Πέμπτη 10 Δεκέμβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Τα ΤΕΙ στην Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση

Τα ΤΕΙ ιδρύθηκαν το 1983 (ν. 1404/83) ως μετεξέλιξη των ΚΑΤΕΕ, που ήταν ιδρύματα επαγγελματικής κατεύθυνσης. Από την ίδρυσή τους τα ΤΕΙ ήταν στην πραγματικότητα αδιαβάθμητα χωρίς να είναι αμιγώς επαγγελματικές σχολές, αλλά ούτε και σαφώς ανώτατα ιδρύματα. H διαφοροποίησή τους διαχρονικά αφορούσε στον τεχνολογικό κυρίως χαρακτήρα των σπουδών των περισσότερων τμημάτων τους. Το γεγονός αυτό δημιουργούσε πάντοτε προβλήματα, διότι τεχνολογικές σπουδές παρέχονται και σε ιδρύματα, π.χ. στα Πολυτεχνεία, που όμως είναι Πανεπιστήμια. Πολύ περισσότερο στην εποχή μας, όπου οι ίδιες οι εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας καθιστούν εντελώς αβάσιμο το διαχωρισμό μεταξύ επιστημονικής και τεχνολογικής εκπαίδευσης.

Παρά τα σημαντικά προβλήματα, τα ΤΕΙ εντάχθηκαν νομικά στην ανώτατη εκπαίδευση από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 2001 (ν.2916/01), εν μέσω υποσχέσεων ότι τα ΤΕΙ θα γίνονταν ισότιμα με τα Πανεπιστήμια! Στην πραγματικότητα, τα ΤΕΙ απέκτησαν την ταμπέλα «ανώτατα», η οποία δε συνοδεύθηκε από τις αναγκαίες αλλαγές στο περιεχόμενο σπουδών, στην υλικοτεχνική υποδομή ή στις ανάγκες σε προσωπικό. Η ΝΔ διατήρησε το νόμο του ΠΑΣΟΚ και διατήρησε επίσης την ίδια κατάσταση υποβάθμισης των ΤΕΙ και απαξίωσης των σπουδαστών τους. Την «ανωτατοποίηση» των ΤΕΙ ακολούθησε σειρά νόμων, ΠΔ και εγκυκλίων με τελευταίο το νόμο «Ρύθμιση θεμάτων του πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», που ψηφίστηκε το καλοκαίρι του 2009 από την κυβέρνηση της ΝΔ. Ο νόμος αυτός χωρίς να αντιμετωπίζει προβλήματα ουσιαστικής αναβάθμισης των ΤΕΙ (υποδομές, προγράμματα σπουδών, επιστημονικό προσωπικό), ούτε να επιχειρεί μια νομοτεχνική ρύθμιση των δυσχερειών που εντοπίστηκαν στη λειτουργία Πανεπιστημίων και ΤΕΙ το προηγούμενο διάστημα, ενισχύει την ιδιωτικο-οικονομική λειτουργία Πανεπιστημίων - ΤΕΙ, την αποδοτικότερη σύμφυσή τους με τις επιχειρήσεις. Δίνει παραπέρα ώθηση στην εφαρμογή των κατευθύνσεων της Μπολόνια.

Τα ΤΕΙ, διαθέτοντας όλα τα προβλήματα των ΑΕΙ, πάσχουν και από μεγάλα, ιδιαίτερα δικά τους προβλήματα. Προβλήματα που συνεχώς οξύνονται, με σημαντικότερα την υποχρηματοδότηση, τις ελλείψεις σε υποδομές και εξοπλισμό, τις ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό, την πλειοψηφία των καθηγητών (άνω του 75%) να είναι συμβασιούχοι, το επίπεδο των σπουδών, τα αντικείμενα των οποίων σε κάποιες περιπτώσεις αποτελούν υποδιαιρέσεις αντικειμένων τμημάτων των Πανεπιστημίων, ενώ σε άλλες δεν αφορούν πραγματικά ολοκληρωμένο επιστημονικό αντικείμενο, την ουσιαστική απουσία ερευνητικής δραστηριότητας από τα περισσότερα τμήματα, καθώς και τα επαγγελματικά δικαιώματα ορισμένων ειδικοτήτων που βρίσκονται μόνιμα «υπό έκδοση». Η συνολική εικόνα είναι ακόμη περισσότερο προβληματική στα νέα τμήματα, ιδίως τα περιφερειακά ή παραρτήματα κεντρικών ΤΕΙ, που ιδρύθηκαν χωρίς επιστημονικό αντικείμενο, χωρίς διδακτικό προσωπικό και προσωπικό στήριξης, με υποτυπώδεις υποδομές σπουδών και στέγασης, με στόχο τις περισσότερες φορές να ικανοποιήσουν τοπικές, πελατειακές ανάγκες. Παρά τη δραματική υποχρηματοδότηση των περιφερειακών τμημάτων ΤΕΙ, θα πρέπει να σημειωθεί ότι σπαταλήθηκαν και πολλοί πόροι στις, έστω υποτυπώδεις, υποδομές για την ίδρυση αυτών των τμημάτων, τα οποία τα τελευταία χρόνια μένουν χωρίς φοιτητές, λόγω και της βάσης του 10, αλλά και του κόστους των σπουδών για την οικογένεια.

Για την ελληνική κοινωνία παραμένει επίσης το πρόβλημα του ρόλου των ΤΕΙ και του χαρακτήρα τους ως ιδρυμάτων β' κατηγορίας, που ανήκουν στην τεχνολογική κατεύθυνση της ανώτατης εκπαίδευσης σε σαφή διάκριση με την πανεπιστημιακή. Η κυρίαρχη άποψη διαχρονικά ήταν - και σε μεγάλο βαθμό παραμένει - ότι οι απόφοιτοι των ΤΕΙ προορίζονται για μεσαία επαγγελματικά στελέχη και ότι τα ΤΕΙ λειτουργούν κατά μια έννοια συμπληρωματικά ως προς τα ΑΕΙ. Αυτή η διάκριση δεν είναι μόνο ακαδημαϊκή, είναι και ταξική. Εκτιμάται ότι περίπου το 60% των σπουδαστών ΤΕΙ εργάζονται, ενώ ένα ποσοστό της τάξης του 50% εγκαταλείπει τις σπουδές του.

Ως λύση για την κατάσταση αυτή από πλευράς των προέδρων των ΤΕΙ προβάλλεται το αίτημα για μετεξέλιξη ή μετονομασία των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια άμεσα, ενώ από πλευράς της Ομοσπονδίας των μόνιμων εκπαιδευτικών ΤΕΙ εκφράζεται διαφορετική άποψη, αυτή της ολοκλήρωσης των ακαδημαϊκών χαρακτηριστικών των ΤΕΙ, δηλαδή ανάπτυξη μεταπτυχιακών τμημάτων, δυνατότητα παροχής διδακτορικών διπλωμάτων, ενίσχυση της έρευνας. Κατά τη γνώμη μας και οι δυο θέσεις είναι αποπροσανατολιστικές, διότι όχι μόνο αντιλαμβάνονται αποσπασματικά το πρόβλημα των ΤΕΙ, αλλά με την προβολή τους ως λύση για τα προβλήματα των ΤΕΙ συσκοτίζουν όχι μόνο τη μη - αναβάθμιση των ΤΕΙ αλλά την τάση υποβάθμισης και των Πανεπιστημίων.

Αναφορικά με το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων ορισμένων ειδικοτήτων ΤΕΙ πρέπει να σημειωθεί ότι πρόκειται για ένα θέμα που «σέρνεται» εδώ και πολλά χρόνια, ενώ κατά διαστήματα έρχεται στην επικαιρότητα. Ομως, η διαμάχη για τα επαγγελματικά δικαιώματα ανάμεσα στις διάφορες κατηγορίες αποφοίτων Πανεπιστημίων - ΤΕΙ με συναφές επαγγελματικό αντικείμενο είναι χωρίς ουσία, αφού στην πραγματικότητα στον εργασιακό μεσαίωνα του μέλλοντος κανείς δε θα είναι πια επαγγελματικά κατοχυρωμένος. Οι κατευθύνσεις της Μπολόνια δεν αναφέρονται σε επαγγελματικά δικαιώματα, αλλά σε «επαγγελματικά προσόντα», μια διαφορά που δεν είναι απλά λεκτική. Τα επαγγελματικά προσόντα δε θα αποκτώνται πλέον μέσω του πτυχίου, αλλά θα μπορούν να προέρχονται και από διάφορα ιδρύματα, σεμινάρια, πρακτική άσκηση, εμπειρία σε χώρους δουλειάς, διάφορες εξετάσεις, τεστ κλπ. Δε θα διασφαλίζουν την άμεση πρόσβαση στο επάγγελμα διότι προϋποθέτουν κάποιου είδους «πιστοποίηση» από επαγγελματικό φορέα του κάθε απόφοιτου ξεχωριστά. Το ΤΕΕ, μάλιστα, εξέφρασε επανειλημμένα το ενδιαφέρον του να είναι ο πρώτος φορέας πιστοποίησης. Επιπλέον, οι εξελίξεις που αφορούν στη νομιμοποίηση των ΚΕΣ και στην ενσωμάτωση της οδηγίας 36/05 οδηγούν στην ιδιωτικοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης, βαθαίνουν την πολυδιάσπαση της Ανώτατης Εκπαίδευσης σε κατηγορίες ιδρυμάτων και οξύνουν τα προβλήματα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων όλων των κατηγοριών. Οι αρνητικές επιπτώσεις θα είναι εντονότερες στα περιφερειακά τμήματα όχι μόνο των ΤΕΙ, αλλά και των Πανεπιστημίων. Οι συντεχνιακές αντιθέσεις, η διαμάχη των ακαδημαϊκών κοινοτήτων και των επαγγελματικών ενώσεων είναι επικίνδυνη γιατί διασπά τους εργαζόμενους και αποπροσανατολίζει από την αναζήτηση του πραγματικού ενόχου.

Σήμερα, οι ανάγκες της καθημερινής ζωής, τόσο στην επαγγελματική όσο και στην οικογενειακή ή προσωπική δραστηριότητα, δεν είναι αυτές που ήταν πριν μερικές δεκαετίες, ή ακόμη και πιο πρόσφατα. Οι επιστημονικές και τεχνολογικές εξελίξεις έχουν ενσωματωθεί σε μεγάλο βαθμό σε κάθε δραστηριότητά μας. Το απαιτούμενο μορφωτικό επίπεδο του σύγχρονου ανθρώπου πρέπει να είναι και πιο υψηλό και πιο ολοκληρωμένο. Η απάντηση στις διευρυμένες σύγχρονες ανάγκες, αλλά και στην κατάσταση που διαμορφώνεται στην Ανώτατη Εκπαίδευση δεν είναι ένα εκπαιδευτικό σύστημα που να υπηρετεί την οικονομία της αγοράς και την κερδοφορία του κεφαλαίου. Είναι η διαμόρφωση μιας Ανώτατης Εκπαίδευσης που θα στηρίζει την εξέλιξη των επιστημών και την αξιοποίηση των παραγωγικών δυνατοτήτων της χώρας, με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη επιστημονικού δυναμικού ικανού να συμβάλλει στην άνοδο του υλικού και πνευματικού επιπέδου του λαού μας. Μιας Ανώτατης Εκπαίδευσης αποκλειστικά Δημόσιας και Δωρεάν, με τα ακόλουθα βασικά χαρακτηριστικά:

  • Αποσαφηνισμένα επιστημονικά αντικείμενα.
  • Ενιαίο πρόγραμμα σπουδών ανά επιστημονικό αντικείμενο και επιστημονική ειδίκευση, σε έναν ενιαίο κύκλο προπτυχιακών σπουδών.
  • Ενιαίο μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών που θα κατευθύνεται στην παραγωγή νέας γνώσης και θα οδηγεί στην απονομή αποκλειστικά διδακτορικού διπλώματος.
  • Υψηλό επίπεδο σπουδών και σύγχρονων υποδομών (κτίρια, εργαστήρια, βιβλιοθήκες, αναγνωστήρια κλπ.) σε κάθε ίδρυμα.
  • Διδακτικό προσωπικό με ενιαίες εργασιακές σχέσεις, πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης.
  • Γενναία κρατική χρηματοδότηση και αντιμετώπιση των ζητημάτων υποδομής, διδακτικού προσωπικού και έρευνας.

Σε μια Ανώτατη Εκπαίδευση με τους ανωτέρω στόχους και χαρακτηριστικά δε θα υπάρχουν σχολές/τμήματα πολλών κατηγοριών, ταχυτήτων, ακαδημαϊκών επιπέδων, επαγγελματικών προοπτικών, όπου σήμερα η πρόσβαση είναι στοιχείο κυρίως οικονομικών δυνατοτήτων και λιγότερο ικανοτήτων. Παράλληλα θα καταργηθεί ο αναχρονιστικός - αντιεπιστημονικός διαχωρισμός σε πανεπιστημιακή και μη πανεπιστημιακή ανώτατη εκπαίδευση. Οι σχολές των ΤΕΙ που έχουν επιστημονικό αντικείμενο θα αναβαθμιστούν και θα ενταχθούν στην (Ενιαία) Ανώτατη Εκπαίδευση. Με κριτήριο το αντικείμενο σπουδών, τις κοινωνικές ανάγκες και τις ανάγκες ανάπτυξης της επιστήμης, όσες σχολές/τμήματα Πανεπιστημίων ή ΤΕΙ δεν έχουν επιστημονικό αντικείμενο θα καταργηθούν ή θα ενταχθούν στο σύστημα της δημόσιας επαγγελματικής εκπαίδευσης. Μετά από την υποχρεωτική δωδεκάχρονη εκπαίδευση θα πρέπει να αναπτυχθεί ένα αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν σύστημα επαγγελματικών σχολών, ενταγμένων στο εκπαιδευτικό σύστημα, για όσα επαγγέλματα δε χρειάζονται πανεπιστημιακές σπουδές. Τα ΚΕΣ (καθώς και τα διάφορα ΙΕΚ, ΚΕΚ κλπ.) και όλα τα παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων δεν έχουν θέση στην Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση και θα καταργηθούν.

Οσον αφορά στα επαγγελματικά δικαιώματα το ακαδημαϊκό δίπλωμα/πτυχίο θα παρέχει πλήρη επιστημονική ειδίκευση και πλήρη επαγγελματική επάρκεια και θα αποτελεί τη μοναδική προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματος χωρίς διαμεσολάβηση μηχανισμών πιστοποίησης επαγγελματικής ικανότητας. Παράλληλα θα καταργηθεί κάθε μορφή εξετάσεων για την απόκτηση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος. Οι πραγματικές ανάγκες όλων των επιστημών σε πρακτική εμπειρία μπορούν και πρέπει να αντιμετωπίζονται μέσα στα πλαίσια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και όχι εκ των υστέρων με ευθύνη των επαγγελματικών φορέων.

Η αναγκαία αναμόρφωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης δεν μπορεί να έρθει χωρίς σύγκρουση με τους μηχανισμούς της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και των άλλων κέντρων που καθοδηγούν και υπαγορεύουν την πολιτική στην παιδεία, στην εργασία, συνολικά στην κοινωνική ζωή. Οι συνδικαλιστικές ηγεσίες τόσο στα Πανεπιστήμια όσο και στα ΤΕΙ στηρίζουν τη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ενωσης και τις επιλογές των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Το καθήκον της αναμόρφωσης της ενιαίας, αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν ανώτατης εκπαίδευσης επαφίεται στους αγωνιζόμενους φοιτητές, στους διδάσκοντες και σε όλους τους εργαζόμενους σε Πανεπιστήμια, ΤΕΙ και Ερευνητικά Κέντρα που εντάσσουν τις φιλοδοξίες και την αγωνιστικότητά τους στην προσπάθεια για την απαλλαγή της ανθρώπινης ζωής από το μόχθο, τις στερήσεις, την άγνοια, τις προλήψεις. Επαφίεται στο λαϊκό κίνημα να εντάξει το καθήκον αυτό στους στόχους και τις διεκδικήσεις του για μια καλύτερη κοινωνία.


Ρένα ΤΗΛΙΚΙΔΟΥ - Γιώργος ΤΣΙΛΙΓΚΙΡΙΔΗΣ
Η Ρένα Τηλικίδου είναι καθηγήτρια στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και ο Γιώργος Τσιλιγκιρίδης είναι επίκουρος καθηγητής στο ΑΠΘ

ΣΥΝΤΟΜΑ ΝΕΑ

*** Το Σάββατο στις 6.30 το απόγευμα στα γραφεία της ΕΛΜΕ Πειραιά (Κολοκοτρώνη 6) θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη για τη συγκρότηση Επιτροπής Αγώνα Ωρομισθίων - Αναπληρωτών, μετά από κάλεσμα ωρομίσθιων και αναπληρωτών της πόλης.

*** Εκδήλωση με θέμα «Η εργαζόμενη νεολαία και τα καθήκοντά της απέναντι στην οικονομική κρίση», διοργανώνει η Νομαρχιακή Οργάνωση Λέσβου της ΚΝΕ, την Κυριακή 13 Δεκέμβρη, στο Εργατικό Κέντρο Μυτιλήνης, στις 7 μ.μ. Θα μιλήσει ο Θανάσης Γκόγκος, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ.

*** Το περιοδικό «Θέματα Παιδείας» και οι συνεργάτες του, ΕΣΑΚ-ΔΕΕ και Γονείς για Δημοκρατική Παιδεία, διοργανώνουν παρουσίαση του βιβλίου «Γενική ψυχολογία, διαλεκτική υλιστική προσέγγιση», την ερχόμενη Κυριακή στις 6.30 μ.μ. στην αίθουσα της ΠΕΜΕΝ (Μπουμπουλίνας 21 - Πειραιάς). Με θέμα «Τι είναι η προσωπικότητα» θα μιλήσει στην εκδήλωση ο Μ. Κουβελάς, επιμελητής της έκδοσης και με θέμα «Μάθηση και διδασκαλία σε επιστημονική βάση» θα μιλήσει η Μ. Κουσαθανά, δρ διδακτικής.

Τα αγωνιστικά ραντεβού

Τα αγωνιστικά ραντεβού για σήμερα είναι:

  • Αθήνα, 12 το μεσημέρι, Προπύλαια.
  • Θεσσαλονίκη, 12 το μεσημέρι, άγαλμα του Βενιζέλου. Προσυγκέντρωση του ΜΑΣ στις 11 π.μ., πλατεία Χημείου του ΑΠΘ.
  • Πειραιάς, 10.30 π.μ., πλατεία Κοραή.
  • Πάτρα, 10.30 π.μ., πλατεία Γεωργίου.
  • Κεφαλονιά, 11.30 π.μ.
  • Κέρκυρα, 12 το μεσημέρι, πλατεία Σαρόκο.
  • Λάρισα, 12 το μεσημέρι, 1ο Λύκειο.
  • Βόλος, 11.30 π.μ., πλατεία Ελευθερίας.
  • Τρίκαλα, 12 το μεσημέρι, κεντρική πλατεία.
  • Καρδίτσα, 12 το μεσημέρι, κεντρική πλατεία.
  • Ρέθυμνο, 12 το μεσημέρι, Δημαρχείο.
  • Χανιά, 12 το μεσημέρι, πλατεία Δημοτικής Αγοράς.
  • Σέρρες, 12 το μεσημέρι, πλατεία Ελευθερίας.
  • Κατερίνη, 11.30 π.μ., Πάρκο.
  • Κοζάνη, 12 το μεσημέρι, πλατεία.
  • Φλώρινα, 12 το μεσημέρι, πλατεία.
  • Γρεβενά, 12 το μεσημέρι, πλατεία.
  • Ξάνθη, 12 το μεσημέρι, πλατεία Ελευθερίας.
  • Καβάλα, 12.30 μ.μ., Δημοτικός Κήπος.
  • Κομοτηνή, 12 το μεσημέρι, πλατεία.
  • Αλεξανδρούπολη, 12 το μεσημέρι, Δημαρχείο.
  • Γιάννενα, 11 π.μ., Ακαδημία.
  • Αρτα, 12.30 μ.μ., πλατεία Κιλκίς.
  • Χίος, 12 το μεσημέρι, είσοδος Απλωταριάς.
  • Ρόδος, 2:30 μ.μ., Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
  • Μυτιλήνη, 12 το μεσημέρι, πλατεία Σαπφούς.
  • Λευκάδα, 12 το μεσημέρι, Αγιος Μηνάς.
  • Πύργος, 10.30 π.μ., 2ο Λύκειο.
  • Καλαμάτα, 12:30 μ.μ., πλατεία 23ης Μαρτίου.
  • Χαλκίδα, 10.30 π.μ., φανάρια Νεάπολης.
  • Λαμία, 10.30 π.μ., πλατεία Πάρκου.
  • Στο Ηράκλειο το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο θα πραγματοποιηθεί αύριο Παρασκευή 11 Δεκέμβρη, με αφορμή και την επίσκεψη της υπουργού Παιδείας Αν. Διαμαντοπούλου.
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Σήμερα διαδηλώνουν σε 32 πόλεις
  • Στην Αθήνα το αγωνιστικό ραντεβού είναι στις 12 το μεσημέρι, στα Προπύλαια
  • Στον Πειραιά, στις 10:30 το πρωί, στην πλατεία Κοραή
  • Στη Θεσσαλονίκη, στις 12 το μεσημέρι, στο άγαλμα του Βενιζέλου

Σήμερα όλοι στο δρόμο. Για την Παιδεία των λαϊκών αναγκών. Για τη ζωή που μας αξίζει. Μαθητές, φοιτητές, εκπαιδευτικοί και γονείς περνούν στην αντεπίθεση, ανταποκρίνονται στο κάλεσμα των Συντονιστικών Αγώνα Σχολείων, του Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών και του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και διαδηλώνουν σε τουλάχιστον 32 πόλεις.

Δεκάδες σχολεία έχουν αποφασίσει, με βάση το πλαίσιο των Συντονιστικών Αγώνα Σχολείων, να είναι στο δρόμο. Μέχρι στιγμής αποφάσεις έχουν πάρει 25 σχολεία στην Αθήνα, 8 στον Πειραιά, 7 στη Θεσσαλονίκη και δεκάδες άλλα σε πάρα πολλές πόλεις που θα κατακλειστούν σήμερα από νεολαίους διαδηλωτές.

Αντίστοιχα, δεκάδες σύλλογοι φοιτητών - σπουδαστών, επιτροπές αγώνα, επιτροπές ετών και εξαμήνων πήραν αποφάσεις σήμερα να δώσουν αγωνιστικό παρών στις διαδηλώσεις προτάσσοντας τις σύγχρονες ανάγκες τους και το διεκδικητικό πλαίσιο του ΜΑΣ.

Κάλεσμα στο σημερινό συλλαλητήριο απευθύνει και η Ομοσπονδία Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Αθήνας, υπογραμμίζοντας ότι «η λαϊκή οικογένεια δεν έχει άλλα περιθώρια. Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα της προεκλογικής περιόδου, για "αποκεντρωμένο", "ανοιχτό", "έξυπνο", "συμμετοχικό" ή και "πράσινο" σχολείο αποδείχτηκαν για μια ακόμα φορά "το τυρί μέσα στη φάκα"». Αποφάσεις συμμετοχής έχουν πάρει και πολλές Ενώσεις Γονέων, μεταξύ τους οι Ενώσεις Γονέων 7ου Διαμερίσματος και 2ου Διαμερίσματος Αθήνας.

Τρίωρη στάση εργασίας από τις 11 το πρωί μέχρι τις 2 το μεσημέρι και συμμετοχή στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο αποφάσισε η Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, το Σωματείο Π.Ε. Α' Αθήνας, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Αριστοτέλης», ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Γληνός». Στο μεταξύ, ρεσιτάλ ...επιχειρημάτων έδωσαν, προχτές στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, οι «Παρεμβάσεις» και η «Συνεργασία» (ΣΥΡΙΖΑ). Σε πρόταση του ΠΑΜΕ για τρίωρη στάση εργασίας σήμερα, ώστε να διευκολυνθούν οι εκπαιδευτικοί να συμμετάσχουν στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια, ψήφισαν κατά χωρίς καν να δικαιολογήσουν τη στάση τους, ξεπερνώντας έτσι και το δικομματικό συνδικαλισμό (ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ) που «έφτασε» μέχρι το λευκό!

Ενορχηστρωμένη επίθεση στο άσυλο

Η κυβέρνηση αξιοποιεί διάφορους επίσημους και «ανεπίσημους» μηχανισμούς και «ανοίγει» το θέμα του ασύλου, στοχεύοντας στα δικαιώματα των φοιτητών και των σπουδαστών

Ενορχηστρωμένη επίθεση στο άσυλο εξελίσσεται όλες τις προηγούμενες μέρες από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, τη ΝΔ, μέρος των πανεπιστημιακών, αλλά και διάφορους «κρυφούς» ή «φανερούς» μηχανισμούς του αστικού κράτους. Ο κρατικός αυταρχισμός, οι προβοκάτσιες (με αποκορύφωμα την επίθεση στον πρύτανη του πανεπιστημίου Αθήνας), οι «προληπτικές» συλλήψεις και το κλίμα τρομοκρατίας... έδωσαν τη σκυτάλη στην προχθεσινή απαράδεκτη ανακοίνωση του ΔΣ της Νομικής, η οποία μάλιστα προβλήθηκε από πολλά μεγάλα ΜΜΕ «εμπλουτισμένη» με ακόμα πιο αντιδραστικές απόψεις. Το ΔΣ του Τμήματος Νομικής Αθήνας ζητά απ' το πρυτανικό συμβούλιο «να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα ώστε να αποτρέπεται η αυθαίρετη είσοδος στο κτίριο εξωπανεπιστημιακών στοιχείων», ενώ ο πρόεδρος του Τμήματος, Θ. Φορτσάκης, με δηλώσεις του, προχώρησε σε πιο ...προωθημένες απόψεις, για είσοδο στο πανεπιστήμιο με επίδειξη κάρτας και ειδικό σώμα πανεπιστημιακών φυλάκων!

Με όλους αυτούς τους τρόπους έχουν «ανοίξει» το θέμα του ασύλου και προσπαθούν να το «σερβίρουν» στους εργαζόμενους. Με συζητήσεις στην τηλεόραση για το άσυλο και το «αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί», με δηλώσεις από εδώ κι από εκεί για εφαρμογή του νόμου, με τη βοήθεια δυνάμεων που εκφυλίζουν το φοιτητικό και σπουδαστικό κίνημα «προετοιμάζονται».

Να προσθέσουμε ότι το ΔΣ της Νομικής ζητά, επίσης, «μέτρα ώστε στους χώρους της σχολής να μην λαμβάνουν χώρα εκδηλώσεις για τις οποίες δεν έχει χορηγηθεί άδεια από την Πρυτανεία ή την Κοσμητεία», απομάκρυνση «ραδιοφωνικού σταθμού», «άλλων αυθαίρετων εγκαταστάσεων», απόδοση του «κτιρίου ελεύθερου από την παρεμβολή κάθε εξωπανεπιστημιακού στοιχείου».

Ανακοίνωση της ΤΟ ΝΟΠΕ της ΚΝΕ

Η Τομεακή Οργάνωση Νομικών Οικονομικών Πολιτικών και Πολιτικών Επιστημών (ΝΟΠΕ) της ΚΝΕ, σε ανακοίνωση με τίτλο «Προβοκάτσια και καταστολή πάνε χέρι - χέρι», τονίζει: «Τις τελευταίες μέρες η ενορχηστρωμένη προσπάθεια της κυβέρνησης, της ΝΔ και διαφόρων μηχανισμών, για το χτύπημα του πανεπιστημιακού ασύλου, έχει φουντώσει. Γίνεται πιο ξεκάθαρο από ποτέ πως το ΠΑΣΟΚ δεν παλεύει μόνο του. Αντίθετα, έχει εξαπολύσει όλους τους "γνωστούς - αγνώστους" μηχανισμούς του.

Ολα αυτά τα χρόνια οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ έστρωναν το έδαφος για την κατάργηση του ασύλου, αξιοποιώντας τις ομάδες των δήθεν "αντιεξουσιαστών", στην πραγματικότητα φασιστοειδών. Σήμερα με αφορμή τα γεγονότα των τελευταίων ημερών στο Διοικητικό Συμβούλιο της Νομικής προτάθηκε από τον πρόεδρο του Τμήματος, η είσοδος στη Νομική να γίνεται μόνο με την επίδειξη ειδικής κάρτας που θα παρέχει το Πανεπιστήμιο!

Από την άλλη, έχουμε τον ΣΥΝ και τα ΕΑΑΚ, που σαν νταβατζήδες του φοιτητικού κινήματος αποφασίζουν με φασιστικό τρόπο και χωρίς καμία νομιμοποίηση από τους φοιτητές να κάνουν κατάληψη στη Νομική, ονομάζοντας το παραμάζωμα 40 ανθρώπων Γενική Συνέλευση! Η στάση τους μόνο ένα πράγμα εξυπηρετεί: Το σχεδιασμό του ΠΑΣΟΚ και του κεφαλαίου, όπου πρώτος και κύριος στόχος του είναι η συκοφάντηση ενός κεκτημένου δικαιώματος του λαϊκού κινήματος.

Η αντίληψη που έχουν αυτά τα κόμματα και τα διάφορα γκρουπ για το φοιτητικό κίνημα όχι απλά το οδηγούν σε ακίνδυνα για το κεφάλαιο μονοπάτια, αλλά γίνονται επικίνδυνες για το ίδιο το φοιτητικό κίνημα και υπονομεύουν την πάλη σπέρνοντας σύγχυση και απογοήτευση, καθώς παίζουν το παιχνίδι του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του κεφαλαίου για την κατάργηση του ασύλου, την παραπέρα εμπορευματοποίηση και υποβάθμιση των σπουδών μας».

Η ΤΟ ΝΟΠΕ της ΚΝΕ επισημαίνει ακόμα ότι «στο πανεπιστήμιο της αγοράς που προωθούν δε χωράνε ούτε διεκδικήσεις, ούτε αγώνες, παρά μόνο το κέρδος των πολυεθνικών που υπηρετούν» και τονίζει πως «η μόνη απάντηση απέναντι στον εκφυλισμό και τη συκοφάντηση του φοιτητικού κινήματος, είναι η ισχυροποίηση των Επιτροπών Αγώνα, είναι η ενδυνάμωση της ελπίδας του φοιτητικού κινήματος, του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ