ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» - ΠΕΕΜΑΓΕΝ
Καλούν τους ναυτεργάτες σε οργάνωση και αγώνα για τις Συλλογικές Συμβάσεις

Καταγγέλλουν παράλληλα την αβάντα που δίνει η «πλειοψηφία» της ΠΝΟ στην επίθεση των εφοπλιστών

Πέμπτη 26 Ιούλη 2018

Από κινητοποίηση ναυτεργατικών σωματείων στο υπουργείο Εργασίας
Σε αγωνιστική ετοιμότητα για απεργιακές κινητοποιήσεις, διεκδικώντας την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων με αυξήσεις, καλούν τους ναυτεργάτες τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ, μετά και τη χτεσινή νέα διαπραγματευτική συνάντηση ανάμεσα στην Ενωση των εφοπλιστών επιβατηγών πλοίων (ΣΕΕΝ) και τη διοίκηση της ΠΝΟ, για την υπογραφή ΣΣΕ για τους ναυτεργάτες αυτής της κατηγορίας πλοίων.

Οπως καταγγέλλουν τα τρία σωματεία, χαρακτηριστικό και αυτής της διαπραγματευτικής συνάντησης ήταν ο εμπαιγμός και η κοροϊδία σε βάρος των ναυτεργατών. Τόσο οι εφοπλιστές όσο και οι συνδικαλιστές του εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού, με επικεφαλής τον γγ της ΠΝΟ, Γ. Χαλά (ΔΑΚΕ), και του οπορτουνισμού, με πρωτεργάτη τον πρόεδρο της Ενωσης Ναυτών, Α. Νταλακογιώργο, αυτό που τελικά κάνουν είναι να «ροκανίζουν το χρόνο της θερινής περιόδου», υπονομεύοντας τις αγωνιστικές διαθέσεις των εργαζομένων του κλάδου.

Με το πρόσχημα των διαπραγματεύσεων «διαρκείας», οι εν λόγω δυνάμεις στη διοίκηση της ΠΝΟ απορρίπτουν κάθε φορά την πρόταση των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων για την ανάπτυξη απεργιακών αγώνων για υπογραφή και εφαρμογή κλαδικών ΣΣΕ με αυξήσεις, για αποκλειστικά δημόσια Κοινωνική Ασφάλιση για όλους τους ναυτεργάτες σε όλες τις κατηγορίες καραβιών, για οργανικές συνθέσεις που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες και πραγματικές ανάγκες, για το δικαίωμα στη δουλειά, την προστασία των ανέργων, ενάντια στον Ν.4387/2016 για το παραπέρα πετσόκομμα των συντάξεων κ.ά.

Οι εφοπλιστές, με αβάντα την πολιτική της κυβέρνησης και με τον εργοδοτικό - κυβερνητικό συνδικαλισμό να τους στρώνει το δρόμο, συνεχίζουν να δείχνουν την επιθετικότητά τους, αξιώνοντας μηδενικές αυξήσεις στις ΣΣΕ, περικοπή του επιδόματος που αφορά την πληρωμή των έξτρα δρομολογίων που κυριαρχούν την καλοκαιρινή περίοδο, όπως και του τελευταίου ημερομισθίου πριν από την απόλυση του ναυτεργάτη από το πλοίο.

ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, από την πλευρά τους, απαιτούν την άμεση συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ, «για κλιμάκωση του αγώνα με 24ωρη πανελλαδική απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, με προοπτική κλιμάκωσης και σχεδιασμό πολύμορφων κινητοποιήσεων στα ποντοπόρα, μεσογειακά και ακτοπλοϊκά φορτηγά πλοία», ενάντια στην επιθετικότητα των εφοπλιστών και της κυβέρνησης, για την προάσπιση των δικαιωμάτων των ναυτεργατών.

Συνθήκες γαλέρας με τεράστιους κινδύνους για ναυτεργάτες και επιβάτες

Την ίδια ώρα που φτάνουν ουσιαστικά να απαιτούν μείωση του μισθού, οι εφοπλιστές από κοινού με το υπουργείο Ναυτιλίας και την κυβέρνηση, για το κυνήγι του κέρδους, έχουν επιβάλει στα πλοία συνθήκες σύγχρονης γαλέρας: Αδιάκοπα δρομολόγια, εξαντλητικά ωράρια για τους ναυτεργάτες, που σε συνδυασμό με τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις και την υποσυντήρηση των καραβιών δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα σε βάρος της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Είναι ενδεικτικό, για παράδειγμα, το δρομολόγιο του πλοίου «ΣΙ ΤΖΕΤ», το οποίο αποπλέει από το λιμάνι του Πειραιά για Σίφνο - Μήλο - Φολέγανδρο - Θήρα - Αμοργό - Κουφονήσι - Μύκονο - Τήνο - Σύρο. Σύνολο 18 λιμάνια πηγαινέλα, γεγονός που σημαίνει ότι οι ναυτεργάτες είναι αδιάκοπα στο πόδι. 'Η το πλοίο «ΜΥΚΟΝΟΣ ΠΑΛΛΑΣ», το οποίο αποπλέει κάθε μέρα στις 4 μ.μ. από Πειραιά για Χανιά και ξαναφεύγει τα μεσάνυχτα της ίδιας μέρας από Σούδα για Πειραιά - πολυδιαφημίστηκε μάλιστα ακριβώς για το δρομολόγιο αυτό - ενώ είναι άγνωστο πότε προλαβαίνει το πλήρωμα να ξεκουραστεί, να πάρει καύσιμα, τροφοδοσία και να προβεί σε στοιχειώδη συντήρηση...

Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι βέβαια και οι απανωτές βλάβες. Χαρακτηριστικά, από την αρχή του Ιούλη μέχρι και χτες καταγράφηκαν 18 βλάβες σε ακτοπλοϊκά πλοία, χώρια άλλα περιστατικά, όπως οι προσαράξεις και οι μικρές προσκρούσεις αποτέλεσμα της κόπωσης. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα του επιβατηγού πλοίου «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ», το οποίο παρουσίασε δύο διαδοχικές βλάβες μέσα σε ένα 24ωρο. Χτες λόγω μηχανικής βλάβης καθυστέρησε να αποπλεύσει από το λιμάνι του Πειραιά με 480 επιβάτες. Μία μέρα πριν είχε και πάλι καθυστερήσει να αποπλεύσει από το λιμάνι της Σίφνου με 129 επιβάτες. Το πρόβλημα έχει εντοπιστεί στους ηλεκτροκινητήρες, παρ' όλα αυτά οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου και ο Νηογνώμονας του παρέχουν πιστοποιητικό αξιοπλοΐας...