Eurokinissi |
Με το επιχείρημα ότι «σήμερα, όπως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα, έχουμε ένα λύκειο χωρίς την τελευταία τάξη», το υπουργείο Παιδείας προχωρά ακριβώς στη φροντιστηριοποίησή της, την πλήρη προσαρμογή στη διαδικασία πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Μέχρι στιγμής, δεν έχουν γίνει ολοκληρωμένες ανακοινώσεις για το νέο σύστημα, ωστόσο από τα όσα έχουν κατά καιρούς είτε ειπωθεί επίσημα είτε διαρρεύσει, προκύπτει η οικοδόμηση ενός ακόμα πιο ταξικού και προσανατολισμένου στην εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση Λυκείου, με την όποια μορφωτική διαδικασία να σταματά στην Α' τάξη και στη συνέχεια να λειτουργεί σαν φροντιστήριο, με συγχωνεύσεις και επιλογή μαθημάτων που οδηγούν στην εισαγωγή στα πανεπιστήμια στις επόμενες τάξεις και διπλές πανελλαδικού τύπου εξετάσεις στην Γ' τάξη.
Στο μεταξύ, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε πως ορίζονται διαφορετικά οι συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων για τις σχολές που ανήκουν σε κοινή ομάδα (σχολές δηλαδή στις οποίες έχουν πρόσβαση οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ από όλους τους τομείς) από συντελεστές που ισχύουν για τις σχολές που έχουν πρόσβαση οι απόφοιτοι του κάθε τομέα χωριστά.
Σύμφωνα με την απόφαση, που θα ισχύσει από την επόμενη σχολική χρονιά (2018 - 2019), για τις σχολές στις οποίες έχουν πρόσβαση οι απόφοιτοι του κάθε τομέα ξεχωριστά, οι συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων θα είναι: Για τα Μαθηματικά και την Ελληνική Γλώσσα συντελεστής 1,5 και για τα δύο μαθήματα ειδικότητας συντελεστής 3,5. Για τις σχολές της κοινής ομάδας, όπου έχουν πρόσβαση οι απόφοιτοι όλων των τομέων των ΕΠΑΛ, οι συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων θα είναι: Για τα Μαθηματικά και την Ελληνική Γλώσσα συντελεστής 3,5 και για τα δύο μαθήματα ειδικότητας συντελεστής 1,5.