ΟΛΜΕ
Λείπουν 5.500 καθηγητές

Καταγγελίες της ομοσπονδίας για ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς και βιβλία

Παρασκευή 5 Οχτώβρη 2001

Από παλιότερη κινητοποίηση εκπαιδευτικών με πρωτοβουλία του συντονιστικού των ΕΛΜΕ, έξω από το υπουργείο Παιδείας
Με σοβαρές ελλείψεις σε βιβλία και εκπαιδευτικούς ξεκίνησε και πάλι η σχολική χρονιά στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας. Την πραγματικότητα αυτή που βιώνουν εδώ και ένα μήνα, από την έναρξη της χρονιάς, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί, επιβεβαίωσε χτες η ΟΛΜΕ που έκανε λόγο για ελλείψεις 5.500 εκπαιδευτικών. Τα στοιχεία για τις ελλείψεις αυτές παρουσίασε χτες σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η ΟΛΜΕ, ο πρόεδρος της οποίας, Ν. Τσούλιας, σημείωσε ως βασική αιτία για το πρόβλημα την υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στον κακό προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας.

Από την Αθήνα μέχρι τον Εβρο υπάρχουν ελλείψεις σε βιβλία κυρίως Φυσικής, Χημείας, Γεωμετρίας, Βιολογίας όλων σχεδόν των τάξεων του Λυκείου, ενώ ακόμα πιο έντονα είναι τα προβλήματα στα ΤΕΕ που παρουσιάζουν ελλείψεις τόσο σε βιβλία όσο και σε εργαστήρια. Ειδικά στα ΤΕΕ λείπουν 240 τίτλοι βιβλίων των κατευθύνσεων, που οι μαθητές θα κληθούν να προμηθευτούν από το εμπόριο, όμως δεν έχουν ενημερωθεί ακόμα για τη διαδικασία μέσω της οποίας θα τα πάρουν.

Στο ένα τρίτο των σχολείων της χώρας, για τα οποία η ΟΛΜΕ διαθέτει στοιχεία, οι ελλείψεις καθηγητών φτάνουν και ξεπερνούν τις 2.500 και υπολογίζεται ότι στο σύνολο των σχολείων οι κενές θέσεις φτάνουν τις 5.500. Ενδεικτικά αναφέρθηκαν τα λειτουργικά κενά εκπαιδευτικών σε συγκεκριμένες περιοχές: Αιτωλοακαρνανία 320, Θεσπρωτία 80, Ανατολική Αττική 80, Γ' Αθήνας 140, Ηράκλειο 270, Ρέθυμνο 65, Αρκαδία 110, Ηλεία 130, Αχαΐα 250, Δωδεκάνησα 300, Λήμνος 20, Καβάλα 70, Καστοριά 50, Πέλλα 116, Εβρος 100, Πιερία 50, Ευρυτανία 40. Από το σύνολο των λειτουργικών κενών, περίπου τα 3.000 υπολογίζεται ότι αφορούν τεχνικές ειδικότητες.

Απέναντι σ' όλα αυτά, τα οποία φέρνουν το υπουργείο Παιδείας μπροστά σε τεράστιες ευθύνες, οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ επανέλαβαν την ανάγκη αύξησης των παρεχόμενων δαπανών και πολύμορφης στήριξης του εκπαιδευτικού, με γενναία αύξηση του αριθμού των καθηγητών που συμμετέχουν στα προγράμματα επιμόρφωσης και αύξηση των εκπαιδευτικών αδειών, αντί της περικοπής τους που προωθεί το υπουργείο Παιδείας. Επιπλέον, αναφερόμενος στα οικονομικά αιτήματα του κλάδου, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ είπε ότι η αντιμετώπιση «παραμέλησής» του από την πλευρά του υπουργείου «απαξιώνει τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου». Το ΔΣ της ΟΛΜΕ θα συνεδριάσει τη Δευτέρα για να καταλήξει το διεκδικητικό του πλαίσιο και την ίδια μέρα αναμένεται να συζητήσει και για το ζήτημα της αξιολόγησης ενώ ανοιχτό άφηναν το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων.