Διαδικτυακή εκδήλωση - συζήτηση με θέμα «Το νέο νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και οι εξελίξεις στο χώρο αυτό» οργανώνει σήμερα στις 19.30 η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών».
Θα μιλήσουν οι Ανδρέας Καργόπουλος, μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ, Θανάσης Μαχτσίρας, εκπαιδευτικός ΕΠΑΛ και μέλος του ΓΣ της ΑΔΕΔΥ, και Παυσανίας Τσούλας, εκπαιδευτικός ΕΠΑΛ και γραμματέας της Γ' ΕΛΜΕ Αθήνας.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας Zoom: https://bit.ly/37waccs
Θα μιλήσουν και θα απαντήσουν σε ερωτήματα ειδικοί επιστήμονες από το Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) Ιωαννίνων.
Η εκδήλωση θα προβληθεί μέσω YouTube και facebook, ενώ ερωτήματα ή σύντομες παρεμβάσεις μπορούν να γίνουν μέσω της πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων Zoom, αλλά και γραπτά μέσω του messenger και του mail της Ενωσης: egioanninon@gmail.com
Στην ανακοίνωση σημειώνεται μεταξύ άλλων: «Είναι απαράδεκτο η κυβέρνηση, το υπουργείο και οι διοικήσεις των σχολών, για να κρυφτούν πίσω από τις ευθύνες τους, να καταδικάζουν μια ολόκληρη γενιά αποφοίτων Κτηνιατρικής και Ιατρικής στη "μισή εκπαίδευση" και την ελλιπή γνώση. Είναι τουλάχιστον αδιανόητο να χαθεί ένα ολόκληρο έτος και να βγουν απόφοιτοι χωρίς να έχουν βάλει το ακουστικό τους πάνω στον ασθενή, με μηδενική επαφή μαζί του, χωρίς να έχουν κάνει Ανατομία, Μικροβιολογία κ.λπ. Εχουμε ήδη χάσει ένα εξάμηνο βασικής κλινικής άσκησης που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, και τώρα βρισκόμαστε μπροστά στον κίνδυνο της απώλειας ενός ολόκληρου έτους».
Με αφορμή το συγκεκριμένο ΦΕΚ, ο Σύλλογος απαιτεί να ληφθεί η απόφαση από τη Σύγκλητο να ανοίξουν οι κλινικές, ώστε οι φοιτητές 4ου, 5ου και 6ου έτους να κάνουν την άσκησή τους με επέκταση των ημερομηνιών που ορίζει το ΦΕΚ μέχρι τις γιορτές και μετά από αυτές, με παράλληλη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας της υγείας των φοιτητών.
«Θεωρούμε τα αιτήματά μας απολύτως ρεαλιστικά και εφικτά, "εντός πραγματικότητας", παρά την προσπάθεια να μας πείσουν για το αντίθετο. Απαιτούμε από την κυβέρνηση να δώσει έκτακτο κονδύλι στα πανεπιστήμια για να μπορέσουν να ικανοποιηθούν οι ανάγκες μας. Παλεύουμε και δεν πρόκειται να κάτσουμε ήσυχοι μέχρι να παρθούν τα απαραίτητα μέτρα για την ολοκληρωμένη μόρφωσή μας με ασφάλεια», καταλήγει η ανακοίνωση.
Πέρα από την Επαγγελματική Εκπαίδευση, το σχεδόν 200 σελίδων νομοσχέδιο περιλαμβάνει και μια σειρά από άλλες διατάξεις, ανάμεσά τους η προκλητικότατη ρύθμιση που δίνει δυνατότητα επιχορήγησης, από τον τακτικό προϋπολογισμό του υπουργείου Παιδείας, προς το ίδρυμα Fulbright!
Συγκεκριμένα, στο άρθρο 116 του νομοσχεδίου προβλέπεται ότι το Αμερικανικό Εκπαιδευτικό Ιδρυμα Ελλάδος (Ιδρυμα Fulbright) δύναται να επιχορηγείται από τον τακτικό προϋπολογισμό του υπουργείου Παιδείας «βάσει της "Συμφωνίας οικονομικής, επιστημονικής και τεχνολογικής, εκπαιδευτικής και μορφωτικής συνεργασίας μεταξύ της Κυβερνήσεως της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβερνήσεως των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής", η οποία κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 1982/1991 (Α' 188) και ιδίως της παρ. 3 του άρθρου 1 αυτής, ως προς τον τομέα της εκπαιδευτικής και μορφωτικής συνεργασίας. Το ύψος της επιχορήγησης καθορίζεται με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Παιδείας».
Το ίδρυμα Fulbright δραστηριοποιείται στις «εκπαιδευτικές» ανταλλαγές με τις ΗΠΑ, μέσω υποτροφιών σε φοιτητές, επιστήμονες - ερευνητές, εκπαιδευτικούς και καλλιτέχνες, προκειμένου να σπουδάσουν ή να διεξαγάγουν έρευνα στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ελλάδα αντιστοίχως. Το Πρόγραμμα Fulbright διαχειρίζεται η Υπηρεσία Εκπαιδευτικών και Πολιτισμικών Υποθέσεων (ECA) του υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ, με την καθοδήγηση του 12μελούς συμβουλίου που διορίζεται από τον Πρόεδρο των ΗΠΑ, ενώ αντίστοιχα στην Ελλάδα διοικείται από ΔΣ, τα μέλη του οποίου εγκρίνονται από τον επίτιμο πρόεδρό του που είναι ο πρέσβης των ΗΠΑ.
Ως πρόγραμμα ξεκίνησε στις ΗΠΑ το 1946 με σκοπό τα κέρδη από την πώληση πλεονασματικού πολεμικού υλικού να χρηματοδοτούν την «προώθηση της καλής θέλησης διεθνώς, μέσα από την ανταλλαγή φοιτητών στο χώρο της Εκπαίδευσης, του πολιτισμού και της επιστήμης». Σύντομα ήρθε και στη χώρα μας με τη συμφωνία που υπογράφτηκε τον Απρίλη του 1948, κατά τη διάρκεια δηλαδή του Εμφυλίου, ανάμεσα στις κυβερνήσεις των Ηνωμένων Πολιτειών και του Βασιλείου της Ελλάδας! Το Fulbright της Ελλάδας, μάλιστα, φιγουράρει ως το αρχαιότερο Πρόγραμμα Fulbright στην Ευρώπη και το δεύτερο αρχαιότερο - σε συνεχή λειτουργία - στον κόσμο.
Οι δε πόροι του ιδρύματος προέρχονται από την κυβέρνηση των ΗΠΑ και δωρητές, ανάμεσά τους περιλαμβάνονται επιχειρηματικοί κολοσσοί όπως οι «Coca - Cola», Eurobank, «Intracom», «Procter & Gamble», ιδρύματα Λάτση, Κωστόπουλου, Λεβέντη κ.ά. Με τις πλάτες δε τέτοιων χρηματοδοτών γεννά ακόμα μεγαλύτερα ερωτήματα η ρύθμιση του νομοσχεδίου για χρηματοδότηση του προγράμματος από τον προϋπολογισμό του υπουργείου, δηλαδή από λεφτά του ελληνικού λαού. Χρηματοδοτούν ένα φορέα προώθησης των πολιτικών επιδιώξεων των ΗΠΑ, που το «μαύρο» παρελθόν του και οι απαρχές της παρουσίας του στην Ελλάδα, την ώρα που πρωτοδοκίμαζαν τις βόμβες ναπάλμ στους μαχητές του ΔΣΕ σηματοδοτούν το ρόλο του...
Σχετικό με τα παραπάνω είναι το βασικό θέμα του νομοθετήματος του υπουργείου Παιδείας, δηλαδή η πλήρης ευθυγράμμιση της δομής και του περιεχομένου της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με τις ανάγκες των επιχειρήσεων, οι οποίες μέσα από τις διατάξεις του εμπλέκονται πιο άμεσα στον σχεδιασμό της. Το ρόλο αυτό έρχονται να υπηρετήσουν τα συμβούλια που θεσμοθετούνται σε περιφερειακό - κλαδικό επίπεδο, που θα ανιχνεύουν τις συγκεκριμένες ανάγκες της αγοράς και θα καθορίζονται ανάλογα ειδικότητες και προγράμματα στις δομές Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Θεσμοθετούνται Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης μετά το Γυμνάσιο. Αυτό που το υπουργείο προπαγανδίζει σαν «μία αξιόπιστη εναλλακτική», είναι στην πραγματικότητα μία ιδιαίτερα αντιδραστική εξέλιξη καθώς σημαίνει πρόωρη διακοπή της όποιας γενικής μόρφωσης παρέχεται και στροφή παιδιών της εργατικής τάξης στην κατάρτιση και εργασία από τα 15 χρόνια.
Με άλλες διατάξεις ιδρύονται πρότυπα ΕΠΑΛ, πάντα σε διασύνδεση με τις ανάγκες των επιχειρήσεων, εισάγοντας την κατηγοριοποίηση και στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, ενώ ενισχύεται η εμπορευματοποίησή της με πρόβλεψη για κατάρτιση των δημόσιων ΙΕΚ με λιγότερους από 250 σπουδαστές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και 100 αλλού.
Το νομοσχέδιο δεν απαντά βέβαια στα αιτήματα και τις ανάγκες για πραγματική αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τις αναγκαίες υποδομές, για να μπορούν οι νέοι να επιλέγουν τις ειδικότητες που θα ακολουθήσουν, για δουλειά με δικαιώματα αντί για ένα διαρκές κυνήγι εφήμερων δεξιοτήτων.
Την αντίθεσή της στο νομοσχέδιο εκφράζει η ΟΛΜΕ σημειώνοντας πως πρόκειται για αλλαγές «σε βάρος των μορφωτικών αναγκών της νέας γενιάς και του Δημόσιου Σχολείου συνολικά». Η Ομοσπονδία αναφέρεται στο περιεχόμενο του νομοσχεδίου και στη στάση της κυβέρνησης, που φέρνει το νομοσχέδιο όταν είναι σε εξέλιξη η πανδημία, καλώντας να συζητηθούν από ΕΛΜΕ και συλλόγους διδασκόντων πρωτοβουλίες και δράσεις ενάντια στην κατάθεσή του.
Νωρίτερα το πρωί, έγιναν παρεμβάσεις σε σχολεία Ειδικής Αγωγής σε Καλαμαριά, Εύοσμο και Κορδελιό.
Στην κινητοποίηση, που οργανώθηκε με πρωτοβουλία της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας και του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΣΕΕΠΕΑ) Κεντρικής Μακεδονίας, συμμετείχαν εκπρόσωποι των ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης αλλά και γονείς παιδιών που ανέδειξαν την ανάγκη να σταματήσει νωρίτερα για τα Χριστούγεννα η λειτουργία των σχολικών μονάδων και στο χρόνο μέχρι την επαναλειτουργία τους να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε παιδιά και εκπαιδευτικοί να επιστρέψουν με ασφάλεια.
Παρουσίασαν τις διεκδικήσεις τους στον διευθυντή Εκπαίδευσης και περιέγραψαν την κατάσταση που επικρατεί στις εκπαιδευτικές μονάδες Ειδικής Αγωγής. Αυτήν την περίοδο, το 30% των ΣΜΕΑΕ είναι σε αναστολή, τα 2/3 τουλάχιστον των σχολείων είναι ή ήταν το λιγότερο μία φορά σε αναστολή 14 ημερών, πολλά από αυτά είναι και δεύτερη φορά σε αναστολή 14 ημερών. Πολλοί γονείς κρατούν τα παιδιά στο σπίτι τους ως μέτρο πρόληψης για την οικογένειά τους και μόνο ένας μικρός αριθμός του συνόλου των παιδιών βρίσκονται στο σχολείο. Ενδεικτικές είναι οι περιπτώσεις του ειδικού σχολείου στην Τούμπα, όπου αυτήν την περίοδο πηγαίνουν μόλις 9 από τα 52 παιδιά και του ΕΕΕΕΚ Κορδελιού, όπου αυτήν την περίοδο φοιτούν μόνο 7 από τους 38 μαθητές. Και ανακύπτει και το ζήτημα των απουσιών.
Μεταξύ άλλων απαίτησαν:
Αντιμέτωποι με τα προβλήματα μεταφοράς των παιδιών τους από και προς το σχολείο είναι οι γονείς παιδιών που φοιτούν σε ειδικά σχολεία της Ικαρίας, όπως ενημερώνει ο Σύλλογος Γονέων - Κηδεμόνων Φίλων ΑμεΑ και Αναπήρων Ικαρίας «Ηλιαχτίδα». Ο Σύλλογος σε επιστολή του προς τους αρμόδιους φορείς εξηγεί ότι τα παιδιά που φοιτούν στις 3 ειδικές μονάδες του νησιού, για άλλη μια φορά δεν εξυπηρετούνται, λόγω της δυσλειτουργίας των δρομολογίων. Απαιτεί να λυθεί άμεσα το πρόβλημα και επιπλέον να ληφθούν μέτρα προστασίας από τον κορονοϊό στα σχολεία.
Σειρά εκδηλώσεων για διάφορα θέματα διοργανώνουν αυτές τις μέρες οι Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ σε πανεπιστήμια της Αθήνας. Συγκεκριμένα:
Στη ΝΟΠΕ του ΕΚΠΑ στις 19.30, με θέμα «76 χρόνια από τον ηρωικό Δεκέμβρη του 1944, διδασκόμαστε για τις μάχες που δίνουμε σήμερα». Θα μιλήσει ο Γιάννης Γεωργόπουλος, μέλος της ΤΕ Πανεπιστημίων - Ερευνας Αττικής του ΚΚΕ. Πληροφορίες: knenope@gmail.com
Στο Πανεπιστήμιο Δυτ. Αττικής στις 20.00, με θέμα «76 χρόνια από τον ηρωικό Δεκέμβρη του 1944, διδασκόμαστε για τις μάχες που δίνουμε σήμερα». Θα μιλήσει ο Γιάννης Γεωργόπουλος. Πληροφορίες: knepada@gmail.com
Στη Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ στις 19.30, βιβλιοπαρουσίαση της έκδοσης «1821. Η Επανάσταση και οι απαρχές του ελληνικού αστικού κράτους». Θα μιλήσει ο Αναστάσης Γκίκας, μέλος του Τμήματος Ιστορίας της ΚΕ του ΚΚΕ. Πληροφορίες: knefilosof@gmail.com
-- Σε Πάντειο και Χαροκόπειο στις 20.00, βιβλιοπαρουσίαση της έκδοσης «Για την απελευθέρωση των γυναικών από κάθε κοινωνική ανισότητα, Η αντίληψη του ΚΚΕ». Θα μιλήσει η Βιβή Δάγκα, στέλεχος του Κόμματος. Πληροφορίες: knepanteio@gmail.com
-- Στις σχολές Υγείας του ΕΚΠΑ στις 19.30, με θέμα «Μια πρώτη γνωριμία με την επαναστατική θεωρία». Θα μιλήσει ο Αντώνης Μοχιανάκης, μέλος της Ιδεολογικής Επιτροπής του ΚΣ της ΚΝΕ. Πληροφορίες: kneygeiasekpa@gmail.com
-- Στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο Πανεπιστήμιο Πειραιά στις 19.00, παρουσίαση της έκδοσης του Τμήματος της ΚΕ του ΚΚΕ Κατά των Ναρκωτικών «Για μια κοινωνία ελεύθερη από ναρκωτικά και όχι με ελεύθερα τα ναρκωτικά. Με το ΚΚΕ μπροστά για τον σοσιαλισμό - κομμουνισμό». Θα μιλήσει η Ιλιάνα Ναζεντιάδου, μέλος του Τμήματος της ΚΕ Κατά των Ναρκωτικών. Πληροφορίες: kne.oikonomika@gmail.com
Οπως τονίζει η ανακοίνωση της Συντονιστικής, «12 χρόνια μετά οι μαθητές δεν ξεχνάμε! Καταδικάζουμε την τρομοκρατία, την καταστολή με αφορμή και τις ντροπιαστικές εικόνες στο κέντρο της Αθήνας. Φαίνεται ότι ο ιός που φοβούνται περισσότερο είναι το μικρόβιο του αγώνα. Οι μαθητές θα συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε, όσο κι αν δεν το θέλουν! Είναι δίκαιο και σωστό να αγωνίζεται κανείς για τα δικαιώματά του! Και τα δικά μας αιτήματα ξεχειλίζουν από δίκιο».
Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκαν τα αποτελέσματα του ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου που διακινείται για την τηλεκπαίδευση και μέχρι στιγμής έχει συμπληρωθεί από 900 μαθητές. Επίσης, το πώς βιώνουν οι μαθητές την καραντίνα σε συνδυασμό με την κατάσταση που αντιμετωπίζουν με την έλλειψη εξοπλισμού για την τηλεκπαίδευση. Και, τέλος, την εξέλιξη του μαθητικού καλλιτεχνικού διαγωνισμού που «τρέχει» και θα ολοκληρωθεί στις 16/1/2021.
Αποφάσισαν την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του ερωτηματολογίου και την ανάδειξή του στα ΜΜΕ, καθώς και την αποστολή επιστολής προς το υπουργείο Παιδείας με τα αιτήματά τους.
Θυμίζουμε πως οι προωθούμενες διατάξεις κινούνται στους εξής τρεις άξονες: α) Τη σύσταση ειδικής Ομάδας Προστασίας Πανεπιστημιακού Ιδρύματος (ΟΠΠΙ), από αστυνομικούς που θα υπάγονται στην ΕΛ.ΑΣ. και θα διατεθούν με συγκεκριμένο πλαίσιο στα ιδρύματα, β) τη σύσταση δομών και τη διεύρυνση των μέτρων ασφαλείας στο χώρο του πανεπιστημίου, συμπεριλαμβανομένης της ελεγχόμενης εισόδου στα ΑΕΙ, καθώς και γ) την ενίσχυση διατάξεων του Πειθαρχικού και του Ποινικού Δικαίου. Παράλληλα, ανακοινώθηκε ότι για την ενίσχυση των υποδομών ασφαλείας των ιδρυμάτων θα διατεθούν 30 εκατ. ευρώ.
Με αφορμή τα παραπάνω, η ΚΝΕ στην ανακοίνωσή της σημειώνει αναλυτικά:
«Το όργιο καταστολής και τρομοκρατίας της κυβέρνησης συνεχίζεται! Την ώρα που τα Πανεπιστήμια παραμένουν κλειστά σχεδόν ένα χρόνο, η κυβέρνηση, αντί να ασχοληθεί με το πώς θα επιστρέψουν με ασφάλεια οι φοιτητές στα αμφιθέατρα, συνεχίζει να προκαλεί, σχεδιάζοντας πώς θα βάλει δυνάμεις της αστυνομίας, κάρτες εισόδου και κάμερες στα Πανεπιστήμια, δίνοντας 30 εκατ. ευρώ!
Το να σχολιάσει κανείς ότι για καθηγητές, βιβλία, υποδομές δεν δίνει "σάλιο", αλλά δίνει εκατομμύρια για να εξασφαλίσει σιγή νεκροταφείου μέσα και έξω από τα Πανεπιστήμια, περισσεύει! Επιβεβαιώνει πως είναι πολιτική επιλογή τα Πανεπιστήμια να έχουν "βαρέσει κανόνι" όλο αυτό το διάστημα.
Αλήθεια, αυτή η κυβέρνηση που νοιάζεται τόσο πολύ για την "αριστεία" και την "ομαλότητα" των Πανεπιστημίων, με αυτά τα μέτρα θα αντιμετωπίσει τα τεράστια εκπαιδευτικά κενά σε εργαστήρια, μαθήματα, πρακτικές, διπλωματικές, που έχουν συσσωρευτεί στις πλάτες των φοιτητών; Αυτή είναι η λύση προς τους φοιτητές που δεν έχουν πάρει ακόμα τα συγγράμματά τους και σε ένα μήνα ξεκινούν εξεταστική;
Στόχος της είναι να "προστατέψει" την εγκληματική πολιτική της και την επιχειρηματική δράση στα Πανεπιστήμια, να χτυπηθεί η οργανωμένη συλλογική δράση φοιτητών και εργαζομένων, που διεκδικούν τα δικαιώματά τους ενάντια στην υποβάθμιση των σπουδών, της μόρφωσης και των εργασιακών τους δικαιωμάτων. Τα "μέτρα φύλαξης" των Πανεπιστημίων προστίθενται στο όργιο καταστολής και περιστολής δικαιωμάτων που εντείνει η κυβέρνηση. Οποιο όνομα και σύνθεση κι αν πάρει η πανεπιστημιακή αστυνομία, θα αποτελεί σώμα επιβολής του νόμου, καταστολής και τρομοκρατίας της κάθε κυβέρνησης απέναντι σε όποιον διεκδικεί, αγωνίζεται, αμφισβητεί. Ηδη από δημοσιεύματα γίνεται λόγος για αυξημένες αρμοδιότητες αυτών των σωμάτων - που συνεχώς θα ενισχύονται - και για αυστηροποίηση της ποινικής νομοθεσίας.
Η κυβέρνηση είναι βαθιά γελασμένη, αν νομίζει ότι άδραξε την ευκαιρία, εν μέσω πανδημίας, τώρα που τα Πανεπιστήμια είναι κλειστά, να προωθήσει σχέδια χρόνων, που στόχο έχουν να φιμώσουν κάθε φωνή συλλογικής διεκδίκησης και δράσης στα Πανεπιστήμια. Για να μην κουράζεται, ας δώσει από τώρα τα εκατομμύρια στις πραγματικές ανάγκες των φοιτητών, γιατί φοιτητές, εργαζόμενοι, καθηγητές θα της χαλάσουν για μια ακόμα φορά τα σχέδια! Η τρομοκρατία δεν θα περάσει!».