ΠΡΩΗΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
Δεν αφήνουν ούτε σπιθαμή για πράσινο!

Κακόγουστο ανέκδοτο και πρόκληση αποδεικνύονται τα περί...«μεγαλύτερου πάρκου της Ευρώπης»

Πέμπτη 20 Σεπτέμβρη 2001

Η κάτοψη που δείχνει τη διάταξη των εγκαταστάσεων στο πρώην αεροδρόμιο
Ούτε σπιθαμή ελεύθερου χώρου φαίνεται πως δε θα μείνει στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού, αν υλοποιηθούν οι σχεδιασμοί της κυβέρνησης για τον τρόπο... αξιοποίησης του χώρου, ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.

Σύμφωνα με μελέτη που εκπονήθηκε για λογαριασμό της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Εργων - Ολυμπιακά Εργα (ΕΥΔΕ/ΟΕ) του ΥΠΕΧΩΔΕ, με βάση την οποία θα προκηρυχτεί το Ολυμπιακό συγκρότημα του Ελληνικού, η έκταση που πρόκειται να καταλάβουν οι Ολυμπιακές εγκαταστάσεις, φτάνει τα 2.210 στρέμματα, ενώ η συνολική έκταση του αεροδρομίου μαζί με την πρώην αμερικανική βάση είναι 5.800 στρέμματα!

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη συγκεκριμένη μελέτη δε συμπεριλαμβάνονται:

Αν προσθέσει κανείς τις επιφάνειες που πρόκειται να καταλάβουν οι παραπάνω εγκαταστάσεις, τότε η περιβόητη εξαγγελία του πρωθυπουργού για «το μεγαλύτερο πάρκο της Ευρώπης» μάλλον αποτελεί ένα σύντομο και κακόγουστο ανέκδοτο. Είναι άλλωστε γνωστό ότι μεγάλα συμφέροντα διεκδικούν την έκταση, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι στο γραφείο του πρωθυπουργού υπάρχει ήδη ένα σχέδιο εκτεταμένης οικοπεδοποίησης (όπως προέβλεπε και η γνωστή έκθεση Σπράου) του χώρου. Είναι επίσης γνωστές οι συζητήσεις που γίνονται τελευταία να χωροθετηθεί στο χώρο του Ελληνικού ακόμη και το γήπεδο της ΠΑΕ Παναθηναϊκός...

Τι προβλέπει η μελέτη

Η μελέτη της ΕΥΔΕ/ΟΕ αφορά την κατασκευή γηπέδων: μπέιζμπολ, σόφτμπολ, χόκεϊ, μπάσκετ και χάντμπολ, ξιφασκίας, συμπληρωματικές λειτουργίες για τις εγκαταστάσεις αναμετάδοσης εικόνας, καθώς και χώρους φιλοξενίας των χορηγών και δημόσιους χώρους διακίνησης και εξυπηρέτησης των θεατών.

Αναλυτικά, τα αθλητικά συγκροτήματα που προβλέπονται είναι:

Επιπλέον, στον ευρύτερο χώρο θα εγκατασταθούν υποστηρικτικές υπηρεσίες της «Αθήνα 2004», που θα χρησιμοποιήσουν τις υπάρχουσες κτιριακές υποδομές του παλιού αεροδρομίου για τις ανάγκες: του στόλου οχημάτων της, τη διαχείριση προμηθειών του συγκροτήματος, την ασφάλεια της περιοχής του Ολυμπιακού Πόλου κ.ά.

Η «μεταολυμπιακή χρήση»

Από το σύνολο των παραπάνω χώρων προβλέπεται να κατασκευαστούν και να παραμείνουν ως μόνιμες εγκαταστάσεις και στη μετα-Ολυμπιακή περίοδο:

Η πρόσβαση στο Ελληνικό

Οι ανάγκες προσπελασιμότητας των εγκαταστάσεων θα εξυπηρετούνται από:


Κ.Π.