο Ν. Ταβουλάρης προσφέρει σήμερα για την εξαγορά των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά το συμβολικό ποσό των 1,5 δισ. δραχμών, όταν ο ίδιος πρόσφερε και εξαγόρασε τα δύο μικρότερα ναυπηγεία - του Νεώριου Σύρου και Ελευσίνας - με 2,6 και 30 δισ. δραχμές αντίστοιχα.

Είναι γεγονός, ότι ως κομμουνιστές και «Ρ», τα ζητήματα του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας, δεν τα εξετάζουμε λογιστικά, δηλαδή μόνο από το ύψος του οικονομικού τιμήματος. Οι θέσεις είναι ξεκάθαρες. Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και των δημόσιων επιχειρήσεων, πολύ δε περισσότερο όταν αυτές χαρακτηρίζονται στρατηγικής σημασίας για τη χώρα. Στην προκειμένη περίπτωση, η ιδιωτικοποίηση του Σκαραμαγκά, προσλαμβάνει διαστάσεις τεράστιου οικονομικού και πολιτικού σκανδάλου - γεγονός που τεκμηριώνεται από τα ίδια τα στοιχεία της προσφοράς για την ιδιωτικοποίησή τους - και η έκφραση «ξεπούλημα» δεν αποτυπώνει την πραγματικότητα.

Για να ιδιωτικοποιηθούν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ο ελληνικός λαός καλείται να πληρώσει περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια δραχμές μόνο σε «ζεστό» χρήμα, πέρα από όλες τις λοιπές επιπτώσεις για την εθνική οικονομία, την ασφάλεια της χώρας και την απασχόληση.

Πωλείται... όπως είναι «επιπλωμένο»

Μια σύντομη παράθεση ορισμένων μόνο οικονομικών στοιχείων για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά είναι αρκετή να αποδείξει το μέγεθος του σκανδάλου. Παραθέτουμε ένα απόσπασμα από την Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος που δόθηκε στη δημοσιότητα από τον σύμβουλο ιδιωτικοποίησης «Alfa Finance» στις 9 Φλεβάρη.

Σαν καλός «μεσίτης», η εταιρία «Alfa Finance», ενημέρωνε τους υποψήφιους αγοραστές των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, από τα οποία η ελληνική κυβέρνηση ήθελε να «απαλλαγεί», για τα πλεονεκτήματα της προς ιδιωτικοποίηση εταιρίας. Στα πλαίσια αυτά υπογράμμιζε μεταξύ άλλων, ότι:

«... Η Εταιρία, είναι το μεγαλύτερο σε δυναμικότητα ναυπηγείο στην Ελλάδα και στην Ανατολική Μεσόγειο» και πως «δραστηριοποιείται στους πιο κάτω τομείς:

Οι εγκαταστάσεις της Εταιρίας βρίσκονται στο Σκαραμαγκά Αττικής σε μια έκταση 832 στρεμμάτων. Οι εγκαταστάσεις περιλαμβάνουν και 3 πλωτές δεξαμενές χωρητικότητας 30.000, 37.000 και 60.000 DWT καθώς και δύο μόνιμες δεξαμενές χωρητικότητας 250.000 και 500.000 DWT, με την τελευταία να αποτελεί μία από τις τέσσερις που κατασκευάστηκαν ποτέ στην Ευρώπη».

Εκτός από αυτά που ανέφερε προ μηνών η πρόσκληση ιδιωτικοποίησης, δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι η πώληση του Σκαραμαγκά συνοδεύεται με δέσμη αντεργατικών μέτρων, όπως:

Ταυτόχρονα, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα πουληθούν στον ιδιώτη που θα είναι ο τυχερός, απαλλαγμένα από χρέη - όπως γίνεται σ' αυτές τις περιπτώσεις - και άλλα «βάρη». Στα πλαίσια αυτά, πρέπει να πληρώσουμε:

Κι όμως, η κυβέρνηση εμφανίζεται περήφανη, για το ξεπούλημα του μεγαλύτερου ναυπηγείου της χώρας και της Αν. Μεσογείου, αφού ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης, την περασμένη Τετάρτη, επικαλέστηκε σαν ένα από τα «θετικά στοιχεία» για την καλή πορεία της οικονομίας, το άνοιγμα των προσφορών (έγινε την περασμένη Δευτέρα) για την εξαγορά των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και της τράπεζας ΕΤΒΑ, για να προσθέσει - με νόημα - ότι η κυβέρνησή τους θα συνεχίσει με συνέπεια την ίδια πολιτική, στην κατεύθυνση, όμως, «εμβάθυνσης» των ιδιωτικοποιήσεων.

Αν τελικά, η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην ολοκλήρωση αυτού του πρωτοφανούς σκανδάλου, και θα παραδώσει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά σε έναν από τους δύο υποψήφιους μνηστήρες, αυτό θα το πληροφορηθούμε σε 3 μέρες. Οπως έχει ανακοινωθεί, επίσημα, την ερχόμενη Τετάρτη η κυβέρνηση θα ανακοινώσει τον... πλειοδότη του διαγωνισμού...


Σταμάτης ΖΗΣΙΜΟΥ