Πέμπτη 12 Φλεβάρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Προσφέρει τους μαθητές ως «πελατολόγιο» σε ιδιωτικές εταιρείες

Η είσοδος διάφορων ιδιωτικών εταιρειών μέσα στα σχολεία τα τελευταία χρόνια έχει πάρει προκλητικές διαστάσεις. Η πρόκληση, δε, μεγιστοποιείται, όταν το ίδιο το υπουργείο Παιδείας είναι αυτό που ανοίγει διάπλατα τις πόρτες των σχολείων και μπάζει τις εταιρείες μέσα, καλώντας μάλιστα τους εκπαιδευτικούς των δημόσιων σχολείων να δουλέψουν για λογαριασμό των εταιρειών.

Αυτό συμβαίνει και με το μαθηματικό διαγωνισμό «Καγκουρό», για τον οποίο το υπουργείο Παιδείας ενημερώνει όλα τα σχολεία της χώρας με έγγραφο του ειδικού γραμματέα Γ. Γούση. Το διαγωνισμό οργανώνει η εταιρεία «Καγκουρό Ελλάς» (σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ενωση Μαθηματικών) και για να συμμετάσχει κάποιος μαθητής σε αυτόν χρειάζεται να καταβάλει 10 ευρώ. Σύμφωνα με την εταιρεία, «το ποσό αυτό καλύπτει τα έξοδα του διαγωνισμού, τα δώρα που παίρνουν όλοι οι συμμετέχοντες (των οποίων η αξία είναι μεγαλύτερη από τη συνδρομή) και τα βραβεία των διακριθέντων».

Οσο για τα «δώρα»... αυτά είναι ένα βιβλίο με παλιά θέματα του διαγωνισμού που εκδίδει η ίδια η εταιρεία, ένα αντίστοιχο CD, κάτι χαρτονάκια πολλαπλασιασμών και μια ...«καλαίσθητη βεβαίωση συμμετοχής στο διαγωνισμό, που μπορεί να κορνιζωθεί». Με έναν πρόχειρο υπολογισμό, φαίνεται γρήγορα ότι για την εταιρεία το κόστος αυτών των «δώρων» που εκδίδει η ίδια είναι μηδαμινό και εφόσον το υπουργείο τής ανοίγει τις πόρτες όλων των δημόσιων σχολείων με έναν τεράστιο αριθμό «μαθητών - πελατών» είναι σίγουρο ότι θα έχει το ανάλογο κέρδος. Εξάλλου, αν το κίνητρο της ιδιωτικής εταιρείας ήταν μόνο η «αγάπη για τα μαθηματικά» και αυτή θέλει να εμπνεύσει στους μαθητές, γιατί θα πρέπει να επικαλείται σε κάθε ενότητα της ιστοσελίδας της τα «δώρα» που θα λάβουν οι συμμετέχοντες;

Επιπλέον, όλη την οργάνωση του διαγωνισμού (εξεύρεση αιθουσών, εγγραφή μαθητών, εξεύρεση και διάθεση γραφικής ύλης, επιτήρηση κ.ά.) σε όποιο σχολείο αποφασίσει να συμμετάσχει την αναλαμβάνει ένας εκπαιδευτικός του σχολείου, που η εταιρεία τον βαφτίζει «Υπεύθυνο Εξέτασης (ΥΕ)». Και η εταιρεία υπόσχεται την ανάλογη «προμήθεια» στον εκπαιδευτικό για όσα κεφάλια μαθητών τής εξασφαλίσει ως «πελάτες»: «Για τον Υπεύθυνο Εξέτασης και τους Επιτηρητές προβλέπεται συμβολική αμοιβή. Αυτή ανέρχεται σε 1,5 ευρώ καθαρά, για τον κάθε μαθητή που διαγωνίζεται στο Σχολείο τους. Στην περίπτωση που υπάρχουν περισσότεροι από ένας Επιτηρητές, ο Υπεύθυνος Εξέτασης διανέμει το συνολικό ποσό (1,5 ευρώ καθαρά ανά μαθητή) στους Επιτηρητές, ανάλογα με την προσφορά του καθενός στον διαγωνισμό».

Είναι φανερό ότι η «προμήθεια» είναι ευτελές ποσό για τη δουλειά που θα κάνει ο κάθε εκπαιδευτικός δουλεύοντας για λογαριασμό της εταιρίας (προκειμένου στο τέλος να της μείνει το ανάλογο κέρδος). Γι' αυτό και η εταιρεία υπόσχεται και στους εκπαιδευτικούς τα αστεία «δώρα» που θα δώσει σε κάθε συμμετέχοντα...

Κι όλη αυτή η «μπίζνα» λανσάρεται στα σχολεία, απευθείας από το υπουργείο Παιδείας.

Το σχολείο δεν είναι διαφημιστική ταμπέλα!

Αλλο ένα τρανταχτό παράδειγμα εισβολής εταιρειών στα σχολεία, έρχεται από το 7ο Δημοτικό Σχολείο Ν. Ηρακλείου, όπου οι μαθητές πήραν μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής την προηγούμενη βδομάδα και «δάσκαλός» τους ήταν η... «Nestle». «Η κυκλοφοριακή αγωγή 0-6 Kiddy Car» αναλαμβάνει να μαρκετάρει τα νέα της αυτοκίνητα μέσα στα σχολεία, ίσως αύριο και στα νηπιαγωγεία, καθώς απευθύνονται σε παιδιά άνω των 5 ετών.

«Γνωρίστε τα αυτοκίνητά μας. Είναι τα μοναδικά παιδικά αυτοκίνητα που υποβλήθηκαν σε δομική μετωπικής κρούσης. Τα αυτοκίνητα είναι κατάλληλα για παιδιά άνω των 5 ετών, για αθλητισμό και σεμινάρια, για παιδικά σεμινάρια κυκλοφοριακής αγωγής, για να χρησιμοποιηθούν και στο γήπεδο», λέει με... ανιδιοτέλεια η χορηγός εταιρεία και διαφημίζει ότι η συγκεκριμένη αγωγή προσφέρεται σε όλα τα παιδιά - το αντίτιμο δεν αναφέρεται - στο διαμορφωμένο Πάρκο της ιδιωτικής εταιρείας «0-6», το οποίο τελεί υπό την αιγίδα των «υπουργείων Παιδείας, Μεταφορών, Δημόσιας Τάξης με την έμπρακτη συμπαράσταση της Ελληνικής Αστυνομίας».

Το θέμα προκάλεσε την αντίδραση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών «Γ. Σεφέρης» που με ανακοίνωσή του δηλώνει την αντίθεσή του με κάθε απόπειρα σύνδεσης του σχολείου και της εκπαιδευτικής διαδικασίας με διάφορες ιδιωτικές εταιρείες και τα δήθεν «εκπαιδευτικά» προγράμματά τους. Γιατί, όπως επισημαίνει, ο Δάσκαλος δεν είναι «πλασιέ» εταιρειών και προϊόντων, γιατί το σχολείο δεν είναι διαφημιστική ταμπέλα, ο μαθητής δεν είναι «πελάτης». Γιατί καμιά εταιρεία δεν πρόκειται να «ευεργετήσει» το σχολείο. Γιατί η επέλαση αυτή των εταιρειών μέσα στα σχολεία έχει σαν στόχο και τη διάσπαση του ενιαίου περιεχομένου του σχολείου, την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, τη μετατροπή του σχολείου σε οργανισμό που λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια σαν εταιρεία. Γιατί ο νόμος του κέρδους δε χωρά ανάμεσα στο δάσκαλο και στο μαθητή και στην τόσο ουσιαστική αλλά και ευαίσθητη σχέση τους.

ΚΟΒ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗΣ ΝΕ ΞΑΝΘΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Καταγγέλλει αστυνομική παρέμβαση σε σχολείο

Την απροκάλυπτη παρέμβαση της Αστυνομίας στο 7ο Γυμνάσιο Ξάνθης και την αυταρχική συμπεριφορά του διευθυντή του σχολείου, καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η ΚΟΒ Παιδείας της ΝΕ Ξάνθης του ΚΚΕ.

Στο σχολείο αυτό μέσα από συλλογική απόφαση των μαθητών αποφασίστηκε αγώνας με τη μορφή της κατάληψης για την προβολή των αιτημάτων τους. Η αστυνομία, έσπασε το λουκέτο της κατάληψης, ενώ ο διευθυντής του σχολείου προπηλάκισε μαθήτρια, σε συνέχιση της αυταρχικής συμπεριφοράς που επέδειξε και κατά τη διάρκεια των αγωνιστικών κινητοποιήσεων των μαθητών το Δεκέμβρη που πέρασε.

«Το ταξικό, επιλεκτικό σχολείο της αγοράς που οικοδομούν τόσα χρόνια οι γαλαζοπράσινες κυβερνήσεις, ακολουθώντας πιστά τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ενωσης και του κεφαλαίου, καθημερινά "εξοντώνει" ψυχικά, οικονομικά, εργασιακά μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς. Απαραίτητο συμπλήρωμα των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στο χώρο της Παιδείας είναι ο αυταρχισμός για να μην υπάρχουν αντιδράσεις, η λογική της τιμωρίας. Σε αυτήν την κατεύθυνση είναι και τα παραπάνω γεγονότα και η συζήτηση που γίνεται σε συλλόγους διδασκόντων για τον "τρόπο αναπλήρωσης των χαμένων ωρών από τις κινητοποιήσεις των μαθητών"», σημειώνεται στην ανακοίνωση της ΚΟΒ Παιδείας της ΝΕ Ξάνθης του ΚΚΕ.

Η ΚΝΕ στο «Συρμό»

Συνεχίζεται το πλούσιο πρόγραμμα της ΚΝΕ στο «Συρμό», με γλέντια, συναυλίες, εκδηλώσεις και παιδικό πρόγραμμα. Τις επόμενες μέρες προγραμματίζεται:

Σήμερα Πέμπτη, 9.30 μ.μ., προβολή της ταινίας «Λεμονιά». Αύριο Παρασκευή, 10.30 μ.μ., γλέντι. Σάββατο 14 Φλεβάρη, 9.30 μ.μ., συναυλία hip hop με τα «Βρώμικα Κόλπα» και τις «Τρεις παραλλαγές».

Κυριακή 15 Φλεβάρη, παιδικό πρόγραμμα, στις 11 το πρωί, με τη χοροθεατρική διαδραστική παράσταση «Ο Γαργαληστής» του Δημήτρη Μπασλάμ από την Ομάδα Χορού της ΚΝΕ. Το βράδυ, στις 9 μ.μ., συναυλία μέταλ μαθητικών συγκροτημάτων, με τους «Homo Sapiens» και τους «Dust and Bones».

Πολιτική εξόρμηση της ΚΝΕ στη Λάρισα

Συνεχίζεται η πολιτική εξόρμηση της Νομαρχιακής Οργάνωσης Λάρισας της ΚΝΕ σε χώρους κατάρτισης και σχολεία, με θέμα τη διεθνή οικονομική κρίση, τις Θέσεις του ΚΚΕ για το 18ο Συνέδριο, αλλά και τα προβλήματα της νεολαίας στην ύπαιθρο και τα συμπεράσματα από τις αγροτικές κινητοποιήσεις.

Στο πλαίσιο της εξόρμησης οργανώνονται περιοδείες:

  • Σήμερα, Πέμπτη

-- Στο 7ο Γυμνάσιο Λάρισας, με επικεφαλής την Ν. Μπιζαϊντέ, μέλος του ΝΣ Λάρισας της ΚΝΕ.

-- Στο ΕΛ Πλατύκαμπου, με τον Α. Αλεξό, μέλος του ΣΠ Θεσσαλίας της ΚΝΕ.

  • Αύριο Παρασκευή

-- Στο 1ο και 2ο ΕΠΑΛ Λάρισας, με το Θ. Αναπλιώτη, γραμματέα του ΝΣ Λάρισας της ΚΝΕ.

ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Καμιά συναίνεση στο διάλογο

Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών καταθέτουν ψήφισμα προς τους Συλλόγους Δασκάλων και τις ΕΛΜΕ για το «διάλογο» της κυβέρνησης για το εξεταστικό, κάνοντας σαφές: «Δε συναινούμε. Αγωνιζόμαστε για την Παιδεία και τον εκπαιδευτικό των σύγχρονων λαϊκών αναγκών».

«Η κυβέρνηση εξαγγέλλει ένα διάλογο από "μηδενική βάση". Φυσικά, την ίδια στιγμή θεωρούνται δεδομένες οι αντιεκπαιδευτικές κατευθύνσεις της ΕΕ, που στοχεύουν ώστε η Παιδεία να προσαρμοστεί πλήρως στις ανάγκες κερδοφορίας του κεφαλαίου. Για μια σχολική εκπαίδευση αποκεντρωμένη, διαφοροποιημένη και πάνω απ' όλα ανταγωνιστική, για μια ανώτατη εκπαίδευση που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Και ενώ όλα αυτά είναι γεγονός, τα κόμματα του ευρωμονόδρομου μιλούν για "ελεύθερη πρόσβαση" και οι πλειοψηφίες σε ΓΣΕΕ - ΔΟΕ τρέχουν να πάρουν μέρος στο διάλογο, ενώ η ΟΛΜΕ, προβάλλοντας αστείες, αντιπολιτευτικού τύπου δικαιολογίες (π.χ. δεν έχει ατζέντα, είναι πρόχειρος), ζητά διμερή διάλογο, καλλιεργώντας για μια ακόμα φορά το συντεχνιασμό στη βάση της "ιδιαιτερότητας του κλάδου"», σημειώνεται στο ψήφισμα.

Και τονίζεται η ανάγκη να μη χαθεί άλλος χρόνος, καθώς «οι κοινωνικοί διάλογοι αποτέλεσαν το όχημα για την επιβολή των πιο σκληρών, αντιλαϊκών μέτρων. Το εξεταστικό δεν μπορεί να είναι ξεκομμένο από τι άνθρωπο θέλουμε να διαμορφώσουμε, σε ποια κοινωνία, για ποια οικονομία. Και σε αυτό, μέσος δρόμος δεν υπάρχει. Το εξεταστικό δεν αποτελεί τεχνοκρατικό ζήτημα. Κανένα εξεταστικό σύστημα δεν μπορεί να εξασφαλίσει τη μείωση των φροντιστηρίων, το δικαίωμα στη μόρφωση των οικονομικά και κοινωνικά αδύναμων μαθητών, την απαλλαγή των μαθητών και των οικογενειών τους από το άγχος και την ανασφάλεια για το αύριο, όταν η μόρφωση θεωρείται εμπόρευμα, όταν η ακρίβεια και η ανεργία καλπάζουν κι ο ανταγωνισμός για μια "θέση στον ήλιο" γίνεται αδυσώπητος».

Και καταλήγει, με την απαίτηση «αντί της συμμετοχής στους ψευτοδιαλόγους με τις κυβερνήσεις του δικομματισμού (...) να προχωρήσουμε άμεσα σε αγώνες:

- Ανυπακοής στις οδηγίες της ΕΕ που επιτίθενται στα εργασιακά, επαγγελματικά και μορφωτικά δικαιώματά μας.

- Ρήξης και ανατροπής της αντιλαϊκής πολιτικής των κομμάτων του ευρωμονόδρομου και διαχειριστών της κρίσης.

Είτε θα γίνουμε δάσκαλοι που θα τολμήσουμε να διδάξουμε την αλήθεια, τον αγώνα και τελικά την αξιοπρεπή και τίμια στάση ζωής στους μαθητές μας, είτε θα μετρήσουμε το μπόι μας με βάση τα κριτήρια των επιχειρήσεων που βλέπουν σε κάθε μαθητή και έναν πιθανό πελάτη και αυριανό εργαζόμενο προς εκμετάλλευση».

ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΑΕΙ - ΤΕΙ ΤΟΥ ΚΚΕ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΝΕ
Κόβουν την πρωτοχρονιάτικη πίτα τους

Αύριο Παρασκευή 13 Φλεβάρη, η Οργάνωση Σπουδάζουσας Αθήνας, η Οργάνωση ΤΕΙ Λεκανοπεδίου της ΚΝΕ και η Αχτίδα ΑΕΙ - ΤΕΙ Ερευνας της ΚΟΑ του ΚΚΕ κόβουν την πρωτοχρονιάτικη πίτα τους. Η εκδήλωση για την κοπή της πίτας γίνεται στις 9 το βράδυ, στον πολυχώρο «Μάνος Λοΐζος», στη Νίκαια (Θηβών 245). Μετά την κοπή της πίτας, θα ακολουθήσει ρεμπέτικο γλέντι με την Σούλα Βαζούρα.

ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Καταδικάζονται στην αμάθεια και στον κοινωνικό αποκλεισμό

Αγωνιστικά απαντούν, γονείς και μαθητές του ΤΕΕ κωφών, που κάνουν από προχτές κατάληψη του σχολείου, με αφορμή το πρόβλημα της μεταφοράς μαθητών. Στο πλευρό τους χτες βρέθηκε η βουλευτής του ΚΚΕ, Λ. Καφαντάρη

Από παλιότερη κινητοποίηση για την ειδική αγωγή
Από παλιότερη κινητοποίηση για την ειδική αγωγή
Δεν είναι μεμονωμένο περιστατικό. Είναι πολιτική επιλογή - που στήριξαν όλα τα κόμματα του ευρωμονόδρομου - και στο όνομα των ιδιωτικοποιήσεων, υποβαθμίζει, συρρικνώνει, διαλύει τα ειδικά σχολεία, προσθέτοντας όλο και περισσότερα βάρη στις πλάτες των γονιών, οδηγώντας δεκάδες χιλιάδες παιδιά με ειδικές ανάγκες στην αμάθεια, στην ανεργία, στον κοινωνικό αποκλεισμό.

ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Κωφών και Βαρήκοων, το μοναδικό στο Λεκανοπέδιο Αττικής, το οποίο βρίσκεται στην Αγ. Παρασκευή: Οι περίπου 30 μαθητές του, παιδιά με ειδικές ανάγκες, παιδιά της εργατικής τάξης, κατοικούν σε μακρινές περιοχές (Πέραμα, Ιλιον, Κορωπί κ.α.) και είναι αναγκασμένα να κλείνονται σπίτια τους, λόγω έλλειψης μεταφορικών μέσων. Πριν δυόμισι μήνες ο υπουργός Παιδείας είχε ανακοινώσει ότι το πρόβλημα της μεταφοράς... λύθηκε, ενώ ο νομάρχης Αθήνας Γ. Σγουρός (ΠΑΣΟΚ) είχε ανακοινώσει ότι «από 1/12/2008 όλα τα παιδιά θα μπορούν να πηγαίνουν σχολείο»! Μέσα Φλεβάρη και ο εμπαιγμός συνεχίζεται.

Οι γονείς του ΤΕΕ, Γυμνασίου και Λυκείου Κωφών και Βαρήκοων(περίπου 80 μαθητές συνολικά), τα οποία συστεγάζονται, αποφασίζουν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους, καθώς το πρόβλημα της μεταφοράς είναι κοινό και για τα τρία σχολεία. Προχτές προχώρησαν σε κατάληψη του σχολείου μαζί με τα παιδιά τους και χτες η Νομαρχία τους «θυμήθηκε» και αποφάσισε να δώσει «λύση» μέχρι τις 14 Ιούνη. Οι γονείς την απορρίπτουν ομόφωνα, καθώς «του χρόνου το Σεπτέμβρη πάλι τα ίδια προβλήματα θα έχουμε. Δε θέλουμε διαχείριση του προβλήματος, αλλά οριστική λύση. Συνεχίζουμε τον αγώνα μας».

Η συγκεκριμένη κινητοποίηση γίνεται αφορμή για να αναδειχτεί η τραγική κατάσταση που επικρατεί και στο χώρο της Ειδικής Αγωγής: Ωρομίσθιοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί έρχονται τμηματικά, ακόμη και μετά το Πάσχα! Καθηγητές που δεν έχουν ειδικότητα, δε γνωρίζουν ούτε καν τη νοηματική και αναγκάζονται είτε να βάλουν λεφτά από την τσέπη τους για να τη μάθουν, είτε να μην κάνουν μάθημα. Βιβλία που δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των παιδιών με ειδικές ανάγκες, καθώς είναι τα ίδια που μοιράζονται και στα υπόλοιπα σχολεία. Γονείς που αναγκάζονται να πληρώνουν σε φροντιστήρια για λογοθεραπεία.

Στο πλευρό των αγωνιζόμενων γονιών και μαθητών βρέθηκε χτες η βουλευτής του ΚΚΕ Λίλα Καφαντάρη, ξεκαθαρίζοντας: «θέλουν να σας στρέψουν στα ιδιωτικά ειδικά σχολεία ή να κλείσετε τα παιδιά σας σπίτι. Είναι η πολιτική της ΕΕ, που τη στήριξαν όλα τα κόμματα του ευρωμονόδρομου και ήδη έχουν αποκλειστεί από την εκπαίδευση 180.000 ΑμΕΑ». Ενώ σε συζήτηση που είχε με εκπαιδευτικούς, αναδείχτηκε η πολιτική διάσταση του προβλήματος, καθώς και «η μεταφορά των μαθητών είναι ένα ακόμη μέσο για να απαξιωθεί και να υποβαθμιστεί το δημόσιο ειδικό σχολείο, γιατί η ειδική αγωγή κοστίζει. Μπροστά στην οικονομική κρίση έρχονται χειρότερα γι' αυτό δεν υπάρχει άλλος δρόμος από τον οργανωμένο αγώνα που να έρχεται σε συνολική ρήξη με αυτή την πολιτική».

Την ανάγκη να σηκωθεί ένα αποφασιστικό μέτωπο που θα αμφισβητεί την ουσία της πολιτικής που υλοποιεί η κυβέρνηση και στηρίζει το ΠΑΣΟΚ, με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του κεφαλαίου, επισήμανε ο Χάρης Χουρδάκης, εκ μέρους της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Αναπήρων και τόνισε ότι «ο αγώνας θα γίνει ακόμα πιο αποτελεσματικός αν συντονιστεί και με τα υπόλοιπα σχολεία, αν συνδεθεί με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, αν οι εκπαιδευτικοί αλλάξουν τους συσχετισμούς δύναμης και πάνε κόντρα σ' αυτή την πολιτική. Το κράτος είναι υποχρεωμένο από την αρχή της σχολικής χρονιάς να διασφαλίζει σε ασφαλείς υποδομές, με μόνιμο προσωπικό, τη μεταφορά των παιδιών».

Τη συμπαράσταση της παράταξης «Ανθρώπινη Πόλη», εξέφρασε ο δημοτικός σύμβουλος Ανδρέας Γκιζιώτης, ενώ παραβρέθηκε και εκπρόσωπος της Ενωσης Γονέων Αγ. Παρασκευής.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ