ΓΑΛΛΙΑ
Απεργιακή απάντηση στις νέες αντιλαϊκές ανατροπές
Παρασκευή 23 Μάρτη 2018

Από χτεσινή απεργιακή φρουρά του Συνδικάτου των Σιδηροδρομικών στις Βερσαλλίες
ΠΑΡΙΣΙ.--

Την ανάγκη του συλλογικού αγώνα ανέδειξαν χτες χιλιάδες εργαζόμενοι από χώρους του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα (από την εκπαίδευση μέχρι τις Μεταφορές και τμήματα της βιομηχανίας), στη Γαλλία, που συμμετείχαν στις απεργιακές και άλλες κινητοποιήσεις που είχαν προκηρυχτεί ενάντια στις νέες αντιλαϊκές ανατροπές που προωθεί η κυβέρνηση Μακρόν - Φιλίπ. Μεταξύ άλλων, οι απεργοί ζήτησαν την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου που ολοκληρώνει την «απελευθέρωση» των Σιδηροδρόμων (SNCF), όπως και των αλλαγών που επιταχύνονται στο Δημόσιο (με μείωση προσωπικού κ.λπ.), για την καλύτερη προσαρμογή του κρατικού μηχανισμού στις σύγχρονες ανάγκες του κεφαλαίου.

Χτες το απόγευμα αναμένονταν πάνω από 150 συγκεντρώσεις σε ολόκληρη τη χώρα, ενώ στο Παρίσι είχε προγραμματιστεί κεντρική συγκέντρωση στην πλατεία της Βαστίλλης.

Στην πρώτη γραμμή για την επιτυχία των κινητοποιήσεων μπήκαν οργανώσεις που συσπειρώνονται στην ταξική Παγκόσμια Συνδικαλιστική Ομοσπονδία, όπως η Federacion National des Industries Chimiques - FNIC (Εθνική Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Χημικές Βιομηχανίες) και το Συνδικάτο των Σιδηροδρομικών στις Βερσαλλίες (CGT Cheminots de Versailles), αναδεικνύοντας την ανάγκη για κοινή δράση των εργαζομένων από κάθε κλάδο, δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ενάντια σε συντεχνιακές λογικές και πρακτικές των συμβιβασμένων συνδικαλιστικών ηγεσιών. Επίσης, προσπάθησαν να φωτίσουν τον ταξικό χαρακτήρα των μέτρων, ότι αυτά υπαγορεύονται από τις ανάγκες του κεφαλαίου και για αυτό προχωρούν σε κάθε χώρα, στο όνομα της «ανάπτυξης» που τάζουν στους εργάτες αλλά για εκείνους μόνο δεινά φέρνει, και γι' αυτό πρέπει να την αντιπαλέψουν.

Ενδεικτική είναι η προκήρυξη που κυκλοφόρησε η CGT Cheminots de Versailles, με συγκεκριμένα στοιχεία από τις συνέπειες που έφερε η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων στη Βρετανία, αναφέροντας ότι εξαιτίας της μείωσης των μέτρων ασφαλείας αυξήθηκαν οι θάνατοι από ατυχήματα (70 σε μια δεκαετία). Ακόμα, η προκήρυξη σημειώνει το σημαντικά μεγαλύτερο κόστος μετακινήσεων στις πόλεις όπου προχώρησε η ιδιωτικοποίηση, αλλά και ότι το Δημόσιο (δηλαδή οι φορολογούμενοι) είναι αυτό που συχνά - πυκνά «λούζεται» τα χρέη των συνολικά 26 εταιρειών που διαχειρίζονται το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Αλλωστε, όλο το προηγούμενο διάστημα το Συνδικάτο προσπάθησε να ενημερώσει για τις αλλαγές το επιβατικό κοινό, καλώντας το σε κοινό αγώνα, καταγγέλλοντας τόσο το χτύπημα των δικαιωμάτων των εργαζομένων όσο και τις συνέπειες για τους επιβάτες (κόστος, ασφάλεια κ.λπ.) που φέρνει η παράδοση των Μεταφορών στο μεγάλο κεφάλαιο.