Μόνο το ΚΚΕ καταψήφισε επί της αρχής το αντεργατικό νομοσχέδιο, που αυξάνει παράλληλα τους κινδύνους για την ασφάλεια στη θάλασσα
Ανεξάρτητα από τις «αποχρώσεις» στην ψηφοφορία επί της αρχής, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, Ενωση Κεντρώων, Ποτάμι και ναζιστική Χρυσή Αυγή άφησαν κατά μέρους χτες τις κοκορομαχίες τους και συμπαρατάχτηκαν με την κυβέρνηση στο πλευρό των εφοπλιστών, αναπαράγοντας την κοροϊδία και τα προκλητικά επιχειρήματα ότι η Οδηγία προστατεύει τάχα τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών, επειδή προβλέπει «κοινωνικό διάλογο» πριν από τις ομαδικές απολύσεις!
Στην ψηφοφορία επί της αρχής, με εξαίρεση το Ποτάμι που ψήφισε «υπέρ», όλα τα άλλα κόμματα ψήφισαν «παρών», λόγω ορισμένων παρατηρήσεων σε επιμέρους άρθρα του νομοσχεδίου. Μόνο το ΚΚΕ καταψήφισε το νομοσχέδιο, το οποίο η ειδική αγορήτρια του Κόμματος Δ. Μανωλάκου χαρακτήρισε «βαθιά αντεργατικό και επικίνδυνο για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα».
Οπως ανέφερε, με το νομοσχέδιο αυτό η κυβέρνηση προσφέρει «πολλά πασχαλινά δώρα» στους εφοπλιστές και συνολικά το κεφάλαιο. Συγκεκριμένα, ανοίγει το δρόμο για ομαδικές απολύσεις στα καράβια με τη σφραγίδα του εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού, αφού όπως προβλέπεται, το πόσοι θα «φαγωθούν» θα είναι αποτέλεσμα «κοινωνικού διαλόγου» με τους «εκπροσώπους των ναυτεργατών», οι οποίοι όμως θα διορίζονται από τη νόθα πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΝΟ και θα συμμετέχουν στην Ειδική Διαπραγματευτική Ομάδα ή το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Εργαζομένων, στα όργανα δηλαδή του «κοινωνικού εταιρισμού».
Απαντώντας στους αποπροσανατολιστικούς ισχυρισμούς του αρμόδιου υπουργού Π. Κουρουμπλή, αλλά και του υφυπουργού Ν. Σαντορινιού, ότι έτσι κι αλλιώς, ειδικά στα επιβατηγά πλοία δεν γίνονται ομαδικές απολύσεις γιατί υπάρχουν οι οργανικές συνθέσεις (δηλαδή συγκεκριμένος αριθμός και ειδικότητα ναυτεργατών), ανέδειξε την κοροϊδία, επισημαίνοντας ότι οι εφοπλιστές δρομολογούν και αποδρομολογούν τα πλοία ανάλογα με την κερδοφορία τους, απολύοντας κατά δεκάδες τους ναυτεργάτες, οι οποίοι εκβιάζονται για να μη διεκδικήσουν ούτε την απόλυση, ενώ ειδικά το χειμώνα αποδρομολογούνται τα 2/3 του ακτοπλοϊκού στόλου.
Το νομοσχέδιο προβλέπει περαιτέρω διευκολύνσεις και στους εφοπλιστές των σκαφών αναψυχής, οι οποίοι έχουν ήδη απαλλαχθεί από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης και δασμών καυσίμων, ενώ έχουν επιβληθεί ατομικές συμβάσεις εργασίας και μείωση των οργανικών συνθέσεων. Ακόμα, μειώνει και τα πρόστιμα που αφορούν την ασφάλεια επιβατών και ναυσιπλοΐας.
Η Δ. Μανωλάκου επισήμανε ότι είναι τέτοια η πρεμούρα της κυβέρνησης να ικανοποιήσει το εφοπλιστικό κεφάλαιο, που έφτασε μέσω του υπουργείου Εργασίας να βάλει ναυτεργάτες και μεταλλεργάτες να δουλεύουν απροστάτευτοι σε πλοίο γεμάτο αμίαντο, παρά την απαγόρευση των εργασιών που είχε δώσει η Μεικτή Επιτροπή Ελέγχου μετά από την επιβεβαίωση του αμίαντου από τον «Δημόκριτο».
Την ίδια ώρα, ακόμα και για τα ψίχουλα των 600 ευρώ ετησίως για τη σίτιση των σπουδαστών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (1,64 ευρώ τη μέρα), για το οποίο κόμπασε χτες ο υπουργός ότι η κυβέρνηση το επανέφερε, προβλέπονται προϋποθέσεις για την καταβολή του, όπως είναι η επίδοση των σπουδαστών.