Αμεσο έλεγχο όλων των πλοίων ζητούν ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ. Εξαιρετικά επικίνδυνο αποδείχτηκε μετά τις καταγγελίες των σωματείων όλο το σύστημα πρυμνοδέτησης του «Αίολος Εξπρές 2». Με βλάβη στον καταπέλτη ταξίδευε πλήρες επιβατών το «Χάι Σπιντ 1»
Σε ένα ακόμη ταχύπλοο επιβατικό το «Χάι Σπιντ 1» παρουσιάστηκε σε δύο κατά σειρά λιμάνια σοβαρό πρόβλημα στον καταπέλτη του με αποτέλεσμα τελικά να διαταχθεί η επιστροφή του στον Πειραιά. Οπως και στην περίπτωση του «Αίολος Εξπρές 2» σοβαρά ερωτηματικά δημιουργούνται από τη στάση των αρμόδιων λιμενικών αρχών, που με τη διαπίστωση της πρώτης βλάβης του «Χάι Σπιντ 1» δε σταμάτησαν το πλοίο, αλλά του επέτρεψαν να συνεχίσει. Ετσι το πλοίο έφυγε από το λιμάνι της Σίφνου με βλάβη στον καταπέλτη και 383 επιβάτες, πήγε στη Μήλο όπου παρουσιάστηκε νέα βλάβη στον καταπέλτη. Αλλά και εκεί το πλοίο δε σταμάτησε και του επετράπη να γυρίσει στον Πειραιά με 604 επιβάτες! Η ταλαιπωρία για τους επιβάτες δεν τέλειωσε στον Πειραιά όπου χρειάστηκε ένα γερανοφόρο και ένα απορριμματοφόρο για να ανοίξει ο καταπέλτης.
Την ανάγκη για πλήρη και ουσιαστικό έλεγχο όλων των πλοίων, καθώς και τη συμμετοχή εκπροσώπων των ναυτεργατικών σωματείων στις επιθεωρήσεις πλοίων σημειώνουν με ανακοίνωσή τους η Ενωση Μηχανικών (ΠΕΜΕΝ) και η Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής (Στέφενσων). «Τα καθημερινά γεγονότα στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες επιβεβαιώνουν τις τεκμηριωμένες καταγγελίες των διοικήσεων των σωματείων ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και των ναυτεργατών, για τους κινδύνους που προκύπτουν από την αντιναυτεργατική πολιτική της κυβέρνησης - ΥΕΝ, που συντηρεί και ενισχύει την εφοπλιστική ασυδοσία, για την αύξηση των κερδών του εφοπλιστικού κεφαλαίου με οδυνηρές συνέπειες για τους επιβάτες και τα πληρώματα των πλοίων», αναφέρουν τα δύο σωματεία και συνεχίζουν: «Το αμαρτωλό δίδυμο Νηογνώμονες - Κλάδος Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων όχι μόνο δεν ελέγχει την πραγματική κατάσταση των πλοίων, αλλά αναλαμβάνοντας εγκληματικές ευθύνες, συγκαλύπτουν σοβαρά προβλήματα που διαπιστώνονται με συνέπεια να θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή των ναυτεργατών και επιβαινόντων». Τα σωματεία αναφέρουν ως χαρακτηριστική περίπτωση όσα συνέβησαν στο «Αίολος Εξπρές 2» και ζητούν επιπρόσθετα την απαρέγκλιτη εφαρμογή της 8ωρης ημερήσιας εργασίας στα ακτοπλοϊκά.