Σελ. /28
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 19 Μάρτη 2025 - αριθ. φύλλου: 14708

ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Μεθοδεύουν τον τερματισμό της Προανακριτικής πριν καν ξεκινήσει!
  • Την απευθείας παραπομπή του στη Δικαιοσύνη ζήτησε ο Τριαντόπουλος | Αλλο ένα επεισόδιο στην επιχείρηση συγκάλυψης καταγγέλλουν οι βουλευτές του ΚΚΕ - μέλη της Προανακριτικής
  • Πρόκληση η κυβερνητική φιέστα με τον πρωθυπουργό στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών | ΚΚΕ: «Κούφιες» υποσχέσεις ενώ η κατάσταση πάει από το κακό στο χειρότερο
  • Αναπάντητα παραμένουν τα ερωτήματα που προκύπτουν από τα αποκαλυπτικά δημοσιεύματα του «Ριζοσπάστη»

ΣΕΛ.  4   -   5

Πέφτουν οι μάσκες του κράτους - δολοφόνου και των συμμάχων του

  • ΚΚΕ: Πραγματικός στόχος είναι ο αφανισμός του παλαιστινιακού λαού. Τεράστιες ευθύνες της ελληνικής κυβέρνησης, που συνεχίζει να στηρίζει το Ισραήλ. Να πάψει τώρα κάθε συνεργασία
  • Ο παλαιστινιακός λαός δεν είναι μόνος! Συγκεντρώσεις αλληλεγγύης και καταδίκης των ισραηλινών εγκλημάτων από την ΚΝΕ, την Παρασκευή 21 Μάρτη στις 7 μ.μ. | Στην Αθήνα στην πρεσβεία του Ισραήλ, στη Θεσσαλονίκη στον Λευκό Πύργο
  • Πρόκληση ο ελλιμενισμός ισραηλινών πολεμικών πλοίων στη Σούδα

2023, The Associated Press. Al


ΣΕΛ.  9   -   12

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
«Τέμπη» παντού

Την ώρα που ο πρωθυπουργός έστηνε ένα ακόμα σόου στο υπουργείο Μεταφορών, μοιράζοντας κούφιες υποσχέσεις για ασφαλή σιδηρόδρομο το ...2027, άλλη μια «βόμβα» που αφορά την ασφάλεια των μεταφορών αποκαλυπτόταν με πρωτοβουλία του ΚΚΕ, αυτήν τη φορά στην κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό.

Και αυτή η περίπτωση αναδεικνύει πως τα «Τέμπη» για τον λαό καραδοκούν παντού, ακριβώς επειδή τα πάντα καθορίζονται από το καπιταλιστικό κέρδος και τους σιδερένιους νόμους του, που υπηρετούν όλες οι κυβερνήσεις και συνθλίβουν τις λαϊκές ανάγκες.

Οι «αναλογίες» με το προδιαγεγραμμένο έγκλημα των Τεμπών είναι παραπάνω από αποκαλυπτικές. Τι αναδεικνύεται και στην περίπτωση του Μετρό;

Οτι «ο χρόνος είναι χρήμα» για τους επιχειρηματικούς ομίλους. Οι παραβάσεις σε σχέση με τις μελέτες έγιναν «για να εξοικονομηθεί χρόνος», όπως παραδέχτηκε στην απάντησή του ο υπουργός. Για τον ίδιο λόγο, τα ανύπαρκτα μέτρα ασφάλειας και η εντατικοποίηση μετατρέπουν τους χώρους δουλειάς σε παγίδες θανάτου, με έναν νεκρό εργαζόμενο κάθε τρεις μέρες.

Οτι οι επιχειρηματικές κόντρες και τα αντιτιθέμενα συμφέροντα, ο ανταγωνισμός ανάμεσα στους επιχειρηματικούς ομίλους αποτελεί «ναρκοπέδιο» για τον λαό και όχι - όπως λένε - παράγοντα που «διασφαλίζει καλύτερες και φτηνότερες υπηρεσίες». Στην περίπτωση του Μετρό, η μια εταιρεία πετάει το μπαλάκι στην άλλη, για να συγκαλύπτονται οι εγκληματικές ευθύνες κυβέρνησης και επιχειρηματικών ομίλων.

Οτι κανένας ουσιαστικός έλεγχος δεν υπάρχει, ενώ και όταν γίνεται, βάζει την ασφάλεια των εργαζομένων και του λαού στο ζύγι του «κόστους - οφέλους». Η εποπτεύουσα εταιρεία «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» καθυστέρησε να διαπιστώσει την παράβαση της μελέτης. Κι όταν το έκανε μετά από έξι μήνες (!) ανακοίνωσε ξεδιάντροπα ότι δεν υπάρχουν θέματα ασφαλείας, χωρίς αυτό να τεκμηριώνεται, ενώ δεν απαντά στο γιατί σταμάτησαν τα έργα εδώ και τρεις βδομάδες, αν δεν υπάρχει κίνδυνος.

Αποκαλυπτική είναι και η απάντηση του αρμόδιου υφυπουργού, ότι «οι εταιρείες που εκτελούν δημόσια έργα δίνουν μεγάλη σημασία στα μέτρα ασφάλειας γιατί αλλιώς καταστρέφεται η φήμη τους (!) και κατά συνέπεια η αξία τους στην αγορά!».

Με αυτό το χυδαίο μύθευμα των «εταιρειών που αυτοελέγχονται», όλες οι κυβερνήσεις έχουν νομοθετήσει - για παράδειγμα - να εγκρίνουν οι ...εφοπλιστές την αξιοπλοΐα των πλοίων, με τα γνωστά αποτελέσματα στα «Τέμπη της θάλασσας» («Αγία Ζώνη ΙΙ», «Σάμινα» και άλλα). Οπως με τα ίδια κριτήρια η ΕΕ έδινε όλες τις άδειες για να πηγαινοέρχονται οι συρμοί του θανάτου στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Ολα αυτά μάλιστα αφορούν υποδομές που φτιάχνονται στην καρδιά της Αθήνας, κάτω από κρίσιμες για τον λαό υποδομές, όπως νοσοκομεία, κεντρικές οδικές αρτηρίες κ.ά. Αποδεικνύεται έτσι ότι ο σχεδιασμός των υποδομών με κριτήριο το κέρδος και η άναρχη καπιταλιστική ανάπτυξη είναι από χέρι εχθρική και επικίνδυνη για τον λαό και τις ανάγκες του.

Αυτές μπορεί να τις φέρει στο προσκήνιο μόνο ο ίδιος με την πάλη του, σε συμπόρευση με το ΚΚΕ. Δυναμώνοντας την οργάνωση και τον αγώνα παντού, σε σύγκρουση με το κεφάλαιο, την ΕΕ, τις κυβερνήσεις και όλα τα κόμματα του συστήματος.

Κάνοντας πράξη το σύνθημα «ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας», που ακούστηκε από εκατομμύρια στόματα στην πρόσφατη απεργία και τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις, ο λαός μπορεί να περάσει στην αντεπίθεση για να επιβάλει το δίκιο του!


Eurokinissi

ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΓΡΑΜΜΗ 4 ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ
Κυνική ομολογία κυβέρνησης - κατασκευαστικής για τα προβλήματα ασφάλειας

Αποκαλυπτική η απάντηση του υφυπουργού Μεταφορών - Υποδομών σε Ερώτηση του ΚΚΕ. Να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα και να σπείρει εφησυχασμό προσπαθεί η «Ελληνικό Μετρό». Νέες σοβαρές καταγγελίες εργαζομένων


ΣΕΛ.  5


ΤΡΑΜΠ - ΠΟΥΤΙΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ
Συμφωνία για «τεχνικές διαπραγματεύσεις»

ΣΕΛ.  25
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Επιχορήγηση 2,5 δισ. ευρώ στους τζιχαντιστές της Συρίας

Ερώτηση - καταγγελία της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ στην Κομισιόν


ΣΕΛ.  12
ΚΝΕ - ΚΝ ΤΟΥΡΚΙΑΣ
Μαζικές εκδηλώσεις σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη

ΣΕΛ.  14   -   15
ΚΟ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Σήμερα η επίσκεψη συγγενών στους ομαδικούς τάφους

ΣΕΛ.  28
ΓΕΡΜΑΝΙΑ
«Γκάζι» στις στρατιωτικές δαπάνες

ΣΕΛ.  24

Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ